Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bougie Sprint


Wilby

Aanbevolen berichten

Daar ik blijf sukkelen met het slecht starten van mijn Sprint ben ik een en ander gaan uitzoeken en blijkbaar zit ik met de verkeerde bougie, namelijk Bosch W2CC en dat is een bougie met lange draad.

Blijkbaar moet er een korte bougie in. Kan dit de oorzaak zijn van mijn startprobleem?

Welk type/merk van bougie gebruik ik het best voor originele Sprint 150  3 poorts ? Volgens het onderhoudsboekje zou er standaard L86 of W225T1 moeten inzitten maar die bestaan niet meer,

NGK B7HS of Bosch W5AC ?

Alle suggesties welkom.

Wilby

Link naar reactie

Een verkeerde bougie kan idd de oorzaak zijn van moeilijk starten en/ of rijden. 

Best demonteer je de cilinderkop, zo kan je met zekerheid zien of je de goede bougie hebt. Het uiteinde van de bougiekomt best gelijk met de binnenzijde van de cilinderkop, niet uitsteken en niet verzonken zitten. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb ondertussen de juiste bougie er inzitten NGK N7HS (kort) en de ontsteking afgesteld met gravenschijf en stroboscooplamp.

Maar blijft moeilijk starten.

Heb er eens een nieuwe bobijn met kabel en bougiekdop  opgezet maar de vonk is identiek als met de oude, dus dat zal het wel niet zijn.

Is er eigenlijk een manier om te testen of de motor valse lucht aanzuigt? 

 

thumb_IMG_0053_1024.jpg

thumb_IMG_0056_1024.jpg

Link naar reactie

@ jje, oude bougie, porselein afkloppen, pinnetje onderaan wegslijpen, m8 draad intrekken, boven nog een moer in kloppen en draadstang in draaien. Kost niks  en werkt perfect. 

@ Adrian, Vonk is niet helemaal blauw, eerder wit oranje.

@ Nero, is een nieuwe carburator maar zal het toch maar eens nakijken

Allen bedankt.

Link naar reactie

Om te testen of je motor valse lucht aanzuigt, op ralanti met een bus remmenreiniger in de buurt van de pasvlakken spuiten. als hij valse lucht aanzuigt hoor je even het toerental omhoog gaan. 

In je airbox zelf heeft het natuurlijk weinig zin. 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...