Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat Voor Vespa Heb Ik Nu Eigenlijk...


Kimme

Aanbevolen berichten

VMA1T is inderdaad de eerste generatie 125cc smallframe (of Nuova).

Maar euh... dan kan de hexagonale Piaggio badge en Vespa-belettering in blokletters niet kloppen (= nl. VMB1T of Primavera ET3).

 

Wat is het motornummerprefix?

Link naar reactie

Even opgezocht...

 

- Het beenschild van de Nuova zou iets breder zijn dan dat van de Primavera.

- Het frame is korter dan dat van een PV (zelfde als de 50cc/ SS50/SS90).

- De koplamp is ronder van vorm bovenaan.

- De motor is dezelfde als de 50cc, alleen met een 125cc cilinder.

- de beenschildrand zou moeten in alu zijn ipv chrome.

 

De belettering lijkt me achteraf opgebracht, het Hexagonlogo klopt idd niet.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Nero, allez... moet ik jou echt uitleggen waarom een model van 1976 vreemd genoeg een chassisnummer van 1965~1967 heeft?  :)

Link naar reactie

Of het al dan niet aanwezig zijn van een bilkastje aan de andere kant? :)

 

 

Dus nogmaals aan de topicstarter: wat is 't motornummerprefix?

 

Een ET3-chassis met matching blok op VMA-papieren is beter dan omgekeerd.

Link naar reactie

Iets duidelijker:

 

VMA1T

 

Vespa%20125%20Nuova%20(VMA1)%2003.jpg

 

 

VMB1T (merk de handvaten, het stuurcontact, handschoekkastje in zijbil, etc...

 

Vespa%20125%20Primavera%20ET3%20(VMB1)%2

Link naar reactie

das duidelijk "ne koffie met melk" :mellow:

Link naar reactie

Dus samengevat:

- papieren van een 125 "Nuova" (1ste generatie 125cc smallframe)

- motor van een Primavera (2de generatie 125cc smallframe)

- frame van een Primavera ET3 (3de generatie 125cc smallframe)

Da's een driegeslacht begot!

 

Hopelijk niet te veel voor betaald...

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...