Kimme Geplaatst: 31 augustus 2014 Delen Geplaatst: 31 augustus 2014 Achteraan hangt een plaatje 125 primavera, als ik dan naar scooterhelp ga en vma1t intyp is het gewoon een 125... Wat is het verschil? Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 augustus 2014 Delen Geplaatst: 31 augustus 2014 Volgens mij heb je een Nuova: http://wiki.germanscooterforum.de/index.php/Vespa_125_%22Nuova%22_(VMA1T) Groetjes, nero. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 31 augustus 2014 Delen Geplaatst: 31 augustus 2014 VMA1T is inderdaad de eerste generatie 125cc smallframe (of Nuova).Maar euh... dan kan de hexagonale Piaggio badge en Vespa-belettering in blokletters niet kloppen (= nl. VMB1T of Primavera ET3). Wat is het motornummerprefix? Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 augustus 2014 Delen Geplaatst: 31 augustus 2014 Even opgezocht... - Het beenschild van de Nuova zou iets breder zijn dan dat van de Primavera. - Het frame is korter dan dat van een PV (zelfde als de 50cc/ SS50/SS90). - De koplamp is ronder van vorm bovenaan. - De motor is dezelfde als de 50cc, alleen met een 125cc cilinder. - de beenschildrand zou moeten in alu zijn ipv chrome. De belettering lijkt me achteraf opgebracht, het Hexagonlogo klopt idd niet. Groetjes, nero. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 31 augustus 2014 Delen Geplaatst: 31 augustus 2014 Hmmm... Contactslot bovenop de stuurkop = ET3 Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 augustus 2014 Delen Geplaatst: 31 augustus 2014 http://vintagescooters.free.fr/vespa/v125nuova-65.htm Groetjes, nero. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 31 augustus 2014 Delen Geplaatst: 31 augustus 2014 Nero, allez... moet ik jou echt uitleggen waarom een model van 1976 vreemd genoeg een chassisnummer van 1965~1967 heeft? Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 augustus 2014 Delen Geplaatst: 31 augustus 2014 Mogelijk... De grootte van het deurtje aan de motorzijde kan uitsluitsel brengen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 31 augustus 2014 Delen Geplaatst: 31 augustus 2014 Of het al dan niet aanwezig zijn van een bilkastje aan de andere kant? Dus nogmaals aan de topicstarter: wat is 't motornummerprefix? Een ET3-chassis met matching blok op VMA-papieren is beter dan omgekeerd. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 31 augustus 2014 Delen Geplaatst: 31 augustus 2014 Iets duidelijker: VMA1T VMB1T (merk de handvaten, het stuurcontact, handschoekkastje in zijbil, etc... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 1 september 2014 Delen Geplaatst: 1 september 2014 op de eerste foto is te zien dat er een bakje is in de zijbil en een contactslot op het stuur Link naar reactie
Kimme Geplaatst: 2 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2014 Prefix motornummer VMA2M dus primavera motorblok denk ik dan. Link naar reactie
Kimme Geplaatst: 2 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2014 Prefix motornummer VMA2M dus primavera motorblok denk ik dan. Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 3 september 2014 Delen Geplaatst: 3 september 2014 das duidelijk "ne koffie met melk" Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 3 september 2014 Delen Geplaatst: 3 september 2014 Dus samengevat: - papieren van een 125 "Nuova" (1ste generatie 125cc smallframe) - motor van een Primavera (2de generatie 125cc smallframe) - frame van een Primavera ET3 (3de generatie 125cc smallframe) Da's een driegeslacht begot! Hopelijk niet te veel voor betaald... Link naar reactie
joe chatka Geplaatst: 3 augustus 2017 Delen Geplaatst: 3 augustus 2017 maar een mooie.. mocht hij te koop komen, ben ik geinteresseerd.. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.