Ga naar inhoud
Vespaforum.be

the Dutch Tesla on two wheels


dave

Aanbevolen berichten

Ik vind dat de prijs best meevalt! Dit wordt ongetwijfeld de scooter toekomst, willen of niet. Afwachten wat Piaggio/Vespa op dit vlak doet. De Vespa Electra ziet er veel belovend uit, maar dit nieuwe merk legt de lat meteen hoog voor een prijs van een goed opgesmukte 300 GTS. 

Link naar reactie

Ik ben al een tijdje research aan het doen ivm de technologie en ik wil er nog niet opspringen,,,in die zin,dat het nog niet vaststaat dat batterijen de oplossing gaan zijn,,,elektrisch aangedreven dat wel,de technologie die de elektrische energie moet voorzien is met zeer grote stappen aan het evolueren en ik denk dat daar geen plaats voor batterijen in voorzien is,,,zoals de zaken nu staan is het best mogelijk om energie te "tanken" aan omgebouwde tankstations en die om te vormen naar elektrische energie in het voertuig zelf.en dit zonder milieu zorgen.

CHEERS

Link naar reactie
2 uren geleden, DAXX zei:

Ik ben al een tijdje research aan het doen ivm de technologie en ik wil er nog niet opspringen,,,in die zin,dat het nog niet vaststaat dat batterijen de oplossing gaan zijn,,,elektrisch aangedreven dat wel,de technologie die de elektrische energie moet voorzien is met zeer grote stappen aan het evolueren en ik denk dat daar geen plaats voor batterijen in voorzien is,,,zoals de zaken nu staan is het best mogelijk om energie te "tanken" aan omgebouwde tankstations en die om te vormen naar elektrische energie in het voertuig zelf.en dit zonder milieu zorgen.

CHEERS

Prius heet dat ;-)

Link naar reactie
12 minuten geleden, dmi zei:

Prius heet dat ;-)

Don't think so!!

Batterijen in middelgrote elektrisch aangedreven voertuigen gaan eruit en wanneer den technologie op punt staat kan dit ook in kleinere voertuigen/moto's/scooters.

Zwitserland is een schoon land,,,da's ne tip hé ;)

CHEERS

Link naar reactie

't was maar een grapje hoor. 

Los daarvan volgens mij een naïef gedacht om er zo maar van uit te gaan dat de interessantste energievorm diegene gaat zijn die zal toegepast worden. We leven in een wereld waar niet de evolutie maar de lobby bepaalt wat we doen of laten. Als batterijen de kassa doen rinkelen, dan zullen we nog lang batterijen in onze voertuigen mogen verwachten. 

Link naar reactie

Ik hou wel van een grapje meer of minder ;)

Uwe repliek is dan ook down to Earth ( en dat bedoel ik dus letterlijk en figuurlijk),den tijd zal uitwijzen of ik dan echt wel zo'n naïeve gedachten heb en ik niet alleen.

Een discussie over deze materie noopt zich enkel te voltooien aan een oerdegelijk toog gesprek,waarbij beide partijen zich kunnen bevredigingen met de Aardse vloeibare producten die hopelijk niet zijn beïnvloed door de "lobby",maar door lokale verzetsstrijders,die door hun passie voor het product,de bezette gedachtegang van het grote publiek kunnen openbreken.

CHEERS

Link naar reactie
Op 1/15/2017 om 20:28, DAXX zei:

Ik ben al een tijdje research aan het doen ivm de technologie en ik wil er nog niet opspringen,,,in die zin,dat het nog niet vaststaat dat batterijen de oplossing gaan zijn,,,elektrisch aangedreven dat wel,de technologie die de elektrische energie moet voorzien is met zeer grote stappen aan het evolueren en ik denk dat daar geen plaats voor batterijen in voorzien is,,,zoals de zaken nu staan is het best mogelijk om energie te "tanken" aan omgebouwde tankstations en die om te vormen naar elektrische energie in het voertuig zelf.en dit zonder milieu zorgen.

CHEERS

welk soort energie dan? ik ben niet mee

Link naar reactie
4 uren geleden, dave zei:

welk soort energie dan? ik ben niet mee

Wel,wat nu in Zwitserland getest wordt is eigenlijk elektrische energie die gewonnen wordt door een chemisch proces van 2 verschillende vloeistoffen,,,dus kort samengevat,,ge tankt die vloeistoffen aan de pomp,dus 1 pistool en 2 leidingen ,,,de voordelen,,geen milieuverontreiniging,je kan de bestaande infrastructuur gebruiken en uwe range blijft nagenoeg hetzelfde,,het nadeel,,tja een voertuig dat elektrisch is aangedreven en de omvormer en 2 tanks,dus wss een volledig nieuwe aankoop.

CHEERS

Link naar reactie
Op 17-1-2017 om 09:07, DAXX zei:

Wel,wat nu in Zwitserland getest wordt is eigenlijk elektrische energie die gewonnen wordt door een chemisch proces van 2 verschillende vloeistoffen,,,dus kort samengevat,,ge tankt die vloeistoffen aan de pomp,dus 1 pistool en 2 leidingen ,,,de voordelen,,geen milieuverontreiniging,je kan de bestaande infrastructuur gebruiken en uwe range blijft nagenoeg hetzelfde,,het nadeel,,tja een voertuig dat elektrisch is aangedreven en de omvormer en 2 tanks,dus wss een volledig nieuwe aankoop.

CHEERS

Daxx, gaat het hierover? http://www.nanoflowcell.com/

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Elektrisch scooteren in stijl? Dat kan in 2017 met Vespa!

Elektrische scooters winnen in ijltempo aan populariteit, zeker in China. Dat is ook Vespa, één van de meest legendarische scooter-bouwers, niet ontgaan. Op het motosalon van Milaan hebben ze vorige week hun eerste elektrische scooter voorgesteld. De e-scooter heet “Vespa Elettrica” en het gaat voorlopig nog om een concept. In de tweede helft van 2017 komt de productieversie op de markt en moederbedrijf Piaggio hoopt er potten mee te breken. 

image.jpeg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...