Ga naar inhoud
Vespaforum.be

INVOER FINSE VESPA 200cc in NL naar België.


Aanbevolen berichten

Kan iemand mij duidelijkheid geven aub... ? Zou een Vespa R200 uit '74 willen naar België brengen die nu in Nederland staat en daar nooit is ingeschreven en door de eigenaar in FINLAND is gekocht, is uit het Finse systeem uitgeschreven en er is een officieel Fins document bij waarmee de Vespa kan ingeschreven worden. (dus nooit in Nederland ingeschreven en gebold) Vermoedelijk is ook een gelijkvormigheids attest nodig (is van 1974). Is dit waterdicht om naar België over te brengen en probleemloos hier in te schrijven? THX voor de info!

Link naar reactie

gelijkvormigheidsattest is maar nodig vanaf 1 januari 1976, dus dat is geen probleem 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, roufio zei:

gelijkvormigheidsattest is maar nodig vanaf 1 januari 1976, dus dat is geen probleem 

 

Volgens de wet vanaf 15 november 1974... ik zou niet weten uit welk café jij je datum haalt, maar als je zo'n dingen op een forum plaatst schep je enkel maar onduidelijkheid. 

@PXchris: GVA is nooit een probleem. Afhankelijk van de situatie en het voertuig is er steeds een procedure om dat opnieuw aan te vragen als je kan aantonen dat jij de eigenaar bent (verkoopovereenkomst kan voorleggen). Ofwel aanvragen via de constructeur. Ofwel laten valideren (een soort administratieve keuring) via DIV. Ofwel, indien er geen typegoedkeuring bestaat (het ergste geval) zou je een éénmalige keuring moeten ondergaan. Geen nood, dat is hier niet het geval ;-)

Nog eenvoudiger: als je hem als oldtimer inschrijft is het sowieso niet nodig.

Het andere (belangrijkste) document is het inschrijvingsbewijs of kentekenbewijs. Elk voertuig dat in een land van de EU was ingeschreven, kan in een ander land van de EU ingeschreven worden, mits je het originele kentekenbewijs hebt. Dus zorg dat dat formulier geen uitvoerverklaring, of een ander papier is zonder waarde. Het moet het finse kentekenbewijs zijn. In dat geval is het geen probleem. 

Link naar reactie

 , raar toen ik vorige maand mijn vespa ging inschrijven die vanuit nederland kwam , deed ik een gva aanvraag en dit stuurden ze terug met de melding dat dit niet nodig was , maar enkel vanaf 1 januari 1976 ,de vespa was van 1975 , ik dacht ook dat het 1 januari 1975 was maar blijkbaar niet . maar ja als jij dat beter weet zal het wel zijn zeker , misschien eens naar een goede cafe gaan , 

Link naar reactie

De W.E.T. niets te maken met beter weten van mijn kant. 

Het is trouwens ook niet 1 januari 1975, 1976, of eender welke 1e januari, maar 15 NOVEMBER 1974. Geen dag vroeger en geen dag later. Dat is de dag dat de wet in het belgisch staatsblad verscheen, en in dit geval trad ze diezelfde dag in werking (meestal pas 10 dagen erna).

Op dat moment waren alle voertuigen verkocht in belgië al enkele jaren voorzien van een GVA. Mensen die beweren dat het gva voor een voertuig uit pakweg 1970 niet bestond zijn in de meeste gevallen fout. Wellicht werd het (als niet verplicht document) meestal niet bijgehouden. Dat wil niet zeggen dat het er niet was. Voor Auto's was de datum trouwens 15 maart 1968.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...