Wilby Geplaatst: 20 januari 2016 Delen Geplaatst: 20 januari 2016 Daar ik blijf sukkelen met het slecht starten van mijn Sprint ben ik een en ander gaan uitzoeken en blijkbaar zit ik met de verkeerde bougie, namelijk Bosch W2CC en dat is een bougie met lange draad. Blijkbaar moet er een korte bougie in. Kan dit de oorzaak zijn van mijn startprobleem? Welk type/merk van bougie gebruik ik het best voor originele Sprint 150 3 poorts ? Volgens het onderhoudsboekje zou er standaard L86 of W225T1 moeten inzitten maar die bestaan niet meer, NGK B7HS of Bosch W5AC ? Alle suggesties welkom. Wilby Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 januari 2016 Delen Geplaatst: 20 januari 2016 Een verkeerde bougie kan idd de oorzaak zijn van moeilijk starten en/ of rijden. Best demonteer je de cilinderkop, zo kan je met zekerheid zien of je de goede bougie hebt. Het uiteinde van de bougiekomt best gelijk met de binnenzijde van de cilinderkop, niet uitsteken en niet verzonken zitten. Groetjes, nero. Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 20 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2016 Bedankt Pieter, zal dat eens opmeten. Groeten Wilby Link naar reactie
Tanguyonderwater Geplaatst: 22 januari 2016 Delen Geplaatst: 22 januari 2016 il86c champion voor oude grasmachines twee takt heb ik er nog een paar hoor. enkel met vast hoedje bougie kopje lange draad Link naar reactie
Tanguyonderwater Geplaatst: 22 januari 2016 Delen Geplaatst: 22 januari 2016 ps heb er nog met korte draad maar die is tegenwoordig ngk 7 geloof ik Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 5 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2016 Ik heb ondertussen de juiste bougie er inzitten NGK N7HS (kort) en de ontsteking afgesteld met gravenschijf en stroboscooplamp. Maar blijft moeilijk starten. Heb er eens een nieuwe bobijn met kabel en bougiekdop opgezet maar de vonk is identiek als met de oude, dus dat zal het wel niet zijn. Is er eigenlijk een manier om te testen of de motor valse lucht aanzuigt? Link naar reactie
jje Geplaatst: 5 februari 2016 Delen Geplaatst: 5 februari 2016 dat is een "aparte" zuigerstop Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 februari 2016 Delen Geplaatst: 5 februari 2016 Bij valse lucht zou de motor niet direct in "relanti" gaan als je de gas toe draait. Misschien je choke/ en of chokesproeier eens controleren? Groetjes, nero. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 5 februari 2016 Delen Geplaatst: 5 februari 2016 Is je vonk mooi blauw ? Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 5 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2016 @ jje, oude bougie, porselein afkloppen, pinnetje onderaan wegslijpen, m8 draad intrekken, boven nog een moer in kloppen en draadstang in draaien. Kost niks en werkt perfect. @ Adrian, Vonk is niet helemaal blauw, eerder wit oranje. @ Nero, is een nieuwe carburator maar zal het toch maar eens nakijken Allen bedankt. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 8 februari 2016 Delen Geplaatst: 8 februari 2016 Om te testen of je motor valse lucht aanzuigt, op ralanti met een bus remmenreiniger in de buurt van de pasvlakken spuiten. als hij valse lucht aanzuigt hoor je even het toerental omhoog gaan. In je airbox zelf heeft het natuurlijk weinig zin. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.