Gast VespaJoan Geplaatst: 20 oktober 2014 Delen Geplaatst: 20 oktober 2014 Kan iemand mij eens goed uitleggen hoe je uw pk 50 afsteld in verband met versnellingen. Heb al verscheidene pogingen ondernomen maar ik heb nooit mijn 4de versnelling Wat ik doe: Neutraal staan. Moertje los en hendel mooi in neutraal zetten maar helaas... Link naar reactie
cee Geplaatst: 20 oktober 2014 Delen Geplaatst: 20 oktober 2014 of, selector in 4de, handvat in 4de. Link naar reactie
Gast VespaJoan Geplaatst: 20 oktober 2014 Delen Geplaatst: 20 oktober 2014 of, selector in 4de, handvat in 4de. hoe kan je zien dat deze in 4de staat en hoe kan je deze dan verzetten zodat de versnelling op de motor in 4de komt? http://imageshack.com/a/img661/2536/XRvKOD.jpg Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 20 oktober 2014 Delen Geplaatst: 20 oktober 2014 Heb recent een Pk50 gezien met slechts 3 versnellingen i.p.v. 4. Misschien andere motor? Link naar reactie
Gast VespaJoan Geplaatst: 20 oktober 2014 Delen Geplaatst: 20 oktober 2014 Heb recent een Pk50 gezien met slechts 3 versnellingen i.p.v. 4. Misschien andere motor? Had voor het vernieuwen van mijn koppelingsplaten wel 4 versnellingen dus normaal zou ik er dus 4 moeten hebben. Morgenavond ga ik eens proberen de selector met de hand volledig naar buiten te zetten hendel in 4de en nog eens proberen Link naar reactie
Gast VespaJoan Geplaatst: 21 oktober 2014 Delen Geplaatst: 21 oktober 2014 of, selector in 4de, handvat in 4de. En toen werd het fataal... Heb de versnellingskabel gebroken... Wat nu? Link naar reactie
Gio Geplaatst: 21 oktober 2014 Delen Geplaatst: 21 oktober 2014 Hoe komt het dat je is afgebroken? En ja,een nieuwe kabel insteken . Link naar reactie
Gast VespaJoan Geplaatst: 21 oktober 2014 Delen Geplaatst: 21 oktober 2014 Hoe komt het dat je is afgebroken? En ja,een nieuwe kabel insteken . was hem aan het afstellen en plots had ik een stuk van de kabel in mijn handen dus veronderstel dat deze nu wel te kort zal zijn. hoe doe ik dit best? waar bevindt zich het andere uiteinde dan de selector? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 21 oktober 2014 Delen Geplaatst: 21 oktober 2014 check it out reclame vooreen sip tool, maar is wel duidelijk gr Link naar reactie
Gio Geplaatst: 21 oktober 2014 Delen Geplaatst: 21 oktober 2014 Joan, Van pk50 weet ik zelf niet zoveel van, maar zal je proberen te helpen. Meestal doe ik het in neutraal stand, De andere uiteinde zit achter de koplamp . Koplamp moet eruit om aan je stuur te kunnen werken .Als je kilomatriek verwijdert heb je een beter zicht om eraan te werken ,maar weet niet of het bij jou model wel zo is. Als je zover zijt, kan je ( voor staat ) binnenin zien aan de rechter kant van jou stuur de twee binnen kabels uitkomen van onderaan naar jou stuur gaan. Deze of wel allebij eruit halen, of wel een voor een om te voor komen later welke kant ze moeten gaan met de nieuwe kabels, zorg ook dat je los zijn aan je gearbox . Maar let ook op ,als je de binnenkabels bijna helemaal verwijderd zijn dat er soms ook op je buitenkabels een stukje op zit,dat stukje is voor uw buitenkabel op zijn plaats te houden onderaan waar je nu staat. En die kunnen zomaar in je kader vallen ,die ben je dan kwijt. Als je binnenkabel(s) verwijderd is (zijn) ,de nieuwe binnenkabels plaatsen: Ik begin altijd eerst de kop te plaatsen ,maar eerst insmeren met vet . Dan neem de uiteinde van je kabel smeer stuk voor stuk vet in en tegelijkertijd schuif je hem ook in je buitenkabel ,zorg dat je ook niet op grond ligt anders plakt er van alles aan . Let ook op als je krul klein is aan worden in je stuur,trek er niet zo hard aan . Anders ga je die beschadigen ,doe het rustig aan om die lus weg te draaien tot die verdwijnt. En zo doe je het zelfde met de 2de kabbel. Dan aan je gearbox weet niet hoe het uit ziet bij je , maar die nieuwe kabels moeten erdoorheen komen bij dat schroef . ( weet niet hoe het heet) om het te bevestigen , maar nog niet vast maken. Gearbox moet op zijn vrij stand staan en ook aan je stuur vrij stand staan.Dan neem je een tang ( geen kniptang ) span je kabel maar hou er rekening mee dat je niet hard gaat spannen, anders ga je die aan het stuur verzetten zonder je het weet .En aan je gearbox zo weinig mogelijk plaats over laten tussen gearbox en je bevestiging schroef te voor komen om zo weinig mogelijk spelling te krijgen om precieze manier te kunnen schakelen . Mvg Gio Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.