Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gtv 125 Van Scoebidoe


Scoebidoe

Aanbevolen berichten

Beste Vespa liefhebbers,

 

ik ben  sinds twee weken eigenaar van een GTV 125 met 20.000 km op de teller, motor is van 2008. kleur ivoor of siaan

met uitzondering dat ik Vespa een tof hebbeding vind heb ik voor de rest niet veel kennis van zaken.

ik ben bij de  GTV terecht gekomen na vroeger met zwaardere motoren te hebben gereden (BMW 1200GS).

Ik hoop op toffe ervaringen zonder dat ik telkens de "flitsgrens" moet overschrijden.

 

ik ben wel volop aan het zoeken voor of een goede garage in de streek of het onderhoud zelf proberen te doen. via You Tube heb ik al het een en ander bekeken.

 

Ik ben afkomstig uit de streek van Sint-Lievens Houtem (Oost-Vlaanderen), ik weet dat er bij ons een dealer zit,  maar ...

post-14120-0-19537100-1413876921_thumb.j

post-14120-0-29010200-1413876922_thumb.j

Link naar reactie

Dat ziet er een netjes exemplaar uit.

 

Ben zelf pas een 2 maand eigenaar van een tweedehands GTV, du smisschien kan ik wat helpen met wat ik gedaan heb.

 

Onderhoud; Op youtube vind je inderdaad genoeg fimpjes over dat onderhoud, ik heb dat zelf gedaan, ben geen autokenner of zo, maar dit leek me doenbaar;

 

olie 1.25 l aftappen en vervangen

oliefilter vervangen

nieuw bougieke gestoken

koelvloeistof bijgevuld

grote luchtfilter vervangen (meestal roo dvan kleur, een 20*30 cm schat ik groot)

kleine luchtfilter gewoon zuiver geblazen (zit aan zelfde kant grote luchtfilter, net ervoor.

 alles bij mekaar een 45 euro schat ik

 

dan heb ik ;

 

batterijladerke gekocht , druppellader, en hang dat aan als hij langer dan  1 dag stilstaat, ik meen 50 euro

2 banden laten vervangen, SAVA banden lagen er op, gewoon levensgevaarlijk als je sneller dan 75 rijdt.

Achterste was op, voorste niet, toch beide laten ervvangen door iets degelijk (Michelen, Metzeler) (130 euro beide samen)

 

Ik ga nog de rollekes vervangen door Dr.Pulleys, ik merk dat de rollekes niet meer goed werken en Dr.Pulleys kosten niet zo veel,(40 euro)

 

Heb de achterste vering van stand 1 op  3 gezet, ook makkelijk te doen.

 

Dan wil ik nog de voorste vering vervangen door een instelbare, rond de 100 euro.(stabieler op hogere snelheden 80 en meer)

 

Misschien ga ik de stuurgewichtjes vervangen door zwaardere (35 euro) ( elke GT heeft een wobble op 30-40 km per uur, deze gewichtjes kompenseren dat wat)

 

En ik wil er een chrome bescherming op aan achterzijde, de jouwe heeft dat al zie ik, als je valt kan dat veel schade voorkomen lijkt me.

 

Heb je al een helm/kledij?

 

Bart

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...