Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoeveelheid Spuitbussen Voor Vespa?


EriX

Aanbevolen berichten

daar zou ik zeker niet aan beginnen . De lak in spuitbussen is niet sterk en afhankelijk van het merk soms zelfs niet bestand tegen benzine . Wat als je wat benzine morst bij het tanken ?

Mocht je toch doorzetten , dan denk ik aan een 7tal voor de grondverf  en evenveel voor 1 dun laagje lak (dat dan toch niet goed dekt)

Link naar reactie

Het zal lak worden van het (Amerikaans) leger en die kan tegen een stootje (heb ik al bij andere voertuigen mogen zien/ondervinden)
En morsen met benzine doe ik niet want ik kan na al die jaren heus wel tanken...  ^_^ 

Link naar reactie

Minimum 3 à 4 voor grondverf en afhankelijk van de kleur 5 à 6 spuitbussen. Je hoeft ze niet allemaal tegelijk te kopen natuurlijk, en je hoeft ook niet alles tegelijk te spuiten. Begin eerst met het frame, dan heb je goed idee hoeveel spuitbussen je nog zal nodig hebben. Hou ook rekening met eventuele aflopers die je moet uitschuren en opnieuw moet spuiten.

 

Sara

Link naar reactie

Heeft die lak wel grondverf nodig ?

Als de scoot zijne lak nog schappelijk is,gewoon de glans eraf schuren en spuiten maar..

Link naar reactie

Heeft die lak wel grondverf nodig ?

Als de scoot zijne lak nog schappelijk is,gewoon de glans eraf schuren en spuiten maar..

 

Alle originele lak gaat eraf want er zijn te veel roestplekken op de scooter na een paar zoute winters getrotseerd te hebben. Ik ga het frame, de zijbillen, het spatbord en de velgen in een roestwerende grondlaag zetten, dan de "army verf".  :huh:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Dat wil ik ook zien.

 

Heb pas ook ene herstelling moeten doen.

 

Grondlak, primer, ik denk dat je met 2 bussen gaat toekomen.

 

2 lagen is genoeg, na het primeren schuren met 400 nat.

 

kleur heb ik denk ik toch een laag of 6 a 7 gezet. Heel dun, niet schuren

 

dubbele nodig, ik schat een bus of 5.

 

dan 2 lagen clearcoat erop.

 

Die kan je bestwat dikker zetten, en de tweede laag zo een 20 minuten na de eerste, dat dat in mekaar vloeit.

 

Daarna opblinken met pasta, niet grove schurupasta, maar fijne spul om echt glans te krijgen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...