BoxerGS Geplaatst: 30 november 2016 Delen Geplaatst: 30 november 2016 Hoi, Even voorstellen. Ben Dirk, 51, rij 33 jaar motor. Woon in het waasland. Heb altijd al interesse gehad in oudere scooters, Echter nooit tijd voor gehad (of voor gemaakt) om mij daar mee bezig te houden. Rij nog altijd graag met de moto, maar niet meer in vlaanderen. No fun... Teveel lichten, teveel flitsers en te veel onverdraagzaamheid. Dus doe nu meestal lange weekends of reizen in het buitenland. Lijtk me toffer om hier rond te tuffen met een scooter, even snel de Vespa op voor een boodschap, woon werk, uitstapje naar 't stad of een plezierritje zonder eerst een half uur te moeten worstelen met een slecht zittend motorpak ben nu aan het uitkijken om een scooter pre 1983 te kopen. Voorkeur gaat momenteel naar een Vespa P(X)200E, maar kan ook zomaar iets anders worden als de gelegenheid zich aanbiedt. Hoop hier wat wijzer te worden en wat te leren over de scooter wereld die voor mij helemaal nieuw is. Link naar reactie
propliner Geplaatst: 30 november 2016 Delen Geplaatst: 30 november 2016 welkom op het forum en véél plezier met het zoeken en het rijden Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 30 november 2016 Delen Geplaatst: 30 november 2016 Welkom Dirk. succes met je zoektocht en hou het forum in de gaten, want af en toe worden hier "goed onderhouden PX'en " verkocht. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 1 december 2016 Delen Geplaatst: 1 december 2016 Welkom! Er staat een recente PX200 op 2e hands. 'k heb even zelf getwijfeld om te switchen van 125 naar 200 maar ga hem (voorlopig) laten staan. Link naar reactie
BoxerGS Geplaatst: 3 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2016 P200e van '80 gekocht, stond al lang op 2dehands en er ging dus wat af... Basis is goed, spijtig genoeg ooit herspoten, Rijdt en schakelt, remmen en carb afstelling is nog wat werk aan. Start goed, electr in orde. Volgende week ophalen en deze winter eens rustig bekijken of ik een en ander wat kan verbeteren. Link naar reactie
Filientje! Geplaatst: 3 december 2016 Delen Geplaatst: 3 december 2016 Welkom en veel plezier! Ik rij ook een PX200 uit 1983 Link naar reactie
BoxerGS Geplaatst: 5 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2016 Da's een mooie. Mijne is wat minder Link naar reactie
BoxerGS Geplaatst: 11 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2016 Dit is het geworden. Ondertussen al gedeeltelijk gedemonteerd. Cil en zuiger zijn ok. Compressie, remmen, diverse lagers, schokbrekers etc moet ik nog bekijken. Electrisch gedeelte is ok. Blokje is wel heel vettig. Voorlopig gereinigd en eens kijken waar de olie vandaan komt. Zadel frame is zeer roest en overtrek is gescheurd. schuim is nog redelijk. Nieuw zadel kompleet is iets van een 110€ blijkbaar. Daar kan ik niet voor beginnen stralen/coaten + andere overtrek etc.. Weet er iemand hoe dat benzinekraantje los kan? Wil tankje eruit halen, maar ik zie niet direct hoe de bevestiging vh kraantje los kan. Was oorspronkelijk oranje, dan bordeau en sinds 2010 blijkbaar groen-grijs. Op zich is het spuitwerk goed, maar de voorbereiding was blijkbaar wat slordig, ding is gespoten zonder uiteen te halen, dus wss ga ik hem terug in het oranje zetten. Link naar reactie
designo Geplaatst: 12 december 2016 Delen Geplaatst: 12 december 2016 Controleer zeker motornummer etc voor de aankoop maar zeker voordat je er geld insteekt... Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 12 december 2016 Delen Geplaatst: 12 december 2016 Voor je benzinekraantje te lossen heb je zo een tool nodig grtzz http://www.scooter-center.com/en/product/BU5433/Fuel+tap+tool+BUZZETTI+all+Largeframe+all+Smallframe+bended+type?meta=?cat=C_V_VSX1TPX&catmatch=CAT_WERKZEUG_WERKZEUG Link naar reactie
BoxerGS Geplaatst: 12 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2016 Ik heb ondertussen al gevonden dat ik enkel het rubbertje dien te lossen en dan kan het kraantje door het gat in de carosserie. Rubber was meegespoten dus had niet direct door dat het rubber was Link naar reactie
BoxerGS Geplaatst: 12 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2016 8 uren geleden, designo zei: Controleer zeker motornummer etc voor de aankoop maar zeker voordat je er geld insteekt... De papieren kloppen met de kadernr. Er zit zelfs een soort gelijkvormigheidsattest bij... De reden dat ik hem uiteen haal is ook om te weten welke kosten ik ga hebben, ik doe geen kosten voor ik een algemeen beeld heb en dan nog doe ik in eerste instantie enkel de kosten om het mechanisch gedeelte in orde te brengen, dan een tijdje rijden en kijken wat dat geeft voor ik aan het optische gedeelte begin. Link naar reactie
designo Geplaatst: 12 december 2016 Delen Geplaatst: 12 december 2016 3 uren geleden, BoxerGS zei: De papieren kloppen met de kadernr. Er zit zelfs een soort gelijkvormigheidsattest bij... De reden dat ik hem uiteen haal is ook om te weten welke kosten ik ga hebben, ik doe geen kosten voor ik een algemeen beeld heb en dan nog doe ik in eerste instantie enkel de kosten om het mechanisch gedeelte in orde te brengen, dan een tijdje rijden en kijken wat dat geeft voor ik aan het optische gedeelte begin. Daarom dat ik motornummer zei en niet kadernr. zorg dat je 100percent zeker een VSE1M blok hebt... Link naar reactie
BoxerGS Geplaatst: 13 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2016 ah zo, wordt daar ook al mee gesjoemeld? Ik ken niets van Vespa's, goed dat je het zegt. Zal straks eens kijken. Link naar reactie
BoxerGS Geplaatst: 15 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2016 Yep, Na wat zoeken en een paar kilo vet, olie en vuil weg gespoten te hebben heb ik de motornr gevonden. Staat idd VSE1M op boven de nummer. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.