easydriver1961 Geplaatst: 30 juni 2015 Delen Geplaatst: 30 juni 2015 Ik heb een paar maanden geleden achteraan remblokken gemonteerd op mijn GTS 300 super ie. De remblokken zijn aangekocht bij RAD. Bij het remmen piepen deze teveel naar mijn zin. Denk dat dit ligt aan de samenstelling vd remvoering...best eens opschuren? Of kan ik dit probleem op een andere manier oplossen? Wie geeft mij tips? Dank bij voorbaat !! Link naar reactie
dmi Geplaatst: 30 juni 2015 Delen Geplaatst: 30 juni 2015 piepen komt door het trillen van de remblokken tegen de klauw en zuigers. Bij het installeren altijd de raakvlakken (achterkant en zijkant) zeer lichtjes insmeren met kopervet. Let op dat er zéker geen vet op de schijf en of frictiemateriaal van de blokken komt. Enkel de achterkant. Link naar reactie
easydriver1961 Geplaatst: 30 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2015 dmi...thanks voor de raadgeving ! Ga dit zo uitvoeren en zal iets laten weten. Hopelijk ben ik dan van dit vervelend geluid af. Link naar reactie
Freshman Geplaatst: 1 juli 2015 Delen Geplaatst: 1 juli 2015 Piepen komt zeker en vast van de hardheid van de remblokken . Best steeds origineel monteren om dit op te lossen . Ik spreek uit ervaring Link naar reactie
roufio Geplaatst: 1 juli 2015 Delen Geplaatst: 1 juli 2015 freshman , eerste zin zal wel ongeveer kloppen , maar origineel monteren om dit op te lossen niet hoor , bij mijn mp3 zaten er originele op en die piepten ook heel erg Link naar reactie
ice man Geplaatst: 1 juli 2015 Delen Geplaatst: 1 juli 2015 mijne piepen ook soms er zitten nog de eerste orginele remblokken en nee die zijn nog niet op . Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 De vrouw haar GTV origineel blokjes ..piepen bij momenten ook fel bij mij Malossi blokjes ... muisstil . Link naar reactie
Gio Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 De remblokken demonteren en alles goed uitblazen , maar denk aan het stof is niet gezond voor in te ademen. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 Alle respect, maar dat is gewoon onzin. Piepen komt zeker en vast van de hardheid van de remblokken .Best steeds origineel monteren om dit op te lossen .Ik spreek uit ervaring De oorzaak van piepen zijn trillingen. Of het nu hard, zacht, origineel of namaak is. Die trillingen zijn er altijd. Het geluid dat die trilling voortbrengt komt niet van het frictiemateriaal, maar van 2 harde materialen op elkaar. In dit geval de pistonzuigers, en de achterkant van de remblokken. Krab eens met een schroevendraaier op frictiemateriaal? Piept dat? Nee. Krab eens op een stuk ijzer... dat dus wel. Maak de punt van je schroevendraaier een wat nat met een beetje vet en doe hetzelfde... Er zijn mechanische manieren die constructeurs toepassen om piepen tegen te gaan. Een aluminium (zacht materiaal) bufferplaatje tussen blokken en zuiger, in combinatie met een radiale veer om de speling tussen blokken en geleiders weg te nemen. Maar die worden zelden toegepast omdat 1) het vergeten terugplaatsen gevaarlijk kan zijn en 2) Het gewoon common practice en erg eenvoudig is om een beetje vet te gebruiken bij montage, en dat het probleem altijd oplost. Vraag het maar aan ehm... élke mechanieker ;-) (keramisch vet wordt tegenwoordig ook vaak gebruikt ipv kopervet) Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 gewoon teflon olie op de schijf spuiten, geluid weg... Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 gewoon teflon olie op de schijf spuiten, geluid weg... Het geluid zal wel terug komen,wanneer ge in den décor hangt!!,,,,het zullen de piepende remmen van den 100 zijn!! CHEERS Link naar reactie
dmi Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 gewoon teflon olie op de schijf spuiten, geluid weg... Ik vind dat soort dingen zelfs niet grappig op een forum. Wat als iemand je 'raad' leest, en hem zonder verder na te denken opvolgt? Het kan wel degelijk het verschil maken tussen stil staan voor de vrachtwagen of onder de vrachtwagen. Op de schijf of op het frictiemateriaal hoort niets van smeermiddelen thuis. Link naar reactie
easydriver1961 Geplaatst: 2 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2015 Ik kan de negatieve opmerking van dmi bijtreden ivm de tip "teflon op schijf spuiten". Op die manier breng je mensenlevens in gevaar van leken op technisch gebied die dit zouden doen. Zijn we niet op dit forum om elkaar bruikbare tips te geven? Link naar reactie
Freshman Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 Alle respect, maar dat is gewoon onzin. Ok , kan best zijn dan he. Heb ook maar amper 25 jaar ervaring als mecanicien dus wat weet ik ervan af. De oorzaak van piepen zijn trillingen. Of het nu hard, zacht, origineel of namaak is. Die trillingen zijn er altijd. Het geluid dat die trilling voortbrengt komt niet van het frictiemateriaal, maar van 2 harde materialen op elkaar. In dit geval de pistonzuigers, en de achterkant van de remblokken. Krab eens met een schroevendraaier op frictiemateriaal? Piept dat? Nee. Krab eens op een stuk ijzer... dat dus wel. Maak de punt van je schroevendraaier een wat nat met een beetje vet en doe hetzelfde... Er zijn mechanische manieren die constructeurs toepassen om piepen tegen te gaan. Een aluminium (zacht materiaal) bufferplaatje tussen blokken en zuiger, in combinatie met een radiale veer om de speling tussen blokken en geleiders weg te nemen. Maar die worden zelden toegepast omdat 1) het vergeten terugplaatsen gevaarlijk kan zijn en 2) Het gewoon common practice en erg eenvoudig is om een beetje vet te gebruiken bij montage, en dat het probleem altijd oplost. Vraag het maar aan ehm... élke mechanieker ;-) (keramisch vet wordt tegenwoordig ook vaak gebruikt ipv kopervet) Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 3 juli 2015 Delen Geplaatst: 3 juli 2015 je kan ook gewoon de olieleidng op je betreffende rem losmaken, dan is dat piepen ook weg. PS, deze tip komt uit mijn reeks waar ookde teflon tip uitkomt; voor degenen die vergeten na te denken, als er teflon op je schijf zit, piept ie niet meer, maar remt hij ook niet meer; je vliegt inderdaad los den decor in. En mijn tweede tip; idem dito; je kopelt je rem los dus piept ie niet meer. Mijnexcuses aan de gevloeige forumleden, ik zal het nooit meer doen... tip 3 ; los den decor in; steek je apraplu tussen de spaken van je wiel; remmen piepen niet, stoptijd is enorm kort Link naar reactie
dmi Geplaatst: 3 juli 2015 Delen Geplaatst: 3 juli 2015 Mijnexcuses aan de gevloeige forumleden, ik zal het nooit meer doen... Heeft niets met gevoelig zijn te maken. Op forums geef je raad aan mensen die gericht zoeken op een probleem. Zoekt een leek via google 'piepende remmen vespa GTS', dan kan hij bij dit topic terecht komen. Als teflon toevallig is wat hij heeft staan, en hij heeft geen sleutelervaring... Ik heb ooit geweten dat iemand zijn schijf met kruipolie inspoot. En die persoon had een véél hoger IQ dan ik. Vergis je niet... er sterven mensen door banale dingen. Een band zo hard opblazen dat hij ontploft (ik ken iemand), of het fout gebruiken van een krik (ik ken 2 personen jammer genoeg). @freshman: Je doet niet veel moeite om argumenten te geven waarom OEM beter zou zijn. De meeste fabrikanten van remblokken (ferodo, ebc, brembo) zijn zowel leverancier voor aftermarket producten, als OEM leverancier bij bekende merken. Ik vraag me af wat de grens is die je hebt gevonden tussen OEM en aftermarket in je 25 jaar ervaring. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.