Ga naar inhoud
Vespaforum.be

newbie


BoxerGS

Aanbevolen berichten

Hoi,

Even voorstellen.

Ben Dirk, 51, rij 33 jaar motor. Woon in het waasland.

Heb altijd al interesse gehad in oudere scooters, Echter nooit tijd voor gehad (of voor gemaakt) om mij daar mee bezig te houden. 

Rij nog altijd graag met de moto, maar niet meer in vlaanderen. No fun... Teveel lichten, teveel flitsers en te veel onverdraagzaamheid. Dus doe nu meestal lange weekends of reizen in het buitenland.

Lijtk me toffer om hier rond te tuffen met een scooter, even snel de Vespa op voor een boodschap, woon werk, uitstapje naar 't stad of een plezierritje zonder eerst een half uur te moeten worstelen met een slecht zittend motorpak ^_^

ben nu aan het uitkijken om een scooter pre 1983 te kopen. Voorkeur gaat momenteel naar een Vespa P(X)200E, maar kan ook zomaar iets anders worden als de gelegenheid zich aanbiedt.

Hoop hier wat wijzer te worden en wat te leren over de scooter wereld die voor mij helemaal nieuw is.

 

Link naar reactie

P200e van '80 gekocht, stond al lang op 2dehands en er ging dus wat af... Basis is goed, spijtig genoeg ooit herspoten, Rijdt en schakelt, remmen en carb afstelling is nog wat werk aan. Start goed, electr in orde. 

Volgende week ophalen en deze winter eens rustig bekijken of ik een en ander wat kan verbeteren.

Link naar reactie

Dit is het geworden.

Ondertussen al gedeeltelijk gedemonteerd. Cil en zuiger zijn ok. Compressie, remmen, diverse lagers, schokbrekers etc moet ik nog bekijken. Electrisch gedeelte is ok. Blokje is wel heel vettig. Voorlopig gereinigd en eens kijken waar de olie vandaan komt.

Zadel frame is zeer roest en overtrek is gescheurd.  schuim is nog redelijk. Nieuw zadel kompleet is iets van een 110€ blijkbaar. Daar kan ik niet voor beginnen stralen/coaten  + andere overtrek etc..

Weet er iemand hoe dat benzinekraantje los kan? Wil tankje eruit halen, maar ik zie niet direct hoe de bevestiging vh kraantje los kan.

Was oorspronkelijk oranje, dan bordeau en sinds 2010 blijkbaar groen-grijs. Op zich is het spuitwerk goed, maar de voorbereiding was blijkbaar wat slordig, ding is gespoten zonder uiteen te halen, dus wss ga ik hem terug in het oranje zetten.

 

 

720.jpg

Link naar reactie
8 uren geleden, designo zei:

Controleer zeker motornummer etc voor de aankoop maar zeker voordat je er geld insteekt... 

De papieren kloppen met de kadernr. Er zit zelfs een soort gelijkvormigheidsattest bij...

De reden dat ik hem uiteen haal is ook om te weten welke kosten ik ga hebben, ik doe geen kosten voor ik een algemeen beeld heb en dan nog doe ik in eerste instantie enkel de kosten om het mechanisch gedeelte in orde te brengen, dan een tijdje rijden en kijken wat dat geeft voor ik aan het optische gedeelte begin.

 

Link naar reactie
3 uren geleden, BoxerGS zei:

De papieren kloppen met de kadernr. Er zit zelfs een soort gelijkvormigheidsattest bij...

De reden dat ik hem uiteen haal is ook om te weten welke kosten ik ga hebben, ik doe geen kosten voor ik een algemeen beeld heb en dan nog doe ik in eerste instantie enkel de kosten om het mechanisch gedeelte in orde te brengen, dan een tijdje rijden en kijken wat dat geeft voor ik aan het optische gedeelte begin.

 

Daarom dat ik motornummer zei en niet kadernr.

zorg dat je 100percent zeker een VSE1M blok hebt...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...