Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Ik zit 3 keer per jaar in thailand. Hier rijd wel wat rond. Ik kan er hier eentje kopen en laten inschrijven op mijn naam. Om deze in te voeren.( eentje van de rond 1950) wat heb ik nog om hem in te voeren en inschrijven in belgie.En hoeveel kan ik er zo invoeren.

Op vraag A : veel goesting

Op vraag B : liefst zo weinig mogelijk.

Link naar reactie

Velen hebben het u voor gedaan.

 

Indertijd waren er aanbiedingen om 3 scooters te gelijk aan te kopen voor pakweg 750€. Als je er eentje verkocht kreeg tegen 2700€ (was de verkoopprijs die werd aanbevolen) was je al uit de kosten. Alleen kreeg je die scooters niet op een wettelijke manier ingeschreven, en was de kwaliteit ondermaats (motor en frame).

 

Als je grof geld wilt verdienen koop dan bvb Chinese t-shirt's en voer deze in. Dan zet je tenminste geen mensen in't zak...

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Alleen maar genatieve dingen hier. Ik raad jullie aan eens te googlen naar vintage vespa thai

Als da rommel is wel merci dan. Ik wil er eentje invoeren. En vermits ik daar regelmatig op vakantie ben. Zou ik hier misschien nog een paar mensen gelukkig kunnen maken. Maar rijk van worden dan moet ik andere dingen uit thailand importeren. Vriendelijke groeten

Link naar reactie

Ik beweer hier ook niet dat je rijk wil worden, maar de meesten die het doen of deden hadden wel die bedoeling.

 

Hou er ook rekening mee dat de meeste scooters daar BAJAJ of Chetac zijn en geen vespa's (gebouwd onder licentie).

 

De kwaliteitseisen in deze landen liggen ook niet zo hoog als in Europa.

 

En ja, er rijden daar mooie dingen rond.

post-13-0-18291900-1427564200_thumb.jpg

Link naar reactie

Alleen maar genatieve dingen hier. Ik raad jullie aan eens te googlen naar vintage vespa thai

Als da rommel is wel merci dan. Ik wil er eentje invoeren. En vermits ik daar regelmatig op vakantie ben. Zou ik hier misschien nog een paar mensen gelukkig kunnen maken. Maar rijk van worden dan moet ik andere dingen uit thailand importeren. Vriendelijke groeten

Geloof me vrij,ge gaat ze niet gelukkig maken met ne Bajaj waar Vespa staat opgeplakt.

Bezint alvorens ge begint...

(Jaja,Weeral een boerse wijsheid zomaar uit mijn mouw geschud)

Link naar reactie

Op zich is er daar niks mis mee dat ge zoiets importeert,alles hangt er vanaf wat je er daarna mee doet.

Als je die hier compleet uit mekaar haalt en deftig terug opbouwt en dan verkoopt als zijnde een Bajaj dan heb ik daar geen probleem mee.

Ik heb zelf ook al een paar Bajaj's gebouwd en verkocht maar nooit als zijnde een Vespa .( trouwens,de doorwinterde vespist haalt ze er toch tussen uit zulle)

Neem het van mij aan ,als je ze moet importeren,verbouwen/verbeteren,ne goeie motor eronder,dan zit ge terug aan de prijs van een 'echte' en is al die moeite voor niks geweest.

Doe je dit niet en verkoop je ze zoals ze zijn dan heb je op zeer korte tijd een slechte reputatie.( zoals velen voor u die hiermee begonnen zijn)

Maar natuurlijk doet iedereen wat ie wilt hé,het zijn uw centen en ervaring leert ons dat er nog steeds onwetenden zijn aan wie je die scoots verkocht krijgt.

Link naar reactie

Ik ben meerdere keren in Azië geweest en kwam dan van die Vespashops tegen met mooie blinkende two tone modellen.De kleurrijke folders staan in schril contrast met het rot afdak en de gestampte grond van het "atelier".

Maar dit zei ooit een shopowner:we keep the good ones en paint the rest for export.

Link naar reactie

Ik ben de laatste 10 jaar meermaals in Azië geweest (Indonesië, Sri Lanka, Vietnam, en ook in Thailand). Wat me daar dan altijd opvalt, is dat er tussen de miljoenen scooters totaal GEEN Vespa's rondrijden. Wat je daar ziet rijden, is allemaal wat ze daar zelf maken (Honda, Sym, Suzuki, ...) Geen of nauwelijks Piaggio. Als je de mensen daar wil "steunen", ga er dan op vakantie en geniet van hun gastvrijheid, hun lekker eten en hun open geest, maar don't be fooled... voor hun ben en blijf je een rijke westerling. Ik denk dat daar een Vespa kopen, niet zo'n goed idee is. Ik heb wat "werkplaatsen" gezien in Bangkok, Colombo en in Hoi An, tja... Niet doen!

Link naar reactie

... ... .die Vespa's in Saigon staan natuurlijk bijna allemaal in de garages, om op te lappen...terwijl die Honda's, Suzuki's en Sym's niet kapot te krijgen, zijn  ;) 

 

Daar is iets van aan. Zeker als je ziet wat ze allemaal laden op die scooters!

s60m13.jpg

Link naar reactie

Als je ooit naar Vietnam gaat, op deze manier steek je daar de straat over, gewoon langzaam wandelen, de scooters en auto's laveren dan naast je door en je gaat rustig verder. De eerste keer moet je wel een pamper aantrekken (ik toch)...

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...