Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bagage


Bever

Aanbevolen berichten

Deze zomer gaan mijn vrouw en ik waarschijnlijk een toerke maken van een paar dagen. In eigen land wegens geen rijbewijs A voor de vrouw :)

We hebben beiden een topkoffer, maar echt veel bagage kan daar niet in natuurlijk. Ik overweeg om die (voor deze trip) te vervangen door een rekje met een tas erop. Ofwel laat ik hem staan en doe een rekje vooraan met daarop een tas. Maar de vraag is: voel je dat tijdens het rijden als er vooraan bagage hangt?

Link naar reactie

Zeker en vast voel je dat... je kan misschien is test rijden met zo een tas op je rekje dan ben je al veel wijzer .Mjn vrouw en ik zijn afgelopen weekend  naar Ieper geweest met onze vespa's enkel mijn vrouw heeft een topkoffer op haar GTV ..we hadden nog plaats over ;) . Een beetje selectief zijn in wat je meeneemt scheelt een hoop bagage.Onder mijn zadel stak het vrij vol en tussen de voeten aan dat oog hangt ik altijd een rugzak(je) ...om toch een beetje in balans te kunnen touren .

Link naar reactie

2 jaar geleden reed ik naar het zuiden van Frankrijk met een tas van een kilo of 4 vooraan op het rek. je voelt dat een beetje, maar als iemand achterop zit voel je dat ook. ik heb er geen last van gehad. men dag rugzakje (met eten, fototoestel enz plaatste ik achter mij en in men top koffer zat regen spul, wat warme kleren, een boek drinken onder het zadel zat reserve olie, iets om de vliegen van men scherm te krijgen, schoenen en waspoeder. ik ben toen 14 dagen onder weg geweest. en was een geweldige reis. ik heb er een item van gemaakt maar vind het niet onmiddellijk

 

Link naar reactie

Ah okay... op de drager die ik voor op mijn P heb staat niets.De lijn van een gts is ook ietsje anders. 

Link naar reactie

Onder (of in) het zadel van een PX kun je ook nog wel wat wegstoppen, regenpak, grondzeil voor op de camping etc...

Link naar reactie
2 uren geleden, pdvd zei:

Onder (of in) het zadel van een PX kun je ook nog wel wat wegstoppen, regenpak, grondzeil voor op de camping etc...

dingen onder het zadel steken moet je wel mee opletten, je kan zo het gaatje in je benzinestop afdichten waardoor je bezinetank vaccuum trekt en je stilvalt en het gat voor de luchtinlaat voor je benzinetank afsluiten.

wat betreft het laden van bagage doe ik dit bij voorkeur met een ronde waterdichte "worstzak" die je tussen je voeten zet tussen uw handschoenbakje en je zadel. Onderaan het zwaarst laden. Zo blijft het zwaartepunt laag en je vespa in evenwicht

Link naar reactie

En dan altijd rijden met die zak tussen je benen? Of bevestig je die? Lijkt mij niet echt lekker rijden als je daar ook moet remmen. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...