Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Advies gevraagd


Monster1100

Aanbevolen berichten

Hallo Tifosi,

Ik heb me gisteren aangemeld omdat ik wat meer te weten wil komen over Vespa tout court en mij er eentje zou willen aanschaffen.

Ik heb al 3 moto's ingeschreven dus wil geen fortuin spenderen.

Ik zoek liefst een 2 takt , motorisch en technisch goed - uiterlijk maakt mij niet zoveel uit. Een Vespa mag wat geleefd hebben vind ik persoonlijk... Een 'dans son jus' exemplaar is zeker geen probleem...

Budget zou ik graag rond  de 2000€ blijven...

Of dit realistisch is hoor ik graag...

Wat kan een 2 takt 125cc blokje aan qua km's eigenlijk zonder revisie?

mocht iemand iets weten staan in deze prijsklasse en technisch ok zijn leads welkom... .

Bedankt voor jullie reacties!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Voor een PX moet dat haalbaar zijn,ouder modellen gaat 2000€ misschien net iets te weinig zijn...zeker als ze al technisch in orde moet zijn.

eerst moet je al kiezen:

welk model je wilt : PX of pré-PX

originele motor of omgebouwd naar PX-lml motor

125cc of mag het meer zijn

ben je een sleutelaar of liever niet want die oude scooters ,daar komt al wel is iets aan natuurlijk.

dus als je niet graag sleutelt,dan raad ik u aan van een modernere Vespa aan te schaffen.

Link naar reactie

Hallo Domi,

 

de 125 zou een keuze zijn omdat mijn dame er dan ook kan mee rijden. Ze moet dan ook het schakelen leuk vinden.

Mijn hart zegt een oudje met karakter maar gezien ik geen sleutelaar ben zal ik mijn verstand moeten volgen denk ik en misschien iets recenter of aantoonbaar goed.

De lml is ook een optie... Heb gisteren de thread hierover gelezen en lijken mij goede fietsjes te zijn... Maar de echte Vespa heeft dat tikkeltje meer... Erfgoed..bvb

de motor hoeft niet origineel te zijn... Als de boel maar mooi loopt...

 

 

 

Link naar reactie

mijn raad : zoek u een recente PX of LML ( LML koop je trouwens nieuw voor die prijs) en je gaat je veel kopzorgen besparen...

neem is contact op bij United Scooters in Halle bv..die zullen u wel verderhelpen.

Link naar reactie

dat is een faire prijs...

Link naar reactie

Tx domi.

ben vandaag met een px80 met een dr133 gaan rijden van 1995. Dans son jus :)

ging goed maar olie op het achterwiel dus waarschijnlijk een lek ergens... Net nieuwe cilinder wel maar denk een gevaarlijk project voor een novice """:p 

Morgen kan ik de px125 van een collega / maat oppikken voor een paar dagen...

dan eens vergelijken met een lml , misschien die van de advertentie want ziet er niet slecht uit...

 

 

Link naar reactie
35 minuten geleden, Monster1100 zei:

Tx domi.

ben vandaag met een px80 met een dr133 gaan rijden van 1995. Dans son jus :)

ging goed maar olie op het achterwiel dus waarschijnlijk een lek ergens... Net nieuwe cilinder wel maar denk een gevaarlijk project voor een novice """:p 

Morgen kan ik de px125 van een collega / maat oppikken voor een paar dagen...

dan eens vergelijken met een lml , misschien die van de advertentie want ziet er niet slecht uit...

 

 

Edit: indien mijn vrouw er niet mee rijdt overweeg ik een zwaardere, de p200e van Daan lijkt mij wel wat...

Link naar reactie
2 uren geleden, pdvd zei:

En een echte Vespa en dus geen LML! 

allez man...

Link naar reactie

Als je iets nieuws wilt koop dan op z'n minst een nieuwe px en geen moderne curry (maar dat is mijn mening). 

Link naar reactie

@pdvd Een curry, of vietbodge, is een met slechte materialen door onkundigen gerestaureerde scooter -  dat slaat voor geen meter op een LML, m.i. Het is al zo'n moeilijk onderwerp, maak t nou niet nog lastiger

Link naar reactie

Had LML het toen niet in handen genomen,dan was er nu helemaal geen sprake meer van de nieuwe PX generatie.

zonder die badges wordt het al heel wat moeilijker om die ' curry' ertussenuit te halen

man,man wat een zever...

het gaat om het rijplezier,met een LML,PX ,lammy,Heinkel,enz...

NIET om het badgeke op het beenschild !!!

Link naar reactie
8 uren geleden, Monster1100 zei:

Klopt... Enken Nl papieren en invoer in B is niet altijd simpel... Vorig jaar ducati ss ingevoerd en tint of 2 grijzer geworden :)

Hoeft niet moeilijk te zijn. Als Daan die netjes afmeldt bij de RDW, kan jij met de papierenwinkel die hij meekrijgt (kentekenbewijs), en een bewijs van aankoop langs de douane. Daarna met de aanvraag tot inschrijving die je daar krijgt langs je verzekeringsagent voor een zegel. Met de aanvraag en het gelijkvormigheidsattest langs de DIV. 

Link naar reactie

Net de px125 van mijn collega opgehaald... Heerlijk :):):) 

rijdt vlot 85/90 , meer hoeft het niet te zijn... . Volledig standaard, 1000km op teller

Dat zalig pruttelende motortje... Sono enamorato :) of zoiets dergelijks

bedankt voor de reacties alvast! 

 

Link naar reactie

Dat valt nog goed mee hoor , hangt ervan af hoe ze onderhouden zijn he , koop gewoon een px 125 en een haynes manual :) , en lees die boek uit ,

dan weet je hoe je dat beestje moet onderhouden , ik zie je nog een 200cc kopen dan ;) 

Grtz 

John 

Link naar reactie

Mijn vrouw heeft er mee gereden en is ook verkocht, wordt dus een 125cc

ik heb zelf zwaarder speelgoed if i feel the need.

Op de Wesp is 125 genoeg voor slow travelling :)

mocht iemand een px125 technisch goed weten staan voor rond de 2k in B zijn tips heel welkom.

liever eentje dat gekend is dan een ?

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...