Arno Jaspers Geplaatst: 7 juli 2015 Delen Geplaatst: 7 juli 2015 Ik versta da eigenlijk ni zo goed... Vanaf dat ge 40 à 50 km/ u rijdt stuurt ge toch door u teggen of met de knieën. Van mij mogen ze mijn stuur dan vast lassen, da bougeert toch ni meer. Ge kunt anders doen zoals op de (oudere) BMW's, deze hadden een zo'n rond handvat op het stuur om het vaster of losser te draaien. Groetjes, nero. Grappig, maar fout he Nero. Vanaf +- 30km per uur komt het gyroscopisch effect van je voorwiel een rol spelen en moet je tegensturen i.p.v. mee te sturen in de bocht. Je lichaamsgewicht verplaatsen speelt zeker een rol, maar dat je niet meer moet sturen is dus zeker niet waar. Aanrader i.v.m. bochtentechniek is het boek (en de cheesy Youtube filmpjes) van Keith Code- Twist of the Wrist. Zowat de basis van elke gevorderde motorrijschool. ONTOPIC: Een stuurdemper kan je stuurkarakter zeker positief beïnvloeden, ongeacht de balhoofdhoek en framegeometrie. Hyperpro is één van de topmerken, dus dat zit ook wel snor. Enig puntje dat imo over het hoofd gezien wordt, is de reden waarom je dit zou monteren. Stuurdempers zijn in de eerste plaats ontwikkeld om zgn. 'tankslappers' -wild naar links en rechts slaan van het stuur, bv. bij een felle acceleratie op oneffen ondergrond- te vermijden, niet om je stuurkarakter constant zwaarder/trager te maken. Ik zou eerst en vooral nadenken over een brede, zachte band (indien die er nog niet opligt - uiteraard met een goede bandenspanning). Als dat geen soelaas brengt is een stuurdemper de laatste optie. Je brommer zal misschien wel stabieler aanvoelen op sommige momenten, maar je verliest ook een stuk vinnigheid. Succes! Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 juli 2015 Delen Geplaatst: 7 juli 2015 Nog niets gemerkt van het gyroscopisch effect... Zal er eens proberen op te letten. Groetjes, nero. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 7 juli 2015 Delen Geplaatst: 7 juli 2015 Ik zou er eerder mee inzitten dat de stuurdemper te stug is voor de lichte Vespa en dat je op de rechte lijn begint te zwalpen op hoge snelheid... Heb ik in't verleden nog gehad op een scooter waarbij het balhoofd iets te hard aangespannen was... Maar de tijd zal uitwijzen of het goed werkt of overkill is! Ik ben sowieso zeer geïnteresseerd in de uitkomst... Link naar reactie
LivioT5 Geplaatst: 24 augustus 2015 Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 stuurdemper zijspan 001.jpg Vond in een oud tijdschrift nog een demper die men importeerde uit India voor op een zijspan. Mvg, pete. Link naar reactie
LivioT5 Geplaatst: 24 augustus 2015 Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 Stond er ook bij waar je deze kan bestellen of als deze nog te krijgen is? Dit is echt ideaal voor op mijn zijspan.. Als iemand hier iets meer over weet... Merci Link naar reactie
EriX Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Eindelijk nog eens een topic met héél veel interesse gelezen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 28 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2015 Tussen de soep en de patatten,..., Eerste POC van de stuurdemper,,, Het ontwerp van het stuur blijft...alhoewel ge daar een paar deftige esthetische vragen kunt over stellen,,,maar Whateva!! De volledige functie kan ik nog ni testen omdat in een setback heb gehad met die bucht velgen van SIP,,,dus ik moet eerst oude Piaggio velgen laten stralen en poederlakken,,,daarna zien we wel. Ik heb al wel het los stuur kunnen testen op functie een dit gaat wonderwel goed en stabiel,,video staat op mijne FB De fine tuning gebeurt weldra,,,dus nog genen zever posten over iets dat scheef staat of tekort komt,,da komt allemaal goe Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 28 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2015 Tussen de soep en de patatten,..., Eerste POC van de stuurdemper,,, Het ontwerp van het stuur blijft...alhoewel ge daar een paar deftige esthetische vragen kunt over stellen,,,maar Whateva!! De volledige functie kan ik nog ni testen omdat in een setback heb gehad met die bucht velgen van SIP,,,dus ik moet eerst oude Piaggio velgen laten stralen en poederlakken,,,daarna zien we wel. Ik heb al wel het los stuur kunnen testen op functie een dit gaat wonderwel goed en stabiel,,video staat op mijne FB De fine tuning gebeurt weldra,,,dus nog genen zever posten over iets dat scheef staat of tekort komt,,da komt allemaal goe Link naar reactie
dave Geplaatst: 28 november 2015 Delen Geplaatst: 28 november 2015 skjiek! komt er waterkoeling op? Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 november 2015 Delen Geplaatst: 28 november 2015 Mooi werk, hopelijk zitten uw knieën niet in de weg! Groetjes, nero. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 4 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2015 En speciaal voor de nero,,,ja die gast die denkt dat ik 3m lang ben ,,,even de werking van diene stuurdemper laten zien...de beeld kwaliteit is minder,,ik weet ook ni waarom maar soit,,deze keer eens draadloos gedaan. CHEERS Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 december 2015 Delen Geplaatst: 4 december 2015 Ok, ik ben overtuigd, toch als je niemand achterop neemt... Groetjes, nero. Link naar reactie
N!Ce Geplaatst: 4 december 2015 Delen Geplaatst: 4 december 2015 Precies Wheeler Dealers, top Dax! PS trouwens ook gezellige beemer precies... Nic Link naar reactie
dave Geplaatst: 11 januari 2016 Delen Geplaatst: 11 januari 2016 toevallig tegengekomen, nogal rare stuurdemper plaatsing Link naar reactie
LivioT5 Geplaatst: 7 februari 2016 Delen Geplaatst: 7 februari 2016 deze heb ik gemaakt voor het stuurgewiebel tijdens het rijden met de zijspan te verminderen.. is een demper van een gsxr.. de demper is juist iets te klein. mis nog een cm naar elke kant van de volledige draai.. maar rijd stukken stabieler!! Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 8 februari 2016 Delen Geplaatst: 8 februari 2016 Zit er in die rode nu een "moderne"voorvork? Past dat een op een of is dat een hels karwei? Vind wel dat het er gaaf uitziet zo'n demper,of het iets toevoegt weet ik niet maar wel leuk om te zien Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 11 februari 2016 Delen Geplaatst: 11 februari 2016 Op 8/02/2016om23:45, Bowyer zei: Zit er in die rode nu een "moderne"voorvork? Past dat een op een of is dat een hels karwei? Vind wel dat het er gaaf uitziet zo'n demper,of het iets toevoegt weet ik niet maar wel leuk om te zien ik denk een et4 vork, dat past zonder veel aanpassingen Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 13 februari 2016 Delen Geplaatst: 13 februari 2016 Wat zijn niet al te veel aanpassingen? Waar moet ik dan aan denken? Iets inkorten of zoiets of word het drastischer? Lijkt mij wel een alternatief voor een aftermarket kitje Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.