Ga naar inhoud
Vespaforum.be

EC gekeurde handschoenen in Frankrijk


blen

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...
  • 2 weken later...

er is nogal wat discussie /meningsverschil ivm verplichting CE gekeurde handschoenen in Frankrijk voor zowel bestuurder als passagier , met name , geldt deze verplichting ook voor buitenlandse bestuurders ?

Link naar reactie

Frankrijk, het land vd absurde regeltjes (onduidelijke lage emissiezones, alcoholtesters, moeilijk interpreteerbare snelheidslimieten en nu ook die handschoenen). Elke deftige handschoen is CE gekeurd, toch? Als je Beschermt bent, zoals je hier zou moeten, vermoed ik dat een Franse flik jouw CE ticketje op je handschoenen niet gaat zoeken.

Link naar reactie

Er zijn zo veel verplichtingen. Ook een bepaald aantal m2 cm reflectie. Welke vesparrijder rijdt er met een fluorjas? Niemand. Ook harleyrijders etc.. rijden er niet zo bij. 

Gewoon naar eer en geweten handelen is het beste. Veiligheid is er niet voor niets. Dat er wel of geen labeltje in je handschoenen zit daar zullen ze niet moeilijk om doen, Fransozen zijn immers geen Duitsers. Als je ooit een glijer hebt gemaakt weet je gewoon dat je beschermd op de Vespa moet zitten. 

Link naar reactie

Inderdaad weinig, doch er zijn er wel, en vooral als 't donker is kan dat nuttig zijn. Veel vesparijders komen wel niet buiten in den donker, laat staan als 't regent en donker is. Ben zelf ook veel te donker op de moto, alles is zwart (zelfs de motor), behalve 2 reflectoren op mijn zijkoffers. T zijn kleintjes maar vallen enorm op dus kan je je inbeelden welk verschil fluo maakt! Mijn volgende jas zal zwart/fluo zijn! 

Back on topic, ga er maar van uit dat lokale wetgeving geldt voor buitenlanders, 'k heb het nog nooit en nergens anders geweten...

Link naar reactie
3 uren geleden, nero zei:

Ikke wel, en steeds meer en meer vesparijders. En het maakt echt wel een verschil! 

Groetjes, nero. 

En den deze ook fluo gele helm en fluo gele jas, trekt op niks geef ik toe maar zo hoop ik dat ze me beter zien.

Safety first!

Groetjes,

Kinnie 

Dit zijn ze :

 

IMG_0281.JPG

IMG_0282.JPG

Link naar reactie

Ook ik draag altijd fluovestje boven mijn motovest , een fluo-gele helm , zowel op de Vespa als op de moto , gezien worden is even belangrijk als zelf goed zien , en de CE-gekeurde handschoenen draag ik ook sedert enkele maanden , voordien heel degelijke motorhandschoen (niet CE gekeurd) , ja , niet alle in belgie verkochte goede handschoenen hebben een CE keurmerk .

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...