Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gs150 High Compression Cylinder Head!


nero

Aanbevolen berichten

Eindelijk een plug & play tuning mogelijkheid voor de GS150- eigenaars.

 

Via een GS- forum kon ik deze op de kop tikken: 

 

mvoqjn.jpg

 

Ter vergelijking, de hoge compressie cilinderkop die standaard op de gs'n met een serienummer van na 27000: 

 

mv2f7n.jpg

 

Ondertussen is de cilinderkop al gemonteerd maar nog niet uitgetest, ben benieuwd! :)

 

4gjcyp.jpg

 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Dat is mooi Nero, had die dingen ook al voorbij zien komen...

Merk je een verschil?

Plezier ermee,

Groeten Andre en Karin

Link naar reactie

Nero, 

 

is dit van Bollag Motortuning?

 

N

Link naar reactie

Beste Vespisti

 

Op de Mostar Scambio in Genk op 6 maart komt de grote specialist Andreas Nagy zijn producten laten zien die hij in elkaar steekt,allemaal tuning voor oude motoren,hij komt zelf met 2 scooters staan,en hij geeft je graag uitleg erover,misschien kunnen we daar ook een workshop voor geven

Link naar reactie

Neen, komt van Andreas Nagy, een Duitser die zich bezig houdt met tuning van oldies. 

 

Zo heeft hij nu ook een Sip road uitlaat aangepast voor gs 150, een andere krukas,... 

 

Had of heeft ook een site maar kan deze even niet terug vinden. 

 

Groetjes, nero. 

 

Lap, Mario is me voor...  :)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Klink heel bescheiden maar is dat ook zo?

Hoe loopt zij en wat is het verschil?

 

Er staat nog altijd de originele uitlaat onder, geen inoxen blingbling- ding, vandaar het zachter geluid. 

 

De motor is veel soepelder geworden, ik kan nu bvb 40km/u rijden in 4de versnelling of 80km/u in 3de zonder dat de motor begint te sputteren of op zijn gat zit. 

 

De topsnelheid heb ik nog niet kunnen controleren (de tachokabel is afgebroken bij de eerste test :) ) maar vlotjes 90km/u op een niet te lange afstand lukt best, dus ook veel meer koppel. 

 

 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

De krukas en carbu zijn nog origineel (de krukas heb ik wel al vernieuwd, samen met de lagers). 

 

Het ontstekingstijdstip lijkt me goed (de bout staat in het midden van de sleuf en de motor lijkt me niet overdreven op te warmen, :) Ik moet dit wel nog uittesten op een langere rit. 

 

 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...