Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Et4


Aanbevolen berichten

Als er hier iemand een vespa et4 bezit, en deze van de hand wilt doen, mag je mij altijd iets laten weten.

Ik heb maar twee vereisten, zijnde een minimum aan gebruikssporen en een niet te hoge km-stand.

Mvg,

Link naar reactie

Heel simpel, ik heb de mijne teruggekocht. Op kapaza en tweedehands heb ik mijn goesting niet gevonden. De meeste et4's die nu verkocht worden, hebben al een pak km op de teller staan. Je moet al goed zoeken om een goed exemplaar te vinden... Het deed alleszins deugd om nog eens een toertje te rijden met de et4. Het verbaast mij telkens opnieuw dat deze veel beter accelereert tov nieuwere vespa's, waaronder mijn vespa 946.

Het is een echt een klein bommetje op twee wielen!

Link naar reactie

Idd trekt vrij goed op.

Op de mijn zit een nieuwe riem, nadat deze was afgeschoten tijdens het rijden.

ik heb de indruk dat hij nu wa minder power heeft, tuurlijk nu is er ook veel wind.

wat soms stoort, is dat hij als hij koud staat moeilijker start, en zeker als hij een paar dagen stil heeft gestaan en bij koudere temp.

Maar verder heel tevreden van.

Wacht maar tot het echte classic vespas zijn, ;-)

Grtz

Link naar reactie

Als hem wilt starten, geef je gas of geen!

Maakt niet uit of ik gas geef of niet.

Maar als hij dan start, moet ik voorzichtig gas geven of hij valt terug stil.

 

Eens ik een ritje gedaan hebt , is het starten geen probleem meer, is enkel als hij een paardagen niet gedraaid heeft.

 

Grtz

Link naar reactie

Maak zeker veel uit, je kan hem ook verzuipen. Of wel moet je wat gas geven om te starten bij koude motor. Of helemaal geen gas geven tot je start. Dit moet je even zelf uitproberen. En weet je wat te doen de volgende keer

Link naar reactie

Op youtube circuleert er zelfs een filmpje over hoe je een vespa et moet opstarten na enkele dagen stilstand :)

Ik denk dat het eigen is aan die scooters uit die tijd. Waarschijnlijk zijn er forumleden die u een meer deskundige uitleg kunnen geven inzake het startprobleem. Maar om te beginnen moet je de batterij eens bekijken en de bougie. Is het een oude batterij dan is deze misschien aan vervanging toe, idem dito voor wat betreft de bougie. Verwijder ook eens het deksel onder het zadel en bezie vervolgens alle kabels van het motorcompartiment. Ik heb in het verleden al eens een startprobleem opgelost door een deels losgekomen kabel terug in te drukken...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...