Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwkomer


Piranha

Aanbevolen berichten

Hallo,

enkele weken geleden kocht ik een vespa sprint Veloce van 1974.

De vorige eigenaar was reeds begonnen aan de restauratie en had de vespa al deels gedemonteerd. De onderdelen zaten in plastic bakken.

Omdat ik niet erg vertrouwd ben met het sleutelen aan deze machines had ik willen vragen welk boek ik mij het beste kan aanschaffen om de vespa terug volledig in orde te krijgen.

Alle ander tips en trucs zijn uiteraard ook welkom

 

Alvast bedankt,

Michel

 

Link naar reactie

Hoi Michel,

 

Een haynes manual is altijd handig voor de techinische zaken. Verder zijn er online ook diverse manuals te vinden met de exploided vieuw tekeningen. 

Mocht je niets kunnen vinden stuur me dan een bericht met je mail adres dan kijk ik even wat ik nog heb op de computer. Heb zelf een sprint veloce uit 1976 dus ook voor andere vragen neem gerust contaxt op. 

Groet Koen

Link naar reactie

Hoi! 

Welkom hier... Een veloce is valt onder de largeframe modellen. De techniek is praktisch identiek als alle andere largeframe modellen. Natuurlijk zijn er per model een paar kleine verschillen. Die zul je hier op het forum vast wel vinden.

Link naar reactie

hallo, ik had persoonlijk meer aan deze "

How to Restore Classic Large Frame Vespa Scooters

Rotary Valve 2-strokes 1959 to 2008
 

"

in de haynes zijn de fotoos toch echt wel zeer slecht precies een gazette...

https://www.bol.com/nl/p/how-to-restore-classic-large-frame-vespa-scooters/1001004011505956/?bltg=itm_event=click&mmt_id=3ba88acf3bada0c8&pg_nm=pdp&slt_id=prd_reco&slt_nm=product_recommendations&slt_pos=C1&slt_owner=ccs&itm_type=product&itm_lp=0&itm_id=1001004011505956&itm_role=in

 

 

1001004011505956.jpg

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gezien mijn vloerpaneel ver heen is (was reeds bijgewerkt door de vorige eigenaar) en te dun is om nog te kunnen lassen, ben ik van plan om het volledige beenschild en de vloer te vervangen.

Ik zie echter op de website van maskes dat de claxonneus (die ik dan ook moet vervangen) een rechthoekige vorm heeft achter het bovenste gedeelte en dit terwijl dit bij mijn vespa niet te zien is. (Zie foto) Ik zie bij mijn vespa ook geen puntlassen of andere lasnaden. Iemand die me kan uitleggen hoe dit precies zit?

 

bedankt!

image.png

image.jpeg

Link naar reactie

ahh welkom! Mijn favoriet! bakken met onderdelen en dan alles uitzoeken en opbouwen zodat het weer wat wordt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...