Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kent iemand trucje om nieuwe stickers te 'vergelen' ?


josse

Aanbevolen berichten

Rally200 - originele lak : er ontbrak achteraan een deel van de striping op de billen. 

Ik heb er een nieuwe op gehangen, maar deze is uiteraard veel 'witter' dan de bedoeling is. Kent iemand een manier om dit te 'verouderen' of 'meer crèmekleurig' te maken ? Liefst zo snel mogelijk, want hij gaat vanavond op transport richting Pontedera ivm Registro Storico volgend weekend.

Andere optie is om hem er gewoon weer af te trekken, want zo vind ik het geen zicht. Alle stickers vernieuwen wil ik ook niet vanwege alles nog origineel.

IMG_3259.JPG

Link naar reactie

De juiste kleur vinyl halen bij een beletteraar gaat het beste resultaat geven. Op dat vergelingsproces geven vinylfabrikanten jaren garantie. Dat boots je niet even zomaar na. 

Link naar reactie

Aan krasjes op de bil te zien lijkt dat precies mijne oude Rally

 

vespalife (3).JPG

Link naar reactie
Op 28-9-2016 om 23:27, josse zei:

poging gedaan met creme schoensmeer (om beetje in mijn vakgebied te blijven). Zal jullie laten weten wat het resultaat is, zit nu in transport richting Pontedera.

dat is dus niet de oplossing. Ik vrees dat ik zal moeten zoeken naar een crèmekleurig stikkervel en zelf knippen en plakken. We zien wel. Dank iedereen voor de tips

 

Link naar reactie
Op 29-9-2016 om 19:17, sidvespa zei:

@ Philip ,ik denk niet dat dit de uwe zal zijn . ik ken het verhaal achter deze vespa , en het is eentje waar veel mensen van dromen . Maar dat verhaal laat ik aan de eigenaar over ( als hij het hier wil delen )

grtz sidvespa

verhaal is volgens mij al eens geschreven hier op het forum.

Samengevat : een collega liet me enkele jaren geleden een foto zien van een vuile oude grijze Rally200 die hij gevonden had in een oude garage die hij gekocht had. Stond ergens achteraan, motor zat vast en wat deuken. Hij vroeg of het iets was en ging hem bij houden. Ik heb hem toen eerlijk uitgelegd dat hij iets bijzonders had en dat als hij hem ooit verkocht, mij maar moest bellen.

Enkele jaren later belde hij me ineens en bood hem me aan voor een schappelijke prijs. 

Bijzondere aan de Rally is dat het eentje is in originele lak en er stonden 96km op. Hij wist me te vertellen dat eerste eigenaar hem gekocht had, enkele dagen mee gereden had en er dan mee gevallen was en een schrik gepakt had. Vandaar dat hij aan de kant gezet was en vergeten. 

Motor zat vast en na revisie bleek een tandwiel afgebroken. Wat er dus gebeurd moet zijn is dat die man op zijn gemak aan het rijden was met zijn spiksplinternieuwe Vespa en dat ineens de motor blokkeerde (zoals vastloper) en hij 'het decor' inging. Als hij die toen terug zou gebracht hebben naar de dealer, zou het garantie geweest zijn ;-) 

Rally 200 is een laat type, waarschijnlijk voor de US-markt gemaakt, aangezien het stuur iets anders gegoten is en een plat stukbeet voor pinkers. Femsa-tronic en mengsmering. Mocht hij niet met de originele 96km op de teller zijn, zou ik getwijfeld hebben aan deze samenstelling, maar omdat ik het verhaal er achter ken, moet het toch zo zijn.

Hij is ondertussen na 40jr uit rodage. 

Link naar reactie

Geweldig verhaal!

Ik heb ooit zo een verdwaalde Lambretta Jet 200 uit 1978 gekocht die was blijven staan bij een dealer.

Via een omweg is ze terug in mijn bezit, er staan ondertussen een 3500 kilometer op de teller...

Artikeltje uit een magazine in bijlage:

LAMBRETTA_JET200_SCOOTERMAG_NR7_NL.pdf

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...