gem Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 Blijkbaar verdwijnt super 95 binnenkort en komt er een versie met ethanol in de plaats. Link naar reactie
Vespa80 Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 Voor mijn vespa gebruikt ik 98. Denk dat de meeste hier opt forum hun oudere vespa mengen met den 98. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 98 begint ie te pingelen. Ook op de E10 bezine in Frankrijk rijdt ie goed. Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 98 is klopvaster dan 95, het pingelen zal een andere oorzaak hebben zeker? Groetjes, nero. Link naar reactie
LighScan Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 Het kan dus alleszins geen kwaad om later met E10 benzine te tanken? Een GTS bj 2015 moet dat zeker aankunnen hé? Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 2015 tuurlijk... Mijn 82'er slikt ook gewoon alles. zal binnenkort eens een keer de carb openhalen kijken of er aanslag oid in zit. Link naar reactie
janvda Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 1 uur terug, pdvd zei: zal binnenkort eens een keer de carb openhalen kijken of er aanslag oid in zit. mijn boerenverstand/buikgevoel zegt dat ge niet veel aanslag door ethanol zult krijgen, correct me if i'm wrong... Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 Naar aanleiding van dit topic: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/257368/ Link naar reactie
propliner Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 mannekes.. vermits er 2-takt olie bij gemengd wordt.. is 95 of 98 totaal geen verschil.. het RON nummer wordt door de olie toch kompleet naar beneden gehaald.. dus.. als ge 95 of 98 mengt me 2-takt olie.. maakt da geen verschil. Echter.. als ze met die klote naft E10 beginnen. met 10% alcohol.. pas dan op.. vervang uw leidingen in leidingen die bestand zijn voor deze alcohol- benzine. oudere leidingen worden bros en hard en kunnen scheuren.. zelf meegemaakt ( leiding vervangen door gepantserde alcoholfuel bestendige leiding .. te verkrijgen in de beter auto-speciaalzaak En weeral natuurlijk de mensen op kosten jagen he.. bedankt oliemaffia!! en.. regering PS : de alcohol gemengde fuel is ook schraler.. dus voor mensen met 4-takt oldtimer totaaal ongeschikt of ze moesten er lood additief aan toevoegen.. om de klepsmering te garanderen Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 19 augustus 2016 Delen Geplaatst: 19 augustus 2016 Opgeloste/kapotte brandstofleidingen zijn nummer 1 oorzaak bij oldtimerbranden! Wat kost een nieuwe slang? Paar euro... Okay het is even sleutelen, maar sowieso is het skim originele leidingen van oldtimers te vervangen. Link naar reactie
josse Geplaatst: 19 augustus 2016 Delen Geplaatst: 19 augustus 2016 de leiding is nog vlot te vervangen, maar wat met de kleine rubberen dichtingen in de carbu etc, die gaan toch ook broos worden en last geven. Ik meen dat hier al eens aandacht aan besteed werd op het forum. Link naar reactie
gem Geplaatst: 19 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2016 Misschien ga ik toch maar op 95 rijden. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 19 augustus 2016 Delen Geplaatst: 19 augustus 2016 sommige merken oliekeerringen kunnen ook niet tegen ethanol Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 19 augustus 2016 Delen Geplaatst: 19 augustus 2016 en, nog veel belangrijker, ethanol mengt heel moeilijk met olie, wat nogal problematisch is voor 2-takt. Bovendien is ethanol ook hygroscopisch waardoor het water aantrekt Link naar reactie
Quick Geplaatst: 19 augustus 2016 Delen Geplaatst: 19 augustus 2016 das omdat ze al die 2 takten der uitwillen , en binnen geruime tijd gaan ze ook stoppen me 98 Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 19 augustus 2016 Delen Geplaatst: 19 augustus 2016 Pffff dan ombouwen tot diesel dan komt er ook doemp uit. Na Btw is dat trouwens al eens geprobeert? Grtjs Makke Link naar reactie
gem Geplaatst: 23 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2016 Straks moeten we allemaal op Aspen rijden. Dat is al zo voor derny. Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 23 augustus 2016 Delen Geplaatst: 23 augustus 2016 8 minuten geleden, gem zei: Straks moeten we allemaal op Aspen rijden. Dat is al zo voor derny. En wij verkopen dat Link naar reactie
gem Geplaatst: 23 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2016 Duuuuur spul die Aspen! Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 14 uren geleden, gem zei: Duuuuur spul die Aspen! Ja en is zeker niet dat wij er rijk gaan van worden, kwaliteit kost geld zekers Link naar reactie
gem Geplaatst: 24 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 Zelf mengen is goedkoper. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 nochtans staat op de site van een gentse dealer dat je toch beter 98 tankt , ook met moderne vespa's Link naar reactie
gem Geplaatst: 25 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2016 Vooruit dan maar: 98 tanken Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.