Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Cantodea

Combi auto-moto verzekeringen

Recommended Posts

Cantodea    45

Verschillende verzekeringen bieden combi verzekeringen aan. Ik vraag me echter af of je bij zo'n verzekering, gelijktijdig met de wagen en de scooter mag rijden?

Mvg,

Cantodea

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
geertvespa    528

natuurlijk mag dat. een verzekering is, tenzij uitdrukkelijk vermeld, op voertuig, ongeacht wie ermee rijdt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
dmi    291

Er zijn wel degelijk verzekeringen die het verbieden. Om fraude tegen te gaan. Schuivertje gemaakt met de motor? die kosten lopen snel in de 1000en euros, dus zeg je gewoon dat je vrouw je de pas afsneed en behalve de vrijstelling kost het je niets. 

Gewoon vragen aan je makelaar/verzekeraar. Bij mijn huidige polis mag het. Bij mijn vorige makelaar (15 jaar geleden) niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Cantodea    45

Ik heb intussen wat offertes gekregen. Zowel bij AG als bij AXA vraagt men 177 Euro (voor de scooter alleen natuurlijk) in combinatie met een autoverzekering. Beide voertuigen mogen inderdaad gelijktijdig rijden. Dat lijkt me redelijk toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tommie    134

Ben onlangs overgeschakeld naar "Generali" via mijn agent.  Auto is er verzekerd aan een normaal tarief.  Betaal voor de Vespa's 81 euro voor de eerste; vanaf de tweede 25 eur (dus 3 en 4 ook; enz.).  Drie Vespa's wordt zo dus 131 euro.  Dacht aanvankelijk dat dit ook kon voor recentere Vespa's, maar dit blijkt wél een oldtimerverzekering te zijn, wel met mogelijk dat woon-werkverkeer mag; ook meerdere chauffeurs mogen rijden én de Vespa's en auto mogen allen tegelijk rijden...

Kwam ook van "Axa" en daar betaalde ik inderdaad exact 177 euro voor een polis.  Is redelijk voor de service die ze bieden.  En je hebt de zekerheid dat het een fatsoenlijke firma is die tussenkomt indien nodig...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
dmi    291
10 uren geleden, Tommie zei:

wel met mogelijk dat woon-werkverkeer mag

enkel indien hij niet met O-plaat is ingeschreven (er loopt ook een ander topic over ;-)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tommie    134

De mijne zijn met een gewone nummerplaat ingeschreven dus geen probleem.  Met een O-plaat kan dit inderdaad zelden; bij "Erard-verzekeringen" weet ik wel dat ze een uitzondering maken en de mogelijkheid bieden om toch woon-werkverkeer te doen...  loopt inderdaad nog een topic over!  ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Log in om dit te volgen