Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Helicoil zonder blok te demonteren?


Gill Vangorp

Aanbevolen berichten

Ik heb spijtig genoeg de draad van mijn oliegat beschadigd.

Is het mogelijk om hier een helicoil in te steken zonder het blok te splitsen? 

Kan je diep genoeg boren en tappen? 

En wat met het pinnetje afbreken? Is dit er terug uit te krijgen als dit in het blok valt?

Of wat denken jullie dat de beste oplossing is?

 

Groeten

Link naar reactie

Ik zou eerst proberen van de draad met een tap van dezelfde maat eens opfrissen en daarna loctite 55 ( is een soort teflon touw met een kleeflaagje voor loodgieterij )aan de bout  doen . Is dit niet voldoende een nieuwe draad tappen van een mm meer , als de draad 6 mm is een 7 mm tappen en heel voorzichtig en daarna goed spoelen 

grtz sidvespa

Link naar reactie

ik zou idd een maat groter tappen, heb ik trouwens al eens moeten doen en werkt perfect.  Een helicoil in dit geval heb ik toch mijn bedenkingen bij of je het echt dicht krijgt zonder lekken.  Met teflon toch oppassen, als het er te dik opzit riskeer je barstjes in je carter als je te dik opzet en te vast wil draaien.

 

 

Link naar reactie

Ik heb bij mijn P200 blok recent de olio draad opnieuw getapt en gerepareerd met een helicoil, in eerst instantie met gesloten blok.

Later toch voor de zekerheid blok gesplit en was niet overbodig, behoorlijk wat aluminium vijlzel, en je kan dan ook makkelijker de helicoil aan binnenkant inkorten tot aan het carter.

Draad van de helicoil wil je niet in het blok hebben zwerven, is niet best voor de lagers.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...