Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rijbewijs B Na 2011


Aanbevolen berichten

Goedemorgend forumleden!

Ik ben nieuw op dit forum en heb een klein vraagje.

Ik heb mijn rijbewijs B in 2012 gehaald, en heb zaterdag mijn laatste les (van de 4 uur verplichte les die ik moet volgen om met een 125cc te mogen rijden. Hierna krijg ik een getuigschrift dat ik op de gemeente moet inleveren, en dan breiden zij mijn rijbewijs uit.) Maar, zaterdag is er ook een vesparit in Geel-Scherpenheuvel. Het is dus onmogelijk om nog naar het gemeentehuis te gaan en mijn rijbewijs inorde te krijgen.

Nu mijn vraag: valt het te riskeren om met een gewoon rijbewijs B + getuigschrift van de rijschool te rijden? En wat als ik dan Een ongeluk heb of gecontroleerd word?

Mvg

Jonas

Link naar reactie

valt het te riskeren om met een gewoon rijbewijs B + getuigschrift van de rijschool te rijden? En wat als ik dan Een ongeluk heb of gecontroleerd word?

 

 

Als je het woord riskeren gebruikt weet je dat het een risico is. 

De enige keren dat ik in 15+ jaar rijbewijs het heb moeten laten zien was bij een ongeval of bij het huren van een auto. Bij controle nooit. Enkel verzekering. Kan toeval zijn... Bij een ongeval zal het van de omstandigheden afhangen. Op dat moment kan je een boete krijgen als er politie bij komt, en als ze kunnen aantonen dat er een oorzakelijk verband is (wat ze uiteraard niet kunnen) zou de schade op jou verhaald kunnen worden. 

 

Die wet is zo hypocriet dat ik het waarschijnlijk zelf wel zou riskeren.

Link naar reactie

als ze kunnen aantonen dat er een oorzakelijk verband is (wat ze uiteraard niet kunnen) zou de schade op jou verhaald kunnen worden

 

Noem me braaf of naïef, maar als je rijdt zonder een geldig rijbewijs te hebben, zal de verzekering heel snel zijn om de schade op jou te verhalen. Heb zelf in de familie iemand die met zijn voorlopig rijbewijs (auto, was bezig aan zijn rijbewijs met vrije begeleiding) iemand heeft doodgereden toen hij zonder begeleider aan 't rondrijden was. Die weet meteen waarvoor hij de volgende jaren moet gaan werken.

Link naar reactie

Noem me braaf of naïef, maar als je rijdt zonder een geldig rijbewijs te hebben, zal de verzekering heel snel zijn om de schade op jou te verhalen. Heb zelf in de familie iemand die met zijn voorlopig rijbewijs (auto, was bezig aan zijn rijbewijs met vrije begeleiding) iemand heeft doodgereden toen hij zonder begeleider aan 't rondrijden was. Die weet meteen waarvoor hij de volgende jaren moet gaan werken.

 

Ik snap niet hoe je die vergelijking kunt maken. 

Had hij datzelfde meegemaakt na het afleggen en slagen van zijn examen, onderweg naar het gemeentehuis met de papieren van het examencentrum... het zou een heel andere zaak geweest zijn. 

Link naar reactie

Hoe dan ook is hij geen houder van een geldig rijbewijs tot hij het in zijn pollen heeft, regardless van welke papieren hij meeheeft. Nogmaals, noem me braaf, en ik oordeel over niets of niemand. Iedereen moet doen en laten waar hij/zij zelf zin in heeft :-)

Link naar reactie

daar ben ik het mee eens! vandaar: "Als je het woord riskeren gebruikt weet je dat het een risico is." ;-)

 

 

Link naar reactie

Misschien is het best dat ik de rit uitstel, een weekje langer wachten kan toch zo moeilijk niet zijn ... Hopelijk ;D

Bedankt voor de reactie en de verschillende meningen!

Jonas

Verstandige keuze Jonas...de achterstallige kilometers haal je nog wel op !! :lol:

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...