Ga naar inhoud
Vespaforum.be

sip scootershop


gtsSS

Aanbevolen berichten

Klantonvriendelijk ? 

Men moet soms al is lezen en enkele klikken met de muis doen ...tja als dat al niet meer lukt dan schuiven we de schuld maar op de aanbieder !!:D

Werkt perfect hier en ze zijn alles behalve onvriendelijk ... .dat is althans mijn ervaring met SIP !

 

Link naar reactie

Perfecte site, erg makkelijk. Ja je moet weten wat je zoekt, maar dat lijkt me logisch. 

Als er iets niet goed is perfecte klantenservice. 

Link naar reactie

mijn ervaring... sip is uit zijn voegen gebarsten. Site staat vol met onvolledige of slechte productomschrijvingen. Vaak is een productomschrijving identiek voor elk product in die categorie. Bijvoorbeeld één omschrijving voor alle merken en uitvoeringen van koppelingen van één model. Op die manier is erg snel het foute artikel besteld. 

Er is véél te weinig kwaliteitscontrole op geleverde producten. Té vaak passen spullen niet of moeten ze nog aangepast worden om te doen passen. Ik was ooit bij Peter van Maskes, die me iets verkocht en zei: we hebben dit nog niet op de webshop staan, want we hebben nog niet kunnen nakijken of de pasvorm goed is. Zo hoort het. Bij SIP zetten ze alles erop, en liefst nog goed verwarrend.

Levering naar België is volgens mij steeds met DHL. Best lastig, aangezien je thuis moet zijn.

Over betaling geen problemen, maar ik gebruik paypal. Vroeger (voor het paypal tijdperk en toen ik geen visa had) waren ze wel redelijk lastig met het ontvangen van andere manieren van betalen. 

Mijn laatste bestelling bij SIP liep compleet mis. Ik bestelde de duurste cosa koppeling die niet origineel Piaggio was. Daarvan bleek de korf een slechte pasvorm. Op hun site staat dat bij de (goedkope) korven soms gevijld moet worden om ze te laten passen. Daarom kocht ik dus een dure! Het was mijn daily driver, dus wou het snel gerepareerd. Alsnog geveild waarna de boel paste, maar dan bleken ook de platen ook nog krom. Op mijn mail wat ik moest doen (terugsturen van een bewerkt onderdeel?) is nooit gereageerd. Op het eind van de rit nieuwe platen bij Maskes besteld en alles werkt perfect sinds die erin zitten. 

Een week tijd verloren, meer geld gekost dan origineel piaggio, en een hoop gezever. Laatste keer sip geweest voor mij.

Bij diezelfde bestelling had ik originele koppelingsplaten besteld voor een andere koppeling. Ik bestelde en betaalde origineel Piaggio, ik kreeg RMS. Op die klacht dus ook geen reactie. 

 

Maar wel altijd een hele catalogus en stickers erbij. 

Link naar reactie

Ik heb vanmorgen gebeld en het telefonisch opgelost met een vriendelijke kerel. Maar de site is klote vanuit Nederland lukt het niet om via PayPal te betalen. Steeds als je dat aanvinkt gaat die weer terug naar de bestellijst weken geleden had ik hier ook al last van en heb toen bij een ander bedrijf iets besteld. En ik ben bekend met Internet en zeker geen digibeet heb mijn halve auto in onderdelen in het verleden in Duitsland online gekocht

Link naar reactie

Daar heb ik ook last van inderdaad... Veel onderdelen kloppen niet helemaal. Als bestellen op de site lastig is, zou ik gewoon bellen. Laatste bestelling ook niet helemaal netjes, de accu is op het bevestigingspunt van de plus gevallen bij SIP vermoed ik. 1 belletje en je geld krijg ik meteen terug... nieuwe kan uiteraard ook.

Link naar reactie

@gtsSS, gaat heel af en toe wat mis bij SIP.

Maar normaal gesproken is het een prima bedrijf, heb de afgelopen 10 jaar bestellingen gedaan, en maar een enkele keer problemen gehad. 

Pasvorm van producten is misschien niet altijd perfect, maar zij zijn ook afhankelijk van leveranciers, en je kan altijd een comment over een product achterlaten op de site.

De site zit soms wat onhandig in elkaar, maar vooralsnog is het de beste site voor Vespa onderdelen in Europa, probeer maar eens wat in Italie te bestellen!

Link naar reactie

Ik vind het een zeer ongebruiksvriendelijke site,hun vroegere was een stuk overzichtelijker.

Ben meer een scootercenter Koln klant,bv : ik was op zoek naar een beenschild van een Lambretta LD,ik zag dat het niet in stock was maar onmiddellijk was er iemand via hun chatbox die vroeg als ze konden helpen met leverdatum,betaling,enz...dat is klantvriendelijk vind ik dan...

 of Scooterpassion in ons landje,waar je zelf kan gaan afhalen of geleverd aan huis aan eigenlijk dezelfde prijzen als ze op SIP staan,met het grote voordeel dat je de stukken dan wel in uw hand hebt (als je ze afhaalt),staan ze u dan niet aan,kan je ze daarlaten hé..

ik ben nog  oldscool,ik heb graag de onderdelen is in mijn handen ;)

Link naar reactie

Ik heb ze vanmorgen gebeld en in mijn gebrekkig Duits verteld dat ik allang betaald heb. Nu blijkt dat ik op een ander rekening nr betaald heb met een gewone bankoverschrijving en niet via PayPal. Nu moet ik tot maandag wachten tot de administratie er is en ze eea kunnen nakijken.( dat noem ik een klote bedrijf) wel een mailtje sturen naar de klant dat je moet betalen maar niet de handen in eigen boezem steken. Nu laten ze hun problemen bij de klant liggen kut zooi... ..

Link naar reactie

Ik kan het me inbeelden... Geestelijke sukkelaar of niet, ik heb wat ervaring met webshops en sip vind ik echt niet gebruiksvriendelijk. Filter werkt niet goed, slechte uitleg, weinig zeggende foto's, ... Het aanbod is wel heel groot en dat maakt veel goed maar toch... Als je niet exact weet wat je wilt, geef je het snel op.

Link naar reactie

Ik heb in het verleden veel porsche onderdelen bij verschillende bedrijven in Duitsland besteld.vaak had ik de onderdelen ook hele grote zoals wielen dezelfde week nog binnen. Nu ligt mijn halve motot uit elkaar en zit ik te wachten op een adaptertje om een brembo rem te kunnen monteren. Het ding past gewoon Door de brievenbus. De service is ook slecht omdat ze eerst morgen (maandag) de administratie moeten laten controleren of mijn betaling binnen is. Ze zouden mij op mijn woord moeten geloven pas dan spreek je over echte service. ...

Link naar reactie
2 uren geleden, gtsSS zei:

 Ze zouden mij op mijn woord moeten geloven pas dan spreek je over echte service. . .

. Jouw "woord" kan kloppen. maar als ze "iedereen" op hun woord zouden moeten geloven, dan zal blijken dat velen toch niet "zo eerlijk" zijn :)

Link naar reactie

ik heb in het verleden al vaak bij sip besteld. Over de pasvorm ben ik het eens met hierboven. je moet weten wat je besteld en de goedkopere merken passen vaak niet, maar dat heb je met diezelfde merken bij andere shops ook (rms blijft rms, carbone blijft carbone etc). Ik betaal altijd met creditkaart en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Ik gebruik de site ook altijd in het engels of het duits ipv het nederlands en dan is onderdelen vinden best makkelijk.

Voor gts zou ik onderdelen bestellen bij easyparts in nl. heel goede service daar trouwens

Link naar reactie

Dank voor je bericht ticce. Mijn onderdeel is verzonden als het goed is. Een creditcard zou idd handig zijn geweest maar die heb ik een jaar geleden weg gegooid omdat je in Nederland waar de banken gek geworden zijn voor het hebben van een creditcard zwaar word gestraft maar dat is weer een ander verhaal. Ik koop voortaan zoveel mogelijk gewoon in Nederland...

Link naar reactie

Ja makker, als ge gedaan hebt met op SIP te kakken..., precies ne kleine van 5 jaar da zijn goesting ni krijgt. 

Moest Sip (en andere soortgelijke firma's) niet bestaan mochten we al onze oldies op de schroothoop smijten. Dat er soms wat onderdelen zijn die niet helemaal passen (meestal op te lossen met een kleine ingreep) lijkt me normaal als je zo'n assortiment onderdelen aanbiedt. 

En als het bestellen en leveren niet van een leien dakje loopt ligt dit meestal aan de koper... 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...