Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 28 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2017 Op 26-5-2017 om 21:13, Vespaciao zei: ... .eindelijk eens een Vespa met wat meer "power" ...en wat anderen erover te zeggen hebben, moeten ze zelf weten...als je hem zelf maar "mooi" vind Inderdaad een stuk meer power Hij rijdt heerlijk. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 28 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2017 Inmiddels het eerste onderhoud ook gedaan. - carter olie vervangen, bougie vervangen en luchtfilter schoongemaakt en uitgeblazen. Things to do; - tzt nieuwe banden - claxon aanschaffen en monteren (deze ontbreekt) - originele spiegels ontbreken Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 8 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2017 Op 28-5-2017 om 20:23, Vespa Reng Deng Deng Deng zei: Inmiddels het eerste onderhoud ook gedaan. - carter olie vervangen, bougie vervangen en luchtfilter schoongemaakt en uitgeblazen. Things to do; - tzt nieuwe banden - claxon aanschaffen en monteren (deze ontbreekt) - originele spiegels ontbreken Things done; - Nieuwe banden zijn gemonteerd, het zijn de Michelin S83 geworden + nieuwe binnenbanden uiteraard. De nog goede Michelin S1 doet nu dienst al reservewiel, ook de S1 heeft een verse binnenband gekregen. - Er is een claxon ingebouwd, echter geen originele (dat komt nog) maar eentje van Valk Automotive die ik nog had liggen. Geeft een hoop herrie in een Vespa. - Voorste remcilinder vervangen omdat deze remvloeistof aan het zweten was. Echter moet de hoofd remcilinder ook vervangen worden omdat het hydraulisch remsysteem nu alleen op de achterrem druk opbouwt. Things to do; - originele spiegels. - hoofd remcilinder (staat op nummer 1) - originele claxon Link naar reactie
Daan Geplaatst: 8 juni 2017 Delen Geplaatst: 8 juni 2017 hoe rijdt hij? Ik heb nog nooit een Cosa gereden. Is het vergelijkbaar met een PX. Erg leuk Rik! Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 8 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2017 32 minuten geleden, Daan zei: hoe rijdt hij? Ik heb nog nooit een Cosa gereden. Is het vergelijkbaar met een PX. Erg leuk Rik! Toevallig heeft mijn broertje een PX 200, qua motorkarakter zijn ze vergelijkbaar. De Cosa voelt iets volwassener aan, de remkracht is beter ( hoewel ik het maximale aan remkracht waarschijnlijk nog niet heb meegemaakt, zie verhaal hierboven) maar hij is ook zwaarder en voelt iets logger en is hierdoor waarschijnlijk ook iets langzamer. Al met al vind ik het een leuke Vespa die onder de liefhebbers nog niet populair is. Maar op de herstart van de PX productie na, is dit de laatst gemaakte handgeschakelde Vespa met toch behoorlijk wat innovaties; EBC (soort ABS, niet op die van mij aanwezig), gecombineerd hydraulisch remsysteem, elektrische choke, elektrische brandstofkraan, neutraal lampje, toerenteller (al eerder op T5 aanwezig), elektrische start (ook al verkrijgbaar op PX en T5) en bergruimte ter grootte van een jethelm die zich onder het zadel bevindt. Na volgende week (weekje Mallorca) hoop ik het remsysteem weer volledig werkend te hebben. Je bent, mocht je ooit in de buurt zijn of ik met de Cosa bij jou in de buurt, altijd welkom voor een proefrit. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 23 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2017 Voor de mensen die houden van leedvermaak Mijn "probleem" met het hydraulisch remsysteem van de Vespa Cosa. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 6 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 6 juli 2017 Nog even een paar foto's van de dikbil Vespa Link naar reactie
Daan Geplaatst: 7 juli 2017 Delen Geplaatst: 7 juli 2017 Mooi man! Veel fijne kilometers ervan! Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 8 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2017 21 uren geleden, Daan zei: Mooi man! Veel fijne kilometers ervan! Thnx, gaat lukken. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 8 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2017 In de winter nog even wat aanpassen aan het rijwiel gedeelte (schokdemper voor + achter vervangen). Maar dat komt wel, eerst rijden en genieten. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 22 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2017 De Vespa Cosa & PK 50 S gebroederlijk naast elkaar. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 25 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2017 De eerste revisie en aanpas werkzaamheden aan het doen aan de Cosa. Wellicht heeft iemand nog tips? Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 27 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2017 De revisie werkzaamheden zijn tnt. klaar. De carburateur gereinigd, voorzien van nieuwe pakkingen en een nieuwe sproeier bezetting(de oude Cosa 200 bezetting eruit & PX 200 bezetting er in); 55-160 - stationair sproeier. (was 48 - 140) 160 - hoofd luchtcorrector. (was 140) BE3 - mengbuis. (was BE6) 122 - hoofdsproeier. (was 92) Ook heb ik een SIP-Road uitlaat gemonteerd en de hoofdsproeier vergroot van 116 naar 122, nu dus nog kijken of dit de juiste sproeier maat is. Het starten ging goed en de eerste meters rijden ook. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 7 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2017 Ondertussen heb ik de hoofdsproeier nog een maatje vergroot, van 122 naar 125. De Cosa loopt na alle aanpassingen goed, trekt goed en de topsnelheid is met +/- 15 km/hr vergroot. Nog 1 ding te doen en dat is het vervangen van de keerringen van de koppelingsarm en de pakking van de koppelingsdeksel. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 10 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2017 Inmiddels de tijd gevonden om de koppelingsdeksel los te halen en de O-ring van de koppelingsarm te vervangen, dit was ook het moment om er achter te komen er geen O-ring tussen de koppelingsdeksel en het carter zat. Mogelijk en hopelijk is dit de oorzaak van de lekkage. Nieuwe O-ringen geplaatst om de koppelingsarm, deksel. Het hele zwikkie weer in elkaar gezet en op de Cosa geplaatst. De tand des tijds zal uitwijzen of de lekkage hiermee verholpen is. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 10 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2017 Nog een leuke gadget toegevoegd aan de Cosa Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 10 augustus 2017 Delen Geplaatst: 10 augustus 2017 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...dat past als "gegoten" en het lijkt wel alsof het er altijd al heeft opgezeten Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 10 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2017 5 minuten geleden, Vespaciao zei: ... ... ... ... ... ... ... ... ... dat past als "gegoten" en het lijkt wel alsof het er altijd al heeft opgezeten Thnx. En handig met de bekerhouder om een flesje drinken of een thermosbeker met koffie mee te nemen voor de langere trip. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 12 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2017 Op 10-8-2017 om 14:36, Vespa Reng Deng Deng Deng zei: Inmiddels de tijd gevonden om de koppelingsdeksel los te halen en de O-ring van de koppelingsarm te vervangen, dit was ook het moment om er achter te komen er geen O-ring tussen de koppelingsdeksel en het carter zat. Mogelijk en hopelijk is dit de oorzaak van de lekkage. Nieuwe O-ringen geplaatst om de koppelingsarm, deksel. Het hele zwikkie weer in elkaar gezet en op de Cosa geplaatst. De tand des tijds zal uitwijzen of de lekkage hiermee verholpen is. Inmiddels is er een behoorlijke tijd voorbij gegaan met aardig wat kilometers, het lijkt erop dat de olie lekkage met de laatste ingreep verholpen is. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 1 december 2017 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2017 Inmiddels weer aan het klussen geslagen aan de Cosa, er moeten nog wat onhebbelijkheden opgelost worden. - nieuw zadel, die er op zat was op amateuristisch manier overtrokken met nieuwe bekleding. - nieuwe stuurafdekking, staat in bestelling bij SIP (is een onderdeel waar bijna niet aan te komen is. - nieuwe knipperlicht schakelaar, bij de oude miste een knopje. Ook deze schakelaars zijn een zeldzaamheid. - nieuwe koplamp. - nieuwe neuskap, ook zo’n zeldzaamheid... Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 4 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2018 Er zijn inmiddels weer vorderingen mbt. de Cosa. De stuurkap staat nog steeds in bestelling bij SIP maar deze is waarschijnlijk niet te krijgen. Waarop ik het besluit genomen heb de scheur te laten kunstof lassen en de kap opnieuw te laten spuiten. De neusdruppel/kap is samen met het zadelkapke ook op nieuw gespoten. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 4 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2018 Ook heb ik nog een leuke accessoire voor op de jethelm gekocht. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 6 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2018 De Cosa is inmiddels ontwaakt uit de winterslaap. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 25 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2018 Voor de liefhebber wellicht interessant, mijn Cosa ontstekings probleempje. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 28 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2018 Vanmorgen de PK 50 S maar eens even gewekt uit de winterslaap. De dame moest even wakker worden maar liep daarna weer netjes rond. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.