Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Checklist Projectscooter


mr160

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuw project thuis (een Misa GLb), maar alles zit in dozen, dus ik moet inventariseren wat ik nog moet zoeken, kopen, en wat al heb.

 

Nu heb ik (uit de losse polst) dit lijstje gemaakt, onderverdeeld in een paar secties:

Vespa LF © 2015 mr160 v2Frame		Frame	Billen	Rubbers Billen	Sluiting motorbil	Rubber pivotpunt bil	Plastic insert sluiting motorbil	Moertjes/bouten rechterbil	Klepje rechterbil	Sluiting klepje rechterbil	Sierstrips billen + bevestiging	Spanningsregelaar	Veer tools/papieren	Achterlicht + rubber + glas + lampjes	Draadboom	Afdekklep Framebuis	Grote blokbout + veerring + moer	Tritlijsten + rubbers + eindkapjes	Middenmat met strips en schroefjes	Achterrem + rubber + pin	Remlichtschakelaar	Logo Piaggio	Logo Vespa	Typelogo	Beenschildrand	Claxon + rubber	Lagerschelpen onder en boven voorvork	Slotje / sleutel (+ afdekplaatje / rubber)	Truttenhaak + plaatje	Truttenhaak boutjes/moertjes	Standaard bevestiging + veer	Standaard + doppen	Kabelset (voor, koppeling, gas, achterrem, schakelen)	Batterij + Rubbers + bevestiging 	Reservewiel + beschermkap + bevestiging		Zadel		Compleet, of:	Zadelframe	Sluiting	Overtrek	Logo	Clips voor overtrek	Schuim	Bouten bevestiging op frame	Tank		Tank + deksel + sluiting + tankrubber	Benzinekraan	Benzinehendel + rubber	Tankrubber	Chokehendel + clipje	Headset		Headset middendeel	Gashendel + alu deel + binnenwerk	Schakelhendel + alu deel + binnenwerk	Kabelgeleider	Speedo + bevestigingsbout + houder	Stuurschakelaar	Handvaten	Hendels + asjes + shims	Koplamp + ring + lamphouder + lamp	Koplampring bevestiging boutje	Bevestigingsbout + moer	Vork	Spiegel(s) + bevestiging	(Afdekplaatjes)	Voorvork (deze lijst is niet compleet)	Swingarm	Lagerdeel + stofkap onder	Lagerdelen + moeren boven	Spatbord (+ bevestigingsplaatje / boutjes)	Neusdruppel + bevestiging	Sierstrips + bevestiging	Voorveer + bevestigingsdelen	Voordemper + bout	Remschoenen + clips	Kabelbevestiging + rem asjes	Kabelsteller	Speedokabel	Speedogeleider + tandwiel	Vetnippel	Swingarm asjes + lagers + spacers + ringen	Wiel as + lagers + moer + circlip+ dop	Spie + splitpen + borgmoer	Trommel	Velg + moeren	Kapje swingarm	Borging asjes swingarmkant	Bevestiging voorspatbord moeren/boutjes	Velg + spie	Motor	(deze lijst is niet compleet)	Motorblok	Achtertrommel + borgmoer + splitpen	Uitlaat + uitlaatbout	Achterveer + as + stootrubber + afstandsmoer	Kickstarthevel	Vliegwielkap	Carb + box	Bobine

Ik ben even lui geweest, en heb het blok als 1 geheel genomen, met de zichtdelen apart. Blok is een heel ander verhaal.

Ook is de lijst met onderdeeltjes voor de swingarm niet compleet; voor de exacte onderdelen scoor je een explosietekening.

 

Mocht iemand toevoegingen hebben, graag; dan update ik dit lijstje.

 

In de bijgevoegde zip zit een excel met een Largeframe en een Smallframe werkblad: de SF lijst is iets anders, vw geen billen.

http://vespa.mr10.nl/vespa-project-checklist-LF-SF-v2.xlsx.zip

Link naar reactie

Je vegeet je je hamer voor je spaarvarken kapot te slaan...

Plezier en succes gewenst,

Groetjes uit Rotterdam,

Andre en Karin

Link naar reactie

Ik heb een nieuw project thuis (een Misa GLb), maar alles zit in dozen, dus ik moet inventariseren wat ik nog moet zoeken, kopen, en wat al heb.

 

Nu heb ik (uit de losse polst) dit lijstje gemaakt in Trello, onderverdeeld in een paar secties:

 

...

 

Of als je de excel hiervan wil (of de Trello login voor m'n Vespa-boardje) roept u maar.

 

Ja die wil ik wel :), ben zelf ook bezig aan een project! VBA1T uit 1959 van mijn opa!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...