cyrielle Geplaatst: 23 augustus 2016 Delen Geplaatst: 23 augustus 2016 Ik heb een gl150 van 63 hij rijdt, maar... als hij warm heeft valt hij heel snel stil. Ploft soms ook en dan krijg ik hem niet meer aan de praat. Ralenti bijgeregeld en is beter. Maar ik zie onderaan de motor soms olie/benzine verlies? Kan dit kwaad? Het drupt op de uitlaat en de kabeltjes zien er ook nogal besmeurd uit. Op wat zou dit kunnen wijzen? groetjes Cyrielle Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 augustus 2016 Delen Geplaatst: 23 augustus 2016 Het ontstekingstijdstip juist zetten en de opening tussen de visplatinees. Een beetje olie lekken is vrij normaal bij een oldie, mogelijk is de dichting van de olie- aflaatbout stuk. Volgende maal bij het verversen van de olie een nieuwe dichting steken. Groetjes, nero. Link naar reactie
yag Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 Had ook een olie lekje en gewoon even de olie ververst en een nieuwe olie dichting van 10 cent gestoken en issue solved. Nu moet er in de garage geen karton meer onder voor deze op te vangen. gr, kurt Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 Ik had de mijne laatst ook vervangen... toch nog een lek... grrr.. Maar ach zal d'r van de week gewoon eens wat bijvullen. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 hoe heb je de ralanti bijgeregeld? Hogere toeren, armer of rijker gezet. In dat laatste geval gaat hij iets minder warm draaien wat kan wijzen op het verdoezelen van het oorspronkelijke probleem. Bijvoorbeeld een doorgeslagen ontstekingsspoel. Pas op met op goed geluk overal aan te beginnen draaien. Er is (echt waar) niéts meer hatelijk dan een voertuig waar iemand zelf aan zitten prutsen heeft en denkt in de juiste richting te zitten om te repareren. Als hij voordien goed draaide, hoort die ralanti te blijven staan zoals hij stond. Carburatie instellingen veranderen niet zonder andere aanpassingen of mankementen aan de motor. Kijk eens of die lek aan de achterkant van je motorblok van het carburatorhuis naar beneden loopt? In dat geval is het benzine (onderweg vervuild door modder en/of olie). Dan zou het een oorzaak kunnen zijn van je problemen (vlotternaald kapot bv. waardoor hij te rijk loopt en met warme motor verzuipt). Als het olie is zal het wsch geen verband hebben. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.