Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn eerste Vespa (GTS 300)


Cantodea

Aanbevolen berichten

Klinkt misschien raar maar ik heb dit ook 1 keer meegemaakt "dat lange wachten"  van Juli tot begin Oktober en in December ging de zaak failliet ! Achteraf stelde ik me de vraag of dit te maken had met de fabriek of dan wel met de dealer (status) zelf .

Link naar reactie

De vraag is natuurlijk, wat is de gemiddelde levertijd? Ik had de indruk, door toedoen van de verkoper, 2 à 4 weken. Dat de zaak in slechte papieren zou zitten betwijfel ik sterk.. maar je weet nooit natuurlijk! Feit is dat ik de scooter binnen een tweetal weken toch dringend moet hebben voor mijn woon-werk verkeer, anders weet ik niet meteen hoe ik er kan raken. Voorlopig geen probleem omdat ik met de wagen naar het werk kan, maar binnenkort heeft mijn echtgenote deze nodig om op haar werk te raken.

Link naar reactie
2 uren geleden, Cantodea zei:

 Dat de zaak in slechte papieren zou zitten betwijfel ik sterk..

Een zaakvoerder die in slechte papieren zit, gaat dat nooit tegen jou vertellen. ook al lijkt het een goed draaiende zaak. de "interne keuken" ken je nooit.

Maar laten we hopen dat alles nog in orde komt en dat je binnen de "kortste keren" aan het "bollen bent"

Link naar reactie

Idd zou me verwonderen dat hij in slechte papieren zit... Wat me ook verwonderd is dat hij hem niet op stock had...

Link naar reactie

Vandaag nieuws gehad over de Vespa van mijn dealer.  De lange wachttijd heeft een reden. Alle  nieuw geleverde Vespa's, en dit vanaf oktober 2016, krijgen de nieuwe Euronorm 4 motor. Alle Vespa's die de fabriek nog moeten verlaten worden daarom alsnog aangepast. 

Top dat mijn dealer dit laat weten! ;)

Link naar reactie

De euro 4 norm verwacht een lagere uitstoot en dus ook minder verbruik

Vespa heeft dit gerealiseerd door enkele aanpassingen aan de motor:

– optimalisatie van de thermodynamica met verbeterd koelsysteem en vermindering van wrijving in de motor.

– start-stop systeem met een borstelloze starter op de krukas (zonder tandwielen)

– andere versnellingsbak met dubbelvertande aandrijfriem met minder verliezen

– gewijzigde Vario-transmissie instellingen om de acceleratie en uitstoot te optimaliseren.

Dus aanpassen met aftermarket variogewichtjes + riem en weg is je Euro 4 norm ;)

Op papier is een Euro 4 motor echt wel beter/efficienter dan de vorige versie

Link naar reactie

Zoals ik het lees en de diverse foto's van de 300 Touring bekijk, blijft het blok van de 300 super en super sport gelijk aan het facelift model van eind 2014 (abs/asr). Ze zullen bij Piaggio wel de ECU hebben aangepast zodat het binnen de EURO4 norm valt. Op de 300 Touring zijn ze slechts 0,5pk kwijt: 

http://www.sip-scootershop.com/community/blogs/modernvespaeng/archive/2016/10/7/vespa-news-intermot-cologne-2016.aspx

Wel vreemd dat de dealer je geen keus heeft gegeven om het EURO3 model uit te leveren maar om op het EURO4 (2017) model te wachten, of heb je dat zelf aangegeven?

Enfin, na de EICMA weten we meer en zullen we het wel van je horen hoe je nieuwe GTS rijdt, alvast veel veilige km-ers toegewenst.

 

Link naar reactie
2 uren geleden, DAXX zei:

ik meen echter gelezen te hebben,dat de aanpassing naar Euro 4 norm,nefast is voor het vermogen en dus bijgevolg de vorige versie krachtiger was,,,time w'll tell.

CHEERS

Dat zou wel heel goed kunnen. Bij Honda is de recentste SH in 125 cc versie ook minder krachtiger en is de topsnelheid is lager dan de vorige versie. Ze hebben meer koppel maar de hoge toeren zijn eruit. Verder lees ik bij e-pit dat ze een borstelloze starter hebben. Dat heeft de SH al jaren. En voor de SH had de Honda Zoomer dit al. En de eerste Zoomers zijn van bouwjaar 2002 !

Link naar reactie

Ik heb niet kunnen kiezen welk modeljaar ik wilde, maar dat is niet zo erg. Wat ik erger vind, is dat iemand hier van het forum, of iemand die deze topic anoniem volgt, bij mijn dealer langs is geweest of hem opgebeld, om te gaan vragen of het klopt dat ie "in slechte papieren" zit. Mijn dealer heeft me hiervoor opgebeld. Ik vind dit zeer laag en hetgeen die kerel heeft verteld is bovendien nog een leugen ook, lees dit topic er maar eens volledig op na, ik heb zoiets niet gezegd wel integendeel. Excuses van dit heerschap vind ik het minste wat hij kan doen, zowel tegenover mezelf en mijn dealer. Schaamteloos vind ik dat! 

Ik heb trouwens een zeer sterk vermoeden wie het kan zijn..

Link naar reactie
3 uren geleden, Cantodea zei:

Ik heb niet kunnen kiezen welk modeljaar ik wilde, maar dat is niet zo erg. Wat ik erger vind, is dat iemand hier van het forum, of iemand die deze topic anoniem volgt, bij mijn dealer langs is geweest of hem opgebeld, om te gaan vragen of het klopt dat ie "in slechte papieren" zit. Mijn dealer heeft me hiervoor opgebeld. Ik vind dit zeer laag en hetgeen die kerel heeft verteld is bovendien nog een leugen ook, lees dit topic er maar eens volledig op na, ik heb zoiets niet gezegd wel integendeel. Excuses van dit heerschap vind ik het minste wat hij kan doen, zowel tegenover mezelf en mijn dealer. Schaamteloos vind ik dat! 

Ik heb trouwens een zeer sterk vermoeden wie het kan zijn..

Wat belang kan iemand erbij hebben, om aan een dealer te vragen of hij in slechte papieren zit ? Dat gaat een dealer toch nooit vertellen.

Je moet echt wel een "pipo" zijn om als "wildvreemde" zulke dingen recht op de man af te vragen !

Als die "bewuste persoon" toch zo nieuwsgierig is kan hij beter "andere bronnen"(die ik hier niet ga vermelden) raadplegen, zonder die dealer lastig te vallen.

Link naar reactie

Inderdaad , duurt wel heel lang.
Kon die geen Vespa halen bij een collega dealer ? Gebeurt nog wel dat winkels dit doen.
Als het nog lang duurt kan je beter wachten tot 2017 om hem in te schrijven of je hebt een 2017 model dat nog van 1e inschrijving 2016 is

 

Link naar reactie

Het blijft wachten. Hij is nu 10 weken geleden besteld en eigenlijk heb ik de Vespa vanaf volgende maandag nodig voor mijn woon-werk verkeer. Weet nog niet hoe ik het ga oplossen? Misschien eens gaan vragen of hij een scooter staan heeft die ik kan gebruiken totdat de nieuwe er is???

Link naar reactie
Op 1 september 2016 om 14:16, Cantodea zei:

Vandaag ook nog een windscherm en een gsm houder bijbesteld. Nu nog wachten. Ik hoop dat hij na onze reis, tegen 15 september klaar staat, maar met Italianen weet je nooit hé.

Hey, 6 weken geleden besteld en al aan het bollen, het is het wachten waard hoor.

veel succes met uwe gts300! Grtz

image.jpeg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...