Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pinasco 177 Cc Dellorto Si 24 \ 24


Fromyellow

Aanbevolen berichten

Wil je nu vertellen dat je een 177cc met andere uitlaat gestoken hebt en dat je nog met de originele carbu en sproeiers rijd !?

Zo ja dan sta ik er stom van dat je nog geen vastloper hebt gehad...

Best een 24/24 steken en beginnen met een 2 maten grotere sproeier, bougie controleren na een lang recht stuk gereden te hebben, kleur moet koffie met melk zijn.

Link naar reactie

Heb het zelfde set insteken met sproeier 120 , maar ben ook nog niet klaar om de juiste afstelling van de sproeier. Maar nog geen warm/vast gelopen gehad . En op een langer baan nog niet echt kunnen testen. Toch niet 1 km open gereden. Mvg Gio

Link naar reactie

Er van uitgegaan dat het een standaard carbu is met een 116 sproeier dan 2 naar omhoog is 118 en uit mijn ervaring is dit nog te weinig. Ik zou eerder met een 120 beginnen. Liever iets te rijk dan te arm :)

 

Groetjes,

 

arti

Daarom dat ik ook zeg BEGINNEN met 2 maten groter en dan testen ;-)

Mvg Johan.

Link naar reactie

De carburatie is wel aangepast dus geen originele sproeiers meer in standaard carburator. Hiervoor stond er een sip road als uitlaat gemonteerd maar dan veranderd naar pinasco uitlaat. Nu rijdt hij minder goed daarom is mijn vraag nu of het beter zou zijn met si24/24.

Link naar reactie

Wil je nu vertellen dat je een 177cc met andere uitlaat gestoken hebt en dat je nog met de originele carbu en sproeiers rijd !?

Zo ja dan sta ik er stom van dat je nog geen vastloper hebt gehad...

Best een 24/24 steken en beginnen met een 2 maten grotere sproeier, bougie controleren na een lang recht stuk gereden te hebben, kleur moet koffie met melk zijn.

 

Er is geen enkele reden waarom hij met de 20/20 rapper een vastloper zou riskeren dan met een 24/24.

De grootte van de sproeiers bepalen of de motor genoeg benzine krijgt ne niet te arm staat. De grootte van de carbu maakt hierin geen verschil.

In lage toeren zal de scooter waarschijnlijk zelfs meer koppel hebben met de 20/20 dan met een 24/24 omwille van de hogere luchtsnelheid door de smallere carbu, maar enkel voorbij driekwart zal de 20/20 een beperking beginnen opleveren.

Ter referentie, een Gilera Runner 180 duwt ongeveer 20pk met een 20mm carbu, dus de 24/24 is niet noodzakelijk 'nodig'...

Link naar reactie

Ik vind het wel eigenaardig dat hij met de Sip road wel goed reed en nu met de pinasco niet meer op toeren geraakt en inhoudt.

Zou denken dat ik er met de pinasco nog iets meer zou kunnen uithalen.

Ligt dit dan aan tegendruk of toch te kleine carburateur voor met deze uitlaat.

Link naar reactie

Andere uitlaat: andere sproeiers!

 

 

Maar als je perse geld uit wilt geven voor een 24.24 - mag altijd hoor; scoor er dan wel gelijk een setje verschillende sproeiers bij, zodat je uit kunt vogelen welke maat het beste werkt voor jou setup.

Link naar reactie

Heb al SI 24/24 dellorto liggen van vorig jaar.

Maar het is er niet van gekomen om die er nog onder te zetten.

Enkel de pinasco uitlaat er nog snel even opgezet maar voor de rest niks aangepast. 

Maar in ieder geval de setup met pinasco 177cc, sip road en aangepaste sproeiers in si 20/20 reed hij super zelfs nooit vastloper of dergelijke gehad en heb vorig jaar in Italie en elders serieus gas gegeven.

Nu met de pinasco uitlaat minder dus daarom denk ik wel dat het zal beteren normaal met de SI 24/24.

Link naar reactie

Standard zit er in die dellorto carburateur die ik heb een '190 BE4 116' dus om te beginnen dan die 116 vervangen door een 118 en eventueel 120?  Voor de rest niks veranderen dan momenteel?  Op een andere 'staafje' (weet niet de juiste benaming) dat naast de sproeier zit en er ook uit kan staat 50/120...moet dat zo blijven? 

Link naar reactie

Standard zit er in die dellorto carburateur die ik heb een '190 BE4 116' dus om te beginnen dan die 116 vervangen door een 118 en eventueel 120?  Voor de rest niks veranderen dan momenteel?  Op een andere 'staafje' (weet niet de juiste benaming) dat naast de sproeier zit en er ook uit kan staat 50/120...moet dat zo blijven? 

Het is dus de nevensproeier dat ik bedoel waar dat er 50/120 op staat.

En de hoofdluchtcorrectorsproeier moet daar dan iets mee gebeuren of is dat niet nodig?

Link naar reactie

Houd er rekening mee dat enkel de carbu vervangen niet ideaal is. Om goed te werken moet je de inlaatopening in de carbu behuizing 'flowen' van de 24mm carbu naar je bestaande carterinlaat.

Link naar reactie

Er is geen enkele reden waarom hij met de 20/20 rapper een vastloper zou riskeren dan met een 24/24.

De grootte van de sproeiers bepalen of de motor genoeg benzine krijgt ne niet te arm staat. De grootte van de carbu maakt hierin geen verschil.

Da weet ik ook, ik bedoelde in combinatie met zijn 177cc. Zijn eerste uitleg was ook ni echt duidelijk, blijkt nu dat de sproeiers al aangepast waren voor een SIP-road die er eerst onder zat...

Groeten.

Link naar reactie

Speedracer, als je dit hebt gedaan je inlaat aanpassen. Kan je nog terug gaan op een kleinere carb. Of is dat niet meer te doen? Mvg Gio

 

Je kan zowieso nog terug zonder problemen maar als je twijfelt misschien een tweedehands carbubehuizing op de kop tikken, deze aanpassen en mee met de 24/24cabu monteren ,dan behoud je de originele carbubehuizing voor je 20/20 als je later terug zou willen.

Link naar reactie

Dus als ik het allemaal wat samenvat zet ik er mijn SI 24/24 op met 160 BE3 120 of zijn er nog andere voorstellen,

En is het niet noodzakelijk dat ik dan idd mijn carter aanpas aan de 24/24?

 

Carter flowen doe je enkel als je de motor volledig demonteert... wat ik voorstelde was de carbubehuizing wat flowen zodat je een soepele overgang hebt van 20mm aan het carter naar 24mm aan de carbu...

Link naar reactie

Carter flowen doe je enkel als je de motor volledig demonteert... wat ik voorstelde was de carbubehuizing wat flowen zodat je een soepele overgang hebt van 20mm aan het carter naar 24mm aan de carbu...

Hoe doe ik dat, een overgang van 24 naar 20 is toch ni evident, andersom wel denk ik...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...