Picia Geplaatst: 9 augustus 2015 Delen Geplaatst: 9 augustus 2015 Vespa ET4 125cc van 1998 gekocht, 3000 km, heeft naar het schijnt lang stil gestaan. volgens garage moet de carburator vervangen worden en gaat het honderden euro's kosten. Was niet vermeld bij de verkoop natuurlijk. Dus ben ik dik bedrogen geweest. De garagist heeft de carburator uit elkaar gehaald, gekuist maar helaas het heeft niets uitgehaald. De benzine blijft eruit druppelen. Klopt dit ? Wat is jullie mening hierover ? Bestaat er een goedkopere oplossing ? LmL onderdelen ? goedkoper ? groeten Patricia Link naar reactie
TomVC Geplaatst: 9 augustus 2015 Delen Geplaatst: 9 augustus 2015 zijn dichtingen vervangen of is carbu alleen uitgekuist? En naar mijn bescheiden mening kost ne nieuwe carbu + vervangen geen honderden euro's Link naar reactie
Daan Geplaatst: 10 augustus 2015 Delen Geplaatst: 10 augustus 2015 is je vlotternaald vervangen? Link naar reactie
Picia Geplaatst: 10 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2015 Niks vervangen enkel uitgekuist en afgeschrapd of zoiets, hij sprak over volledig vervanging en honderden euro's Link naar reactie
Picia Geplaatst: 10 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2015 dat heeft mij al 135 euro gekost. Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 augustus 2015 Delen Geplaatst: 10 augustus 2015 Ik denk dat ik ook als zelfstandige aan de slag ga! Groetjes, nero. Link naar reactie
pete Geplaatst: 11 augustus 2015 Delen Geplaatst: 11 augustus 2015 Vermoed dat je particulier hebt gekocht en de scooter niet hebt horen draaien ed? Ofwel naar (andere) garage en betalen, ofwel zelf doen/leren. IIs de garage waar je ging eigenlijk vertrouwd met een et4? Zo'n carburator zal nieuw wel (veel) geld kosten, maar er zijn ook tweedehands wel mogelijkheden, vermoed ik. Zou me verbazen moest die helemaal vervangen moeten worden ook. Mvg, pete. Link naar reactie
Picia Geplaatst: 11 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2015 De garage is eigenlijk een voor de nieuwe modellen. En staat bekend als een dure maar wel te vertrouwen, en ja ik heb deze particulier gekocht. Aan het geluid is niks mis mee. Ik heb nu voorlopig het overloop darmke dicht gestopt en omhoog geplakt. Heel ons huis stonk naar benzine. Van de winter halen we hem uit elkaar. Als ik dan hulp nodig heb roep ik jullie nog is op, bedankt. Ben al een beetje gerust gesteld.Nu genieten van de goeie zomer. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 voor een et4 ga je hier weinig hulp vinden vrees ik. het is niet zo'n populair model en diegene die hier zelf sleutelen zijn voornamelijk met px of ouder bezig. Je moet eens even nakijken of je een et4 hebt met een leadermotor of niet. Indien een leadermotor kan je alle onderdelen incl volledige carbu terugvinden bij easyparts.nl . volledige carbu kost daar wel 210€. Ik zou, als ik u was eens starten met nieuwe pakkingen vlotter en vlotternaald Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 eens een beetje rondgekeken, das duur speelgoed zo'n carbu voor et4 Link naar reactie
janvda Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 98 is nog geen leader volgens mij. denk dat de zoektocht naar een andere originele carbu wel eens spannend zou kunnen worden... maar onderdelen zijn nog wel te krijgen, dus carburevisie is wel te doen normaal Link naar reactie
Picia Geplaatst: 12 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Nieuw probleem gisteren een 15 km gereden en de motor stond heeeeel warm mijn handtas onder het zadel was heel warm. Het houdt niet op vrees ik. Wat kan dit zijn ? Vanavond ga ik terug zo'n 25 km doen of niet doen ? Link naar reactie
Vespa-Bart Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Hey Picia, het loont altijd de moeite om over de landsgrenzen heen te zoeken. Onderstaande is misschien wel een vrij goedkope oplossing voor u ;-) http://www.benl.ebay.be/itm/Vespa-Et4-Carburetor-/261999572130?hash=item3d006434a2 Link naar reactie
helmet1 Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Hallo, Ik heb ook een vespa et4 gehad. Alle vespa et4's van voor 2000 hebben een pre-leadermotor. Daar ga je dus rekening mee moeten houden wanneer je op zoek gaat naar motoronderdelen. Dat het compartiment onder het zadel warm wordt, is normaal want dat ligt juist boven de motor. Het benzinelek kan ook te maken hebben met het feit dat je te veel brandstof tankt? Dat heb ik in het begin ook ondervonden Want na het tanken lag er steeds een plasje benzine op de vloer. Grtz Kristof Link naar reactie
Picia Geplaatst: 21 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Klopt dat het begonnen is na het vol tanken al 2 keer maar het stopt niet met lekken. Ik heb er een fles ondergezet en die is nu na een week toch voor een derde vol. Link naar reactie
helmet1 Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Dan heb je volgens mij veel te veel getankt. Als het tankpistool afslaat dan is ook je tank vol. Dus zeker niet nog een paar keer bijknijpen zoals bij het tanken van een auto. Ik heb die fout in het begin ook een paar keer gemaakt met als gevolg dat er na een tijdje een ganse plas benzine op de garagevloer lag. Het lekken van de benzine zal normaal gezien vanzelf stoppen. Link naar reactie
helmet1 Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Ik heb er trouwens al veel spijt van dat ik mij et4 heb verkocht. Want een et4 is echt een leuke wesp ) Link naar reactie
Picia Geplaatst: 21 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Bedankt dat stelt mij al een beetje gerust, ik zal nog wat afwachten vooraleer zwaar kosten te doen, het is waar dat rijdt heeeeel plezant en rap dat die is. Maar op de moment wil hij niet starten, zucht. Verzopen denk ik, want de lichten werken nog. Morgen komt er iemand naar kijken Link naar reactie
helmet1 Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Is de batterij eigenlijk al veranderd? Want langdurige stilstand is nefast voor de levensduur van een batterij. Ik had trouwens ook startproblemen toen ik te veel had getankt... De vespa et4 is inderdaad een leuk scheurijzertje. Vooral de acceleratiesnelheid is super. Het is een van de leukste vespa's die ik al heb gehad en ik heb er inmiddels al een paar 'versleten'. Link naar reactie
Picia Geplaatst: 21 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 batterij is al vervangen ja Link naar reactie
HappyD Geplaatst: 24 augustus 2015 Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 Khoop dat het in orde komt. Ik heb mijne et4 nu een paar maand, is wel van 2000 en geen pre-leadermotor. Tot nu toe geen probleem mee, enkel,als hij een paar dagen niet gereden heeft ne keer of 3 proberen voor hij start. maar het is een fijne scoot om met te rijden. Good luck. Link naar reactie
Picia Geplaatst: 24 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 Mijn broer heeft hem vandaag open gedaan en een pinneke vervangen. Lekken zou opgelost zijn. Stel ik mij wel de vraag, konden ze dat in de garage dan niet zien ? Te simpel ? Batterij was vervangen (maar weeral bedrogen) niet door een nieuwe, nu dus wel. Hij loopt als nieuw. wat is het verschil tussen een pre-leadermotor en geen pre-leadermotor ? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 een leadermotor is een type motor dat gebruikt is sinds een bepaald jaar, een pre-leadermotor is een motor die gebruikt werd voor ze een leadermotor gebruikten. Link naar reactie
helmet1 Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Voila zo te horen zijn de problemen opgelost, waardoor je nu met volle teugen kunt genieten van je schitterende wesp! Waarin de vespa et4 van voor 2000 vooral verschilt met die van na 2000, is de uitlaatsetup. Want die van voor 2000 is niet uitgerust met een katalysator. Dat voel je normaal gezien wel in het rijgedrag... Link naar reactie
janvda Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Ik heb het gevoel dat je je nogal snel bedrogen voelt (ik laat in het midden of dat al dan niet zo is), maar verlies niet uit het oog dat je een voertuig van 17 jaar oud gekocht hebt. Hieraan kan al eens het één en het ander mankeren, ook wanneer dat niet zo leek op het moment van aankoop. Het beste wat je kan doen in mijn ogen, is een klein beetje technische basiskennis opdoen en een workshop manual van je scooter proberen vastkrijgen. Hierdoor zal je zelf kleine euvels kunnen verhelpen, en zal niet voor elke kleine herstelling gebruik moeten maken van de diensten van een (dure) garagist. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.