Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa V50 1980


Benny1983

Aanbevolen berichten

Zoals in het voorstel topic al genoemd, ben ik begonnen met de eerste Vespa. Vespa sleutelen is nieuw voor mij, motoren ook, dus leek het me een goed plan om de motor opnieuw op te bouwen. Hij lekt olie, schakelt niet echt lekker en je moet toch wat te doen hebben.

Ik vind het altijd leuk om dingen uit elkaar te halen, dus maar begonnen. Lagers, pakkingen ed worden vervangen. Motortje blijft vrij standaard, wel een DR50 erop.

Voor als nog geen problemen, alles staat vrij uitgebreid op de internet. Wel heeft de koppelingsdeksel een scheur.

Hij is nu nog donkerblauw, maar hij wordt uiteindelijk Giallo Positano, een kleur welke dat jaar ook geleverd werd. De kleur is uitgekozen door mijn vriendin, zij zal deze gaan rijden. Voor mijzelf is de 50n uit 67. Foto's volgen.

Link naar reactie

Hoi!

 

ben benieuwd, hoewel er veel op het internet staan is niet alles via het internet te leren. Ik ga je topic zeker volgen en je hier en daar voorzien van hulp en info, als ik dat kan ;-).

 

Ohja, het kopje Smallframes is meer voor als je problemen hebt. De inkom, meer voor het voorstellen e.d. ;-D

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Weinig tijd op het moment om verder te klussen, op een paar lagers na is alles uit elkaar en met dank aan MK160 heb ik een nieuw koppelingsdeksel. Naast de Vespa's heb ik ook als hobby fotografie en zo een open blok laat allerlei mooie onderdelen zien. Hierbij de versnellingen uit mijn 1980 Vespa.

XtWSlP.jpg

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Het blok ligt op dit moment bij de straler. Tijd om een boodschappenlijst te maken. Hierbij heb ik wel een vraag over de kabel welke naar de externe onstekingsspoel loopt.

1) Klopt het dat de kabel vanaf de spoel naar de rode draad in het kunststof doosje loopt?

2) wat voor kabel moet ik hiervoor gebruiken? In de exploded view van scooter-center kan ik het niet vinden.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Je vergeet 2 pakkingen... Als ik zo kijk... diegene die altijd lekken (Vooral na straalwerk) Je selectorarm moet eruit om je revisie af te maken en die van je koppelingsarm.

Link naar reactie

En met betrekking tot de koppelingsarm. Deze is er nu uit. De "naalden" uit de bovenste lager kwamen er ook uit. Iemand tips hoe je deze er het beste weer in kan krijgen?

En waar zit de afdichting? Nog onder de onderste lager neem ik aan? Hoe krijg ik deze lager eruit?

Alvast bedankt weer voor alle hulp!

Link naar reactie

Schakelarm doorboren en koppelingsarm loshalen... Ik plaats nieuwe naaldlagertjes met vet terug en een klein pennetje (breinaald kan ook).

Link naar reactie

De o ring van de koppelingshendel heb ik kunnen vervangen met de lager er nog in. Met een kleine schroevendraaier eruit gewipt, schoongeblazen en een nieuwe o-ring geplaatst.

Morgen proberen de lagertjes terug te plaatsen en de pen uit de versnellingsarm te boren.

Link naar reactie

De pen is eruit..., compleet moeten doorboren. Maar hij wil nog niet los... Geen beweging in te krijgen. Geprobeerd warm te stoken, weet alleen niet zeker waar ik allemaal tegenaan kan tikken. Het lijkt mij dat het binnenste een as is wat door de blokwand heen moet en dus de ring eromheen eraf moet, maar zonder succes tot zover.

image.jpeg

Link naar reactie

dan zit er nog een braam v.d. pin in... anders idd wd40, grote kans dat er straalgrit tussen zit.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...