Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pick-Up


ivoybofire

Aanbevolen berichten

pick up box is een klein zwart blokje op je ontsteking. Dit sorgt voor je vonk op het juiste moment. Hoe dit zit bij een automatiqueblokje weet ik niet. Ik begrijp ook niet goed welk lampje er blijft branden

Link naar reactie

Een Pick up is een onderdeel van een elektronische ontsteking. Het is een spoel waarin een stroom opgewekt wordt door een magnetisch veld op een bepaalde plaats in je vliegwiel. Die stroom dient enkel om het ontstekingstijdstip te bepalen en triggert via de ECU op het juiste moment de bobijn (bij vespa is ECU en bobijn meestal verwerkt in één onderdeel), die hoogspanning opwekt om een vonk te genereren aan je bougie. 

Link naar reactie

Komt erop neer,

Uw pick up heeft dus niets met uw contactlampje te maken...

Ik vermoed slecht contact in je sleutelhuis...of ergens kabel die contact maakt waar het niet moet

Gr

Link naar reactie

Je moet natuurlijk eerst weten wat dat lampje aangeeft. Als het hoort uit te gaan als je motor draait is het geen contactlampje. Als het een laadstroom lampje is kan de oorzaak bij de dynamo gezocht worden, als het een oliedruk lampje is (vermoed van niet) zoek je de oorzaak daar, etc. 

Link naar reactie

Hi,

Bedankt allemaal voor de info over de pick-up, voor dat lampje maak ik morgen een foto van is het duidelijker, denk dat het  laadstroom lampje is.

Maar heb nog een probleem, vind geen beenschildkofferslothuis, heb al bij easyparts geprobeerd niks, en juist een mail naar sip scooter gestuurd met de vraag, iemand nog adressen.

gr

ivo

Link naar reactie

Ofwel zit er geen naft in, ofwel inderdaad je vlotter lek. Het leuke is dat je de vlotter er heel eenvoudig kan uithalen. Zit bovenop de tank geschroefd. Als hij eruit is kan je manueel proberen of je benzinemeter werkt, en het lampje uitgaat als je hem naar boven beweegt. 

 

Ik ken de PK50 niet goed genoeg, maar héél misschien kan je dat ook met een stuk ijzerdraad voorzichtig proberen langs de benzinedop. 

Link naar reactie

Inderdaad, je vlotter controleren. Als het goed is moet er in het lampje ook een brandstofpompje te zien zijn. Het kan heel goed zijn dat de connector niet is aangesloten. Zadel openen, aan de achterzijde gaat er een kabel in het frame. Die moet je volgen (Grote kans dat je de tank moet uitbouwen).  

 

Voor wat betreft je slot. Er zitten 2 zwarte knoppen onder je zadel waarmee je de billen kunt openen. Het slot op je zadel zorgt ervoor dat het afgesloten is, zodat er niemand bij kan. Een andere manier is er niet. De PK50S heeft destijds wel sloten gehad t.h.v. de billen.

Link naar reactie

Connector is aangesloten anders zou lampje niet branden.

Hopelijk is het iets mechanisch aan de vlotter. Ik zie niet in waarom een vlotter ineens lek zou kunnen slaan.

Heb vorige week nog zo een systeem opengeprutst en gerepareerd.

Nieuw zijn ze niet goedkoop in elk geval , ik dacht rond de 50€.

Succes

Link naar reactie

Toen die dingen ontworpen werden, was er nog geen sprake om ethanol bij de benzine te mengen. 

Kunststoffen die tegen alcohol moeten kunnen zijn andere dan die tegen benzine moeten kunnen. 

 

Lekkende vlotters komen sinds de E10 benzine vaak voor. 

 

 

Ik zie niet in waarom een vlotter ineens lek zou kunnen slaan.

Link naar reactie

nee, enkel voor vlotters :-)

 

Dat geldt voor alle kunststoffen, harsen en rubber. Sommige kunnen er tegen. Andere niet. Wij als eindgebruiker komen dat meestal pas te weten na empirisch onderzoek. 

 

Ikzelf heb al een polyester tank (japanse motor), een plastic tank (engelse motor uit 2011!), enkele naftkraantjes (vespa en engelse motoren) en vele (meestal transparante) brandstofleidingen (vespa en engelse motoren) moeten vervangen.

Link naar reactie

Hi Mannen ,

Heb de tank bijgevuld en dan eens geschommeld, lichtje ging uit maar meter werkte niet, dan de vlotter gedemonteerd, was redelijk geroest, de kontakten nagezien en wat opgeschuurd,terug er in gestoken en meterke sloeg uit op vol maar lampje van reserve ging weer aan, er weer uit en zag dat er op de kontakten iets zwart had gezeten dat overal verdwenen was, terug geprobeerd met zelfde resultaat, soms ging het en dan weer niet.

Ben gaan zien voor een nieuwe, doch nie gevonden, wel voor een nieuwere PK50XL, trekt er op maar is toch iets anders, zou ik deze kunnen gebruiken?

Hier enkele fotos van het geheel.

groeten

ivo

 

 

IMG_20151009_113828_BURST001_COVER.jpgIMG_20151009_113853.jpg

 

en dit is een nieuwe

 

 

52500011.jpg

Link naar reactie

Yep je kunt die opendoen,

Er is een metalen lipje dat je voorzichtig moet ombuigen, daarna zou je hem moeten open krijgen.

Binnenin ga je zien dat er een soort stripje met verschillende "streepjes" tegen de rand is geplakt.

Hierlangs passeert je vlotter mechanisme,

Door de " streepjes " verandert de weerstand vermoed ik en gaat je wijzer omhoog/omlaag.

Op onderste punt gaat je lampje branden.

Of er is iets met dit systeemp of een kabel probleem ergens denk ik.

Ik moest bij mij een lipje iets verder buigen en alles werkte weer zoals voordien.

Als je een detail foto post vd vlotter dan kan ik aanduiden waar je hem moet opendoen.

Gr

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...