Ga naar inhoud
Vespaforum.be

** Niet Voor Puristen ** Winterproject: Acmalossi 6G


designo

Aanbevolen berichten

Via Mario kon ik de hand leggen op een mooi “Objet d’Arts”. Mille grazie daarvoor

Een Acma V56 ook bekend in de Italiaanse versie als Struzzo.

Schitterend ding! Rood overschilderd, jaren lang aan zn lot overlaten.

Na het projekt wat te laten sudderen op een laag vuurtje, (want dan pas komen de beste smaken los)en heel wat foto’s later, zit een “Tutti Originale” restauratie er natuurlijk niet in.

De vloer dient vervangen te worden, delen van de zijbil zijn vergaan, stuur zou ik ook niet meer betrouwen en in dat motortje geld steken haal ik ook allang geen plezier meer uit.

Ik had liever een Gs150 blok erin gestoken om wat meer “old school”-looks te gaan… maar totdat ik geen (betaalbaar) GS-blok vind gaat het dus “the old man’s route” worden oftewel de “Quattro Assi Modus Operandi”.

Doel is een bruikbare klassieker om te toeren en hopelijk wat Italianen te enerveren

Ik kan niet wachten tot de eerste “Che Peccato. L’hai distrutta!”

Een Cosa Blok was misschien zinvoller door de brede motorarm maar, zoals dat zo vaak gaat, kwam ik eerst deze PX200 blok tegen zodoende…

Recept:

PX200 blok, Malossi kit, 60mm slag, si26, pm tuning uitlaat...

6Giorni replica tank om niet om de 100km te moeten tanken.

CHT-sensor en temperatuurmeter om de motor te kunnen opvolgen

Schijfrem PX voorvork twijfel ik nog wat à betekend automatisch een 10 inch scooter en dient 40à50mm ingekort te worden om geen 4x4 looks te krijgen…

Maar de vorige projecten hebben dan weer geleerd dat 8 inch en een px blok zeeeer weinig bodemvrijheid tot gevolg heeft.

Voorts zouden een bitubo voor en achter de rijervaring alleen maar ten goed komen.

“Faro basso” uitvoering met FB stuur en FB Koplamp op het spatbord & een elegante oplossing voor de rempomp.

Enkel zadel met veren.

Zo, maar eerst opmeten van chassis en onderdelen zodat we straks het origineel kunnen benaderen.

Vind je het zonde? Geen probleem maar zoals Don Luca zegt „Hou het vriendelijk en toegankelijk, net als het refrein. Drie zes dubbel nul“

Oja, moest je onderdelen Acma zoeken (blok, stuur...) geef maar een seintje

De patient:

imagejpg2-1.jpg

imagejpg4-1.jpg

imagejpg3-1.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

goeie tip , las meteen de volledige vloerplaat vast aan de tunnel , frame zal hier veel stevigen door worden , en heb je meteen geen last meer van losspringende lak ter hoogte van de bouten aan de staander .

Link naar reactie

goeie tip , las meteen de volledige vloerplaat vast aan de tunnel , frame zal hier veel stevigen door worden , en heb je meteen geen last meer van losspringende lak ter hoogte van de bouten aan de staander .

Is een goede, andere tips zijn die f***ng buis in de tunnel verwijderen en een toezichtsluik voor de gaines in de toekomst bereikbaarder te maken...

Dat gat voor de inlaatcollector van de Acma is ook overbodig... Toelassen dus...

image-1.jpg

Link naar reactie

dat toezichtsluikje zal zeker van pas komen , want als je een andere vloerplaat plaatst en de buis wegdoet  zal je de kabels er moeilijk inkrijgen , waar de 2 delen aan elkaar staan blijven de kabels wel eens steken . dus best een luikje voorzien bovenkant tunnel , die te verwijderen is met schroefjes 

Link naar reactie

Als je toch gaat herpuiten, zeker een buis tussen het frame lassen van balhoofd naar zadelbevestiging zodat 't frame niet kan torseneenmaal de vloerplaat eraf is...

Eventueel overwegen om te laten zandstralen eens de vloerplaat eraf is ook, zo krijg je alle roest uit de koker...

Link naar reactie

Ok, goed punt.

Maar wie zegt dat 'm nu al recht ís?

Heeft iemand wat maten voor me?

Bv van balhoofdlager tot zadel --> xxxmm

Bv van carbu luik onder het zadel tot begin tunnel --> xxxmm

Zal eens snel wat maten op een fototje zetten.

Als er geen sporen te vinden zijn van een ongeval is er weinig reden om te denken dat hij niet meer recht is denk ik. Zolang de bodem niet zover geroest is dat de koker niet meer stevig is...

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ga je die Sei Giorni tank toch niet plaatsen?  Zag ze op Kapaza...  Of was dit n°2 van de productie ;o)

 

Trouwens schitterend werk!!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...