Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verontrustend nieuws


propliner

Aanbevolen berichten

media_xll_8320520.jpg

Bezitters van brommers komen in opstand in Genua, de Italiaanse havenstad waar de Vespa werd uitgevonden. Burgemeester Marco Doria heeft een verbod uitgevaardigd voor oude brommers om nog in de binnenstad rond te rijden. Dit om de vervuiling tegen te gaan.

Het verbod voor scooters om tussen 7.00 en 19.00 uur in de binnenstad te rijden, geldt voor alle modellen die gefabriceerd zijn voor 1999. Naar schatting 20.000 scooters van de scooters in Genua valt onder dit verbod. Ook in Rome en Milaan geldt deze maatregel al. 

Uitstel
Het protest in Genua werpt alvast zijn vruchten af, want de maatregel gaat niet langer in vanaf februari maar zal pas in voege treden in april. Genua telt dan ook niet voor niets het hoogste aantal scooters per inwoners, en het minst aantal wagens in Italië, uitgezonderd Venetië waar de boot het favoriete vervoersmiddel is. 

De Vespa zag het levenslicht in Genua, net na de Tweede Wereldoorlog. Producent Piaggo zocht toen naar een vervoersmiddel dat aangepast was aan de staat van de Italiaanse wegen. Die waren kapot gebombardeerd tijdens de oorlog.

Link naar reactie

 

1 uur terug, propliner zei:

 

Hopelijk worden ze hier in belgie ook ni zo zot.. :wacko:   eerst de oude dieselwagens ... next... ???

Pfffff...breng ze niet op gedachte hé! 

Zo'n artikels kunt ge beter ni delen op sociale media, je weet nooit welke idiote politieker dat hier op de agenda wil zetten...

Link naar reactie
2 hours ago, JPU said:

 

Pfffff...breng ze niet op gedachte hé! 

Zo'n artikels kunt ge beter ni delen op sociale media, je weet nooit welke idiote politieker dat hier op de agenda wil zetten...

Als ze da willen doen.. dan doen ze dat toch hoor... en dan zal het posten van da nieuws hier er ni véél me te maken hebben vrees ik

Link naar reactie
1 uur geleden, Daan zei:

Dat willen ze ook in Amsterdam doorvoeren.  

Amsterdam krijgt een milieuzone voor scooters. Vanaf 2018 mogen scooters van voor 2011 de binnenstad niet meer in.

. en dan wordt beweert dat Parijs, Rome, Milaan en 'Amsterdam' de "scootersteden bij uitstek" zijn. ze worden er nu geweerd, terwijl het in de steden  juist een prima, wendbaar en handig vervoermiddel dat gemakkelijk te parkeren is !

 

Link naar reactie
48 minuten geleden, Mokonzi zei:

hmmm, positief blijven. Binnenkort vele oldtimers te koop :-)

Johan_Cruyff-Ieder-nadeel-heb-zijn-voord

Link naar reactie
17 uren geleden, Vespaciao zei:

De oudere Vespa's worden geviseerd...terwijl de grootste vervuilers ( vliegtuigen, fabrieken, mensen die al hun vuilnis opstoken, enz...) alweer met rust worden gelaten ! :(

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard

Integendeel... de industrie wordt altijd als eerste aangepakt. Het is niet omdat er rook uit hun schoorstenen komt dat ze gerust gelaten worden. 

Naast het verkopen van vervuilende voertuigen mag je er zeker van zijn dat de werking van de fabrieken zelf recht evenredig aangepakt wordt.

 

Link naar reactie

ik denk binnenkort de oltimers gaan voor een appel en ei weg daar durf ik voor te wedden, vroeg of laat gaan ze da overal verbieden . of ze gaan een zeer zware taks uitbrengen dat die zo duur is dat de meeste eigenaar gaan zeggen van (kust mijn kloten) doe hem weg .

 

Link naar reactie

Ik wou het niet in mijn allereerste berichtje zetten, maar zo dacht ik ook! Een hoop oldie's komen weer op de markt. Ik denk dat het ook bedoeld is om het geld weer wat te laten rollen...

 

De wethouder is duidelijk geen liefhebber van oude scooters, dat is zeker.

Link naar reactie

Er komen al 25 jaar oude scooters op de markt en er is helaas maar 1 constante... ==> Ze worden duurder, en meestal duurder dan ze ooit origineel werden verkocht...

Dus, niet denken dat de hype zal overwaaien, want zal niet gaan gebeuren. O-plaatje opvijzen en rijden maar.

 

N

 

Link naar reactie

Ze moeten al die secondaire milieu regeltjes die als paddestoelen uit de grond schieten en die per gemeente en stad verschillen eens gaan verbieden...

Overigens betaal je voor je motorvoertuig (brom/snor niet inbegrepen) al wegenbelasting, dan zal het van de zotte zijn als je straks in 9 van de 10 steden geweerd wordt.

 

Link naar reactie

Ik woon in Amsterdam, hoop dat er een uitzondering voor oldtimers komt. Nog geen duidelijk bericht over. 

Deze maatregel geldt overigens voor snor- en bromfietsen. In het uiterste geval laat ik mijn Vespa's herkeuren tot motorfiets. Wel eerst een motorrijbewijs gaan halen.. 

Link naar reactie

Ik betaal geen wegenbelasting voor mijn vespa.  Er is enige tijd geleden hier al iets gepost over de lage emissiezone in Antwerpen.  Men zwijgt in die plannen over tweewielers.  Bij de officiele voorstelling van het plan  werd  vanuit de oppositie al onmiddellijk geopperd dat ook  tweewielers  aangepakt moesten worden.  Ben benieuwd.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
19 hours ago, EriX said:

Nog eentje vers van de pers bij onze noorderburen. Eerst bootjes dan scooters?

http://New Old Stock.nl/artikel/2093075-amsterdam-verbiedt-vanaf-2017-tweetaktmotoren.html

Yep.. In plaats van een uitdoof beleid te voeren en geen NIEUWE meer in het verkeer te brengen.. mensen op kosten jagen om een nieuw motortje te kopen..

Allemaal platte COMMERCE ja !!               we gaan ten onder aan regeltjes en het "NOT In MY Back-yard"  fenomeen  

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...