Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sm100 Of S1


Wutsie75

Aanbevolen berichten

Na de winter krijgt mijn px nieuwe bandjes. Ik ben van plan om Michelin SM100 te leggen. Daar heb ik niks dan goeds over gevonden. Hier en daar ook sprake over michelin S1 maar geen reacties van gebruikers op de px. Iemand ervaring?

Hebben jullie ook advies ivm de binnenband?

Link naar reactie

hoi wutsie...

 

eerst stonden er michelin s83 op, vond ik wat flauwtjes...

dan overgeschakeld naar michelin s1, super tevreden van, nu overgeschakeld naar conti twist en heb hiermee nog maar 400km gereden maar positieve ervaring, s1 plakt zeer goed maar wel iets minder bij koudere temperaturen, dus ligt er nu winter city grip op, de conti twist is iets breder en meer tekening in loopvlak, over sm100 kan ik niets vertellen want heb er nog nooit mee gereden, toch veel goede reacties hier van gehoord...

 

ciao ciao dirk

Link naar reactie

Heb zelf op aanraden van enkele mensen hier de standaardbanden van mijn lml vervangen door de S1. Wat een verschil. Ben er heel tevreden van. Ondertussen is het nog niet koud geweest, dus over de prestaties ervan bij lage temperaturen kan ik niet meespreken. En vergelijken met de sm100 dus ook niet. Wat me opvalt is dat iedereen op Britse fora het over Heidenau heeft, maar dat er hier minder fans zijn.

Link naar reactie

Ik heb met beide gereden en vind de sm100 duizend maal beter dan de s1 maar daar ligt natuurlijk ook het verschil dat ik de s1 met 22-23 pk reed en de sm100 tot nu toe met 8pk, binnenkort als de primavera op originele lak geschuurd is ( zottenwerk) en de motor in orde is kan ik je mededelen hoe hij rijdt met 22pk.

Link naar reactie

Ik heb met beide gereden en vind de sm100 duizend maal beter dan de s1 maar daar ligt natuurlijk ook het verschil dat ik de s1 met 22-23 pk reed en de sm100 tot nu toe met 8pk, binnenkort als de primavera op originele lak geschuurd is ( zottenwerk) en de motor in orde is kan ik je mededelen hoe hij rijdt met 22pk.

 

Maar jij gaat ook graag op je bek hé... :)

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Ik rijd al enkele jaren rond met Michelin SM100 banden op al mijn scooters en ik ben daar zeer tevreden van. Er zullen altijd wel betere (meestal duurdere en sneller slijten of enkel voor droog of nat weer) banden zijn, maar als all-round band is de prijs-kwaliteit van de SM100 toch zeker goed. 

Geen ervaring met de S1.

Je kan beide type banden ook tubeless gebruiken, wat ik toch een enorm voordeel vind. Dan moet je uiteraard wel tubeless velgen hebben. Geen gepruts meer met 2 velgen en het risico dat je binnenband ertussen zit en minder tot geen kans op een klapband.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...