Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Vespa 150GL of Vespa 125 primavera et3


Arno Kremers

Aanbevolen berichten

Heb momenteel een GTS 125 en wil om de winter door te komen een oldtimer kopen en op knappen. Zal waarschijnlijk 2 winters worden maar goed dat is bijzaak.

ben aan het twijfelen tussen een Primavera 125 et3 uit 1983 of een 150 GL uit 1964.

mijn vraag is welk model na restauratie het beste in de markt ligt. 

Graag jullie advies of ervaring

Link naar reactie

Dan zou de 2de vraag moeten zijn ; en wat kan ik er dan voor vragen ?

Link naar reactie

Een largeframe is makkelijker om te restaureren ( persoonlijk)

Kabels vond ik makkelijker, motor is makkelijker, je kan overal makkelijker bij.

Om te antwoorden op domi zijn vraag xd ->  niet genoeg, een deftige restauratie kost denk ik altijd meer dan wat je er daarna voor kunt vragen. ( tenzij je een shop bent)

 

gr,

 

arti

 

Link naar reactie

Denk ook dat de GL iets meer uitstraling heeft dan een Primavera maar dat is natuurlijk smaak verschil. 

De Primavera word ook iets meer voor gevraagd en bij de GL is er een probleem dat hij geen sleutels meer heeft en staat op stuur slot. Dus ja dat speelt allemaal mee in de keuze. 

Weet ook niet of dat snel te verhelpen is. Stuurslot zonder sleutel.

 

Link naar reactie

die zou ik wel willen voor de juiste prijs en vooral NIET restaureren enkel technisch en mechanisch in orde zetten waar nodig.

Ziet er o lack uit,

Een oud wijf met een facelift is niet schoon... ... .

Link naar reactie
Just now, Adrian said:

die zou ik wel willen voor de juiste prijs en vooral NIET restaureren enkel technisch en mechanisch in orde zetten waar nodig.

Ziet er o lack uit,

Een oud wijf met een facelift is niet schoon... ... .

Loopt goed! Maar dan heb ik niks te doen van de winter! Hahaha.

stond al een tijd bij iemand voor de deur en heb gewoon aangebeld en gevraagd of hij hem verkoopt

Link naar reactie

En waarom precies als ik vragen mag.

Is mijn inzien een Oosterse restauratie, er is niets, maar dan ook niets origineel aan deze scooter.

Voor de bagagedrager achteraan bied ik 10 euro, de rest mogen ze houden...

 

De ET3 is een veel eerlijkere scooter, een gebruikte Vespa, zo zie ik ze graag

Al zou ik mijn oldtimer carrière niet starten met een small-frame, ze kunnen mechanisch al eens ambetant uit de hoek komen.

Jan.

Link naar reactie
3 minutes ago, kevinvw said:

Et3 in Knokke, al eens naar de vraagprijs geluisterd :D om van achterover te vallen in deze staat (ps kijk eens onder het Vloermatje als je hem koopt) 

image.jpeg

Ja heb al eens eronder gekeken. Nog niet te ver verroest. 

Want vind jij dat dit mag kosten in de staat. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...