Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lek?


cyrielle

Aanbevolen berichten

Ik heb een gl150 van 63 

hij rijdt, maar...

als hij warm heeft valt hij heel snel stil. Ploft soms ook en dan krijg ik hem niet meer aan de praat.

Ralenti bijgeregeld en is beter.

Maar ik zie onderaan de motor soms olie/benzine verlies?

Kan dit kwaad? Het drupt op de uitlaat en de kabeltjes zien er ook nogal besmeurd uit.

 

 Op wat zou dit kunnen wijzen?

 

groetjes

 

Cyrielle

 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link naar reactie

Het ontstekingstijdstip juist zetten en de opening tussen de visplatinees. 

Een beetje olie lekken is vrij normaal bij een oldie, mogelijk is de dichting van de olie- aflaatbout stuk. Volgende maal bij het verversen van de olie een nieuwe dichting steken.  

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

hoe heb je de ralanti bijgeregeld? Hogere toeren, armer of rijker gezet. In dat laatste geval gaat hij iets minder warm draaien wat kan wijzen op het verdoezelen van het oorspronkelijke probleem. Bijvoorbeeld een doorgeslagen ontstekingsspoel. Pas op met op goed geluk overal aan te beginnen draaien. Er is (echt waar) niéts meer hatelijk dan een voertuig waar iemand zelf aan zitten prutsen heeft en denkt in de juiste richting te zitten om te repareren. 

Als hij voordien goed draaide, hoort die ralanti te blijven staan zoals hij stond. Carburatie instellingen veranderen niet zonder andere aanpassingen of mankementen aan de motor.

Kijk eens of die lek aan de achterkant van je motorblok van het carburatorhuis naar beneden loopt? In dat geval is het benzine (onderweg vervuild door modder en/of olie). Dan zou het een oorzaak kunnen zijn van je problemen (vlotternaald kapot bv. waardoor hij te rijk loopt en met warme motor verzuipt). Als het olie is zal het wsch geen verband hebben. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...