Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verlichting


Nelis

Aanbevolen berichten

Een probleem. Na al veel gedaan te hebben aan mijn vespa, dacht ik wel en eind goed te zitten.Mijn verlichting deed het gewoon dus ik er mee naar het werk en toen ik vanavond wou terug rijden geen verlichting. Helemaal niets. Terwijl de afgelopen dagen ik hem toch regelmatig heb gebruikt. Nu nog iets anders. Als ik rij met de lichtknop uit werkt de km teller prima. Het lampje van de blinkers werkt en de tankinhoud wordt ook aangegeven, maar zet ik mijn verlichting aan valt de naald naar beneden en werkt het lampje en de knipperlichten ook niet meer. Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken. Is het de schakelaar?

Ik heb een vespa pk xl 1986

Link naar reactie

Ok dat wist ik niet. Om heel eerlijk te zijn is de electric mijn achilleshiel. Het zal zeker zijn dat u gelijk heeft maar ik dacht dat de regelaar erin zat om er voor te zorgen dat er altijd een soort van constante stroom output is.Ik dacht dus dat de 65v erin komt en de 3v eruit gaat. Ik dacht de 65v dus omgezet moet worden naar 12v. Ik begrijp dus dat ik het niet goed zie. Valt de spanningsregelaar wel te meten dan? Mocht u de moeite willen nemen om het uit te leggen, dat zou ik erg waarderen. Meteen wel de vraag of jij dan een idee hebt wat het wel zou kunnen zijn.

Oh ja de schakelaar doet wat hij moet doen en we kunnen ook geen draad breuken constateren de aarde is ook prima.

Link naar reactie

Opgelost. Ik had alles door gemeten en het bleek goed. Ik had alleen gemeten met het achterlicht los. Tijdens het 2x monteren zag ik dat de massa draad contact maakte met het frame. Vandaar de kortsluiting. Krimpkous om de stekker en de stekker licht weg gebogen. Hierna deed alles het weer prima. Het was een nieuw achterlicht.

Link naar reactie

Ik heb nog wel een andere vraag over de verlichting. Wat voor lamp gebruiken jullie in je koplamp. Ik moet vaak in het donker terug rijden en zou daarom het liefst een zo goed mogelijke licht opbrengst hebben. Heeft hier iemand al eens mee geëxperimenteerd/ervaringen mee? Zo ver ik heb kunnen lezen zou halogeen kunnen.

http://www.sip-scootershop.com/en/products/bulb+headlamp+halogen+12v15w+_57505000 Ik lees dat hij wel warmer wordt en dat je daar een diffusion disk voor nodig hebt. Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie

Bedankt voor het blijven reageren ;) . Ik heb een vespa pk 50 xl met enkel gewoon licht. De twee die je aangeeft weet ik niet of passen. Als ik je goed berijp hoef ik voor het warmte probleem dus niet te doen? De eerste zal niet passen omdat die zonder kraag is. Deze heb ik volgens mij wel nodig. Bij de tweede zou ik de kabels er direct op moeten monteren i.p.v nu aan het systeem achter de lamp. Kan dat? Want ik zie drie pinnen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...