Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Opknappen Pk50S


Daan

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Ik ga een pk50s opknappen, zodat er v.d. zomer lekker op gereden kan worden. Bedoel is om er een snorfiets van te maken. kleur ben ik nog niet uit... 

 

Het wordt een budget scootertje, ik heb Vespa's gebouwd voor een hoop geld. Bedoeling dat ik mijn voorraad uit mijn schuurtje ga gebruiken om hem volledig compleet te maken. Ik heb op 1 of 2 onderdelen na nu alles in huis. Ik mis nog sloten en wat klein spul. 

 

Ik wil de kosten v.d. scooter met keuren onder de 600 euro houden, incl keuren... Ik zeg dit erbij. zodat mensen die twijfelen, om deze stap te zetten inzien dat men prima een scooter kan rijden voor niet al te veel geld.

 

Hieronder het frame, v5x2t (even uit mijn hoofd)

 

360.jpg

 

De voorvork heb ik reeds opgeknapt en ziet er nu zo uit. De kap is nog niet gemonteerd, ivm het spuitwerk.

 

360.jpg

 

gebruikte as, en nieuwe remmen, velg en bandje.

 

360.jpg

 

dit mooie blokje van ticce overgenomen. Tijd voor een goede poetsbeurt.

 

360.jpg  360.jpg

 

Alles gepoetst met een staalborstel, perslucht en remmenreiniger. Ik heb welgeteld 1.5 bus gebruikt voor deze klus.

 

360.jpg

 

Hier en daar wat onderdelen gespoten en opgepoetst. Nieuwe cilinderset van RMS, evenals hier en daar wat nieuwe pakkingen en keerrringen, zodat hij geen olie meer lekt. 

 

(To be continued, frames liggen nu bij de lasser).

Link naar reactie

..en die zijbilsloten zijn nu net " duur" in vgl met andere onderdelen,

Zo uit mijn hoofd 30 euro voor 2 stuks,

Is toch al 5% van je budget :)

Succes...

 

Dat is ook de reden waarom ik veel uit mijn voorraad ga putten... ;-), Ik heb een project gekocht dat voor 65% compleet is. en er zaten 2 blokken bij die ik weer heb doorverkocht...  

 

Mijn lijstje behelst nu iets van 550 euro incl. kenteken... Een collega last en laat het op mijn werk spuiten. Natuurlijk heb ik het geld dat uit de verkochte spullen komt, eraf gehaald (logischerwijs).

Link naar reactie

Kleur is dan waarschijnlijk legergroen neem ik aan :)

 

Hahaha, zat ik serieus wel aan te denken inderdaad. Maar ik kan uit een aantal kleuren kiezen:

 

Rood, geel, wit, zwart, diverse kleuren legergroen, oranje, signaaloranje, grijs, en roze... Vraag me niet waarom die laatste in het assortiment zit. Anders zelf verf meenemen en dan is het ook te verwerken. 

 

ik heb nog nergens een legergroene pk gezien, maar al wel een hoop gewrapte of lx50's.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ben benieuwd naar het resultaat van de restauratie, dan weet ik waar ik eventueel nog tegenaan kan lopen als ik mijn PK50S volledig ga opknappen.

Groeten,

Rik.

Link naar reactie

Ben benieuwd naar het resultaat van de restauratie, dan weet ik waar ik eventueel nog tegenaan kan lopen als ik mijn PK50S volledig ga opknappen.

Groeten,

Rik.

 

Daar kan ik heel snel antwoord op geven: Roest!

Link naar reactie

Bij mij was het vooral een gore bende aan de binnenkant. Hier zit standaard een of andere schuimlaag tegenaan geplakt welke zo goed als helemaal vergaan was, en dat had zichzelf gemengd met zand... een vies karwij om de boel schoon te krijgen. Flink aan de gang met stickeroplosser en uiteindelijk was de boel schoon om te spuiten. En roest goed behandelen met fertan rustbuster, dit zit het om en trekt ook in het staal in de poriën wat roest van binnenuit ook tegengaat. 

 

Dit waren mijn twee vieste klusjes bij het opknappen van mijn PK. Zie: http://motorvision.nl/viewtopic.php?f=26&t=1774&start=25

Link naar reactie

die witte achterkant is op mijn PK 50 S nog aanwezig :D Echt mooi is het niet maar wel origineel.

FB_20160107_09_54_47_Saved_Picture.jpg

FB_20160107_09_54_30_Saved_Picture.jpg

Link naar reactie
39 minutes ago, Adrian said:

Is dat origineel ? Echt nog nooit gezien ... .

Weer iets opgestoken

 

Voor Nederland is het vanaf 1951 t/m 1995 verplicht geweest om een deel van het achterspatbord wit te hebben. Dit ivm de herkenbaarheid en zichtbaarheid van de bromfiets. Of deze regelgeving ook in andere land geldig was weet ik niet.

Origineel klop dus niet helemaal, ten minste niet in de zin van fabrieks-af origineel, maar voor Nederland na goedkeuring volgens mij wel.

Link naar reactie

Klopt, net als je knipperlichten. Een originele Nederlander heeft opliggende lichtjes. Italiaanse modellen hebben verzonken knippers. Ik denk dat hij met witte bies wel af fabriek naar NL kwam hoor.

Standaard ook maar in 2 kleuren geleverd heb ik me laten vertellen. Grijs en Rood. Later volgde ook andere kleuren zoals donkerblauw en wit, volgens mij zijn dat weer special editions. 

Link naar reactie

Ik zeg wel nooit gezien die witte achterkant, maar hier staat tegenwoordig een mobylette kapitein  van 1974 van mijn zoon ( hij vindt Vespas veur janetten )

En daar is ook het onderste stuk wit. 

Is trouwens de reden dat mijn special projectwat vertraging heeft moet eerst die " fiets " rijdend krijgen. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...