Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Special 1976


Adrian

Aanbevolen berichten

Iemand ideeën , of voorbeeld om in een origineel achterlicht van een special een remlicht in te bouwen ? 

Heb geen zin om er een ander / groter achterlicht op te steken . Nu heb ik net een proper nieuw van siem liggen, vandaar . 

Er komt een  pk ontsteking in die een apparte spoel voor remlicht heeft.

Remlicht is niet verplicht maar toch,...

Link naar reactie

Aargh,

Spatbord past niet , komt tegen het beenschild...

En met ertegen bedoel ik ertegen. Draaien is onmogelijk.

Frame klopt qua afstanden, verhoudingen. Is niet scheef. Nog eens gemeten en dubbelgecheckt

Als ik het het manueel wat plooi is het iets beter maar volledige draai lukt niet.

Met oude beenschild was dit probleem er niet , Het lijkt wel of heel beenschild 5 cm omhoog moet, uitsparing spatbord zit gewoon te laag. Vreemd

Foute beenschild ? Paste toch ? 

Waar is mijn slijpschijf,,... ..

Ik vrees dat ik spatbordje wat moet customizen.:(

 

IMG_20160305_090321.jpg

IMG_20160305_090307.jpg

Link naar reactie

Fotos zijn van toen ik het  reeds manueel aangepast , verwrongen heb. En ik het stuur links en rechts draai. 

Door het spatbord iets terug te trekken wordt hij ook breder en kan hem de bocht niet meer om.

Kut met peren zeggen ze dan.

 

 

Link naar reactie

Vork past perfect,  Volgens mij ligt het  aan het nieuwe beenschild.

Dat is het ook enige dat veranderd is.

Op SIP staan de modellen waar het op zou moeten passen , eigenlijk op alle smallframes van voor de pk reeks .

One size fits all ? Dat zou eigenlijk straf zijn.

Maar als ik hier bij mij  het schild vergelijk tussen mijn 50s en  mijn special is dat absoluut niet hetzelfde. En SIP zegt dat...

Soit,  

Ik troost me bij de gedachte,.

Het is maar ne Vespa, een special dan nog. Komt goed, ik zal de spatbord aanpassingen posten.

Ondertussen al naam voor de Vespa gevonden. " Calvarie tje"... . naar de berg

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

 

update,

Spatbord probleem wordt opgelost door

1.Het gebruik van het orginele lagersetje , de nieuwe blijkt in totaal 3 mm verschil te hebben met het oude orginele.

2. Vork iets te laten zakken mbv ring tussen stofkap en lagerring

Dan de headset, heeft iemand ooit al een 50 special headset gezien met een contactslot én controle lampje ?

Lijkt orgineel , geen huis en tuin boorwerk precies.

Ik vind er nergens iets van terug..

56e85700538b8_2016-03-1519.11.43.thumb.j

2016-03-15 19.12.00.jpg

Link naar reactie

WE hadden het er zondag nog over idd... kijk eens naar een Duitse special. met knippers op de handvatten. Misschien heeft die wel zo'n lampje.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Zonet mijn polini reed valve inlaat binnengekregen voor mijn special. Maar hoe zet je de carb (16/16) vast ? De originele klemring is te klein. Ik kan zo direct niets vinden op de bekende sites. Fatsoenlijke slangenklem ?

Gr ad 

Link naar reactie

Nog ter info

Scooter center zegt de originele klemring te gebruiken.

Maar bij reed valve schuift de carb IN het spruitstuk ( in normale situatie gaat spruitstuk in de carb ) 

Of sla ik hier een kemel  van 1ste categorie ?

Gr ad

Link naar reactie

Kl*te,

Ik heb blijkbaar een foute carb.

Een shb16/16 H , en die past dus niet,

weet ook niet hoe of wat , dacht gewoon een 16/16 voor een special te hebben besteld, niet dus

heb nog een oude liggen en die past wel :)

 

gr

 

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Het is even geleden, 

Een mens moet nu eenmaal ook werken voor de kost , plus de komst van de lente ( iemand een tuin hebben ? ) hebben wat vertragingen veroorzaakt.

Maar hij is eigenlijk af, en misschien binnenkort al de deur uit. Daarom een laatste update. 

Eigenlijk is alles vernieuwd, treelijsten, Siem voor en achterlicht., 50 cc polini cilinder met reed valve en 16/16 carb, electronische ontsteking. Km teller geplaatst. Volledige motorevisie gehad, nieuw been schildrand, nieuwe banden, velgen gepoederlakt etc etc etc etc

En niet te vergeten strak in de lak en een witte neus ! 

 

 

 

IMG_20160607_141313.jpg

IMG_20160612_092638.jpg

IMG_20160612_092701.jpg

IMG_20160612_092647.jpg

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Op 14 juni 2016 om 22:58, Adrian zei:

Het is even geleden, 

Een mens moet nu eenmaal ook werken voor de kost , plus de komst van de lente ( iemand een tuin hebben ? ) hebben wat vertragingen veroorzaakt.

Maar hij is eigenlijk af, en misschien binnenkort al de deur uit. Daarom een laatste update. 

Eigenlijk is alles vernieuwd, treelijsten, Siem voor en achterlicht., 50 cc polini cilinder met reed valve en 16/16 carb, electronische ontsteking. Km teller geplaatst. Volledige motorevisie gehad, nieuw been schildrand, nieuwe banden, velgen gepoederlakt etc etc etc etc

En niet te vergeten strak in de lak en een witte neus ! 

 

 

 

IMG_20160607_141313.jpg

IMG_20160612_092638.jpg

IMG_20160612_092701.jpg

IMG_20160612_092647.jpg

Waar kan ik een gelijkaardig achterlicht vinden?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...