Piranha Geplaatst: 27 april 2016 Delen Geplaatst: 27 april 2016 Hallo, enkele weken geleden kocht ik een vespa sprint Veloce van 1974. De vorige eigenaar was reeds begonnen aan de restauratie en had de vespa al deels gedemonteerd. De onderdelen zaten in plastic bakken. Omdat ik niet erg vertrouwd ben met het sleutelen aan deze machines had ik willen vragen welk boek ik mij het beste kan aanschaffen om de vespa terug volledig in orde te krijgen. Alle ander tips en trucs zijn uiteraard ook welkom Alvast bedankt, Michel Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 27 april 2016 Delen Geplaatst: 27 april 2016 Hoi Michel, Een haynes manual is altijd handig voor de techinische zaken. Verder zijn er online ook diverse manuals te vinden met de exploided vieuw tekeningen. Mocht je niets kunnen vinden stuur me dan een bericht met je mail adres dan kijk ik even wat ik nog heb op de computer. Heb zelf een sprint veloce uit 1976 dus ook voor andere vragen neem gerust contaxt op. Groet Koen Link naar reactie
Piranha Geplaatst: 27 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2016 Koen, ik heb online al wel wat gevonden maar weinig concreet over de sprint Veloce. Alles wat volgens jou bruikbaar is, ook algemene info, is welkom op michel_cuyvers@telenet.be Bedankt, Michel Link naar reactie
Piranha Geplaatst: 27 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2016 Is dit de juiste haynes manual voor de sprint Veloce? groetjes Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 27 april 2016 Delen Geplaatst: 27 april 2016 Ja dat os de juiste, ik zal dit weekend even kijken wat ik voor je kan vinden. Groet koen Link naar reactie
Daan Geplaatst: 28 april 2016 Delen Geplaatst: 28 april 2016 Hoi! Welkom hier... Een veloce is valt onder de largeframe modellen. De techniek is praktisch identiek als alle andere largeframe modellen. Natuurlijk zijn er per model een paar kleine verschillen. Die zul je hier op het forum vast wel vinden. Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 28 april 2016 Delen Geplaatst: 28 april 2016 hallo, ik had persoonlijk meer aan deze " How to Restore Classic Large Frame Vespa Scooters Rotary Valve 2-strokes 1959 to 2008 " in de haynes zijn de fotoos toch echt wel zeer slecht precies een gazette... https://www.bol.com/nl/p/how-to-restore-classic-large-frame-vespa-scooters/1001004011505956/?bltg=itm_event=click&mmt_id=3ba88acf3bada0c8&pg_nm=pdp&slt_id=prd_reco&slt_nm=product_recommendations&slt_pos=C1&slt_owner=ccs&itm_type=product&itm_lp=0&itm_id=1001004011505956&itm_role=in Link naar reactie
arnev Geplaatst: 28 april 2016 Delen Geplaatst: 28 april 2016 Ik heb zelf ook een sprint v gerestaureerd die uit elkaar lag. Geen makkie, maar je leert er veel uit. Ik heb ook veel hulp gehad aan de exploded views op sip. Grtz Link naar reactie
Piranha Geplaatst: 5 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2016 Alvast bedankt voor de tips. Het boek is ondertussen besteld en dan kunnen we weer een eind verder...aan deze klus :-) Link naar reactie
Piranha Geplaatst: 3 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2016 Gezien mijn vloerpaneel ver heen is (was reeds bijgewerkt door de vorige eigenaar) en te dun is om nog te kunnen lassen, ben ik van plan om het volledige beenschild en de vloer te vervangen. Ik zie echter op de website van maskes dat de claxonneus (die ik dan ook moet vervangen) een rechthoekige vorm heeft achter het bovenste gedeelte en dit terwijl dit bij mijn vespa niet te zien is. (Zie foto) Ik zie bij mijn vespa ook geen puntlassen of andere lasnaden. Iemand die me kan uitleggen hoe dit precies zit? bedankt! Link naar reactie
Daan Geplaatst: 11 juni 2016 Delen Geplaatst: 11 juni 2016 ahh welkom! Mijn favoriet! bakken met onderdelen en dan alles uitzoeken en opbouwen zodat het weer wat wordt. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.