Ga naar inhoud
Vespaforum.be

200Cc Cylinder Op Gts 125


oli

Aanbevolen berichten

Verleden week heb ik een vespa 200cc cylinder op mijn gts 125 laten monteren alsook een andere sproeier...maat 112.

http://www.sip-scootershop.com/nl/products/cilinder+kit+piaggio+200cc+_pi843291

Ben natuurlijk aan het roderen maar ik voel dat mijn wesp heel vlotjes naar de 100km/uur gaat. En ik heb nog over.

Natuurlijk heb een probleem...of 2.

Wanneer ik 70 rijd begint hij vrij hard even te sputteren met een knallend geluid in de uitlaat. Dat duurt een paar seconden en daarna gaat hij terug vlot. Maar ik forceer niet graag dus blijf ik rond de 60 rijden. Is ook beter voor de rodage denk ik...?

Wanneer ik de gas los, knalt de uitlaat ook dus da kan allemaal niet zo goed zijn. De shop vertelde mij dat het met de rodage te maken heeft maar daar geloof ik niet zoveel van.

Ik weet dat het afstellen moeilijker was dan ze hadden verwacht. Ik had ook een polini luchtfilter kelk besteld en met die filter erop kregen ze hem helemaal niet afgesteld dus de originele filter zit er terug op.

Heeft er iemand dezelfde ervaring? Of is er iemand die mij wat tips kan geven? Een adresje in Antwerpen om mijn wesp perfect te laten afstellen zou fijn zijn.

Alvast bedankt...

 

 

 

 

post-2855-0-37520800-1416839050_thumb.jp

Link naar reactie

Wilde gok, maar op zich heeft het afstellen van een motor niks met de kas er rond te maken. Maar bij de moderne vespa's zit daar nog een computerke achter die een en andere regelt.  Als die nu denkt dat gij nog met een 125 CC rijdt wordt het heel moeilijk om deftig af te stellen, tenzij ge de computer kunt "herprogrameren", geldt rouwens voor elke aapassing dat je doet aan die motor. Maar ik heb geen balle verstand van moderne vespas, dus zoals ik begonnen ben, Wilde gok

Link naar reactie

@sindo,,,als ik helemaal mee ben ,,heeft oli nen carbu versie...dus denk, ik meer aan de jetting,,,in de veronderstelling dat de timing juist staat en de speling van de kleppen,,,soit dit zijn nu nieuwe vraagstukken die zich gaan aanbieden ivm die GTS'n omdat er stillekes aan wat getuned aan het worden is.

 

CHEERS

Link naar reactie

Dank voor de antwoorden...ondertussen valt er bijna niet meer mee te rijden...Ook merk ik dat ze lekt...onderaan de motor hangt er een overloop...het is geen benzine en geen olie...denk meer aan koelvloeistof,niet zeker...Enfin bon,dinsdag gaat ze terug binnen en nee,zeker niet naar dezelfde shop,nml Kielse motorshop want je gaat me niet vertellen dat je als winkel niet weet dat de vespa niet goed is geregeld. Mij vertellen dat de vespa een beetje knalt en inhoud...en dat dit bij de rodage hoort..het komt wel goed...

Link naar reactie

Dat is inderdaad wat TE goedkoop maar nu naar een andere shop gaan ... dan begint het gezooi misschien pas echt. Ik zou daar toch is een deftig babbeltje gaan doen bij de Kielse...tenslotte heb je wat € op tafel gesmeten daar moet/mag toch iets tegenover staan dunkt me !!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...