Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Problemen Met Starten


Djimmer

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Zondag was ik met de vespa aan het rondtoeren en brak men koppelingkabel ineens door,

ik kon dus enkel nog doorrijden in 4e, dit niet echt een probleem want ik was bijna thuis, 

net thuis probeer ik hem neutraal te zetten om hem te verduwen maar hij zat in 2e, waarop hij ineens wel te verduwen is,

na het vervangen van de kabel merkte ik dat ik hem niet meer kan aankicken, het vliegwiel draait niet meer,

in 1 en 2, 3 en 4 kan ik kicken en beweegt het achterwiel  wel maar het vliegwiel niet, 

wat kan dit zijn en hoe kan ik dit oplossen?

Ik denk aan het spietje van het vliegwiel dat gebroken is, daar de koppeling, de krukas en andere allemaal maar 70 km gedaan hebben.

 

 

Vriendelijke Groeten

 

Decabooter Djimmer

Link naar reactie

zou ik als het spietje van de koppeling gebroken is dan totaal geen beweging meer krijgen in mijn achterwiel?

het rare is, wanneer ik met mijn achterwiel in de lucht in versnelling kick dan beweegt mijn wiel wel nog!

 

zijn er test die ik kan doen om zelf een diagnose van het probleem te doen?

enkele basisvragen om te testen wat het zou kunnen zijn?

 

Groeten Djimmer

Link naar reactie

Beweegt de hefboom van je koppeling (onder het motorblok) nog normaal?

 

Het is duidelijk dat je koppeling ontkoppelt blijft. Spie afgebroken kan, maar ik denk dat de restanten ervan voor meer wrijving zouden zorgen. 

 

Is de veer van je hefboom nog goed? (komt het hefboompje goed terug)?

Ik weet niet of het kan bij een pk, maar is het mogelijk dat de drukpen blokkeert tussen deksel en koppeling? 

Nog een mogelijkheid is dat de borgring van de koppelingsplaten losgeschoten is (de ring aan de binnenkant van de korf).

 

Het koppelingsdeksel zal er even af moeten vrees ik. Maar ik denk dat je het probleem dan wel zal zien. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...