Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn eerste Vespa (GTS 300)


Cantodea

Aanbevolen berichten

Allee het is er na lang wachten toch van gekomen.

straks kun je meteen in de pekel rijden.

hou je uitlaat in de gaten op roest.

ik behandelde die van onze twee gtsn veertien dagen geleden met motip (op aanraden van vespaciao) tijdens monteren van wintersetjes.

veel geluk ermee.

 

grtn Tanguyonderwater

Link naar reactie
1 uur terug, Tanguyonderwater zei:

Allee het is er na lang wachten toch van gekomen.

straks kun je meteen in de pekel rijden.

hou je uitlaat in de gaten op roest.

ik behandelde die van onze twee gtsn veertien dagen geleden met motip (op aanraden van vespaciao) tijdens monteren van wintersetjes.

veel geluk ermee.

 

grtn Tanguyonderwater

Dank je voor de tip.

Link naar reactie

Net eventjes gaan kijken. Hij zit er schitterend uit. Er zijn enkele zaken veranderd voor modeljaar 2017. Zo kan je de bergruimtes niet meer openen als de sleutel niet in het contact zit. De zijpikkel is nu ook voorzien van een start-stop. Je kan de Vespa dus niet meer starten als hij op zijn zijpikkel staat. ASR is nu met een knop aan en uit te schakelen. De spiegelhouders zijn nu in één stuk gegoten met het stuur. Het display is ook enigszins veranderd, maar dit is op het eerste zicht niet te zien. De mekanieker heeft  intussen met ene proefgereden en zijn oordeel over de Euro 4 motor is dat hij vlotter accelereert en de motor gretiger reageeert dan de Euro 3. De motor is trouwens dezelfde, de vernieuwing zit hem enkel in de software. Ook werd de ophanging opnieuw aangepast. De GTS 300 werd 2 kg zwaarder. Het gemiddeld verbruik ligt op 3,3 liter. Dit zou volgens Vespa een reeël verbruik zijn, rekening met een koudstart, rustig en stevig acceleren. 

Zo te zien werd er toch wel meer dan een software-update gedaan want ook de ophanging werd herzien. 

Dinsdagmorgen ga ik hem ophalen en daarna kan ik er meer over kwijt, sturen, wegligging, comfort, prestaties, afwerking.. en natuurlijk ook foto's.

Link naar reactie
1 uur geleden, Cantodea zei:

Zo kan je de bergruimtes niet meer openen als de sleutel niet in het contact zit. De zijpikkel is nu ook voorzien van een start-stop. Je kan de Vespa dus niet meer starten als hij op zijn zijpikkel staat. ASR is nu met een knop aan en uit te schakelen. De spiegelhouders zijn nu in één stuk gegoten met het stuur.

Was dat eerste niet al zo 12 jaar geleden?   Dat van die spiegelhouders wil ik wel eens zien op foto. Weet niet of dat een voordeel is, als ze afbreken ga je serieus in de kosten...

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op ‎10‎-‎11‎-‎2016 om 17:37, Wutsie75 zei:

Was dat eerste niet al zo 12 jaar geleden?   Dat van die spiegelhouders wil ik wel eens zien op foto. Weet niet of dat een voordeel is, als ze afbreken ga je serieus in de kosten...

Als de sleutel er uit is maar niet op stuurslot kun je de buddy gewoon openen door op de knop te drukken. model 2015

Link naar reactie

Mooie scooter, hoop dat je er veel plezier mee hebt,

Wat me opvalt is dat het blok en uitlaat er hetzelfde uitziet als mijn model 2015. op internet zag ik foto's met een heel andere uitlaat en ook een ander model blok.

Kun je daarvoor kiezen uit verschillende uitvoeringen.

 

2016-12-21_121359.jpg

2016-12-21_121449.jpg

Link naar reactie
4 uren geleden, Han Tosses zei:

Mooie scooter, hoop dat je er veel plezier mee hebt,

Wat me opvalt is dat het blok en uitlaat er hetzelfde uitziet als mijn model 2015. op internet zag ik foto's met een heel andere uitlaat en ook een ander model blok.

Kun je daarvoor kiezen uit verschillende uitvoeringen.

 

2016-12-21_121359.jpg

2016-12-21_121449.jpg

Dit is een 125cc

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Op 30-9-2016 om 22:16, Julo zei:

Bij mij is de voornaamste reden dat de uitlaatdichting na 3000 km er al door zat. Op dat moment stond ik ergens midden frankrijk, niet zo handig dus. Na de reis dan maar beslist om voor een uitlaat te gaan die dat soort dichtingen niet vraagt... Voor de rest wel leuk geluidje :-).

Hey, mijn 8 maanden oude GTS klinkt als een Harley... hij heeft 7000 km en ik vermoed dat de uitlaatdichting is gesneuveld. Ik voel ook lucht blazen op die plaats waar de dichting zit. Dit hoort waarschijnlijk niet? Anyway, de dealer is in verlof tot eind deze maand. Ik vraag me af, mag ik nog ritjes maken met de Vespa, want ik ben net nu ook in verlof, of is het beter van niet. Zou dit onder garantie vallen? Dit lijkt mij toch niet normaal bij een zo jonge Vespa. 

Grt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...