Ga naar inhoud
Vespaforum.be

** Niet Voor Puristen ** Winterproject: Acmalossi 6G


designo

Aanbevolen berichten

Ga je beenschild ook nog wat GS plooi geven?

 

Zijkassen GS?

 

Topbak!!

 

N

Link naar reactie

@ N!ce. Weet je, eenmaal aan zo' n project begonnen maak je wat keuzes, logische keuzes wat mij betreft, die het origineel nooit meer evenaren. Zo bv. het px blok of de schijfrem, de 10 inch.

Het laatst wat ik zou willen is de illusie wekken dat ik de échte "sei giorni" wil simuleren. Is absoluut niet de bedoeling.

Ik bouw een scoot die voor mij en naar mijn persoonlijke smaak wordt samengestelt, niets meer , niets minder.

Voorts wil ik toch iets van de Acma erin houden, geen gs billen, geen gs blok, geen gs rondingen,

Thanks voor de reaktie N!ce.

Ga je beenschild ook nog wat GS plooi geven?

 

Zijkassen GS?

 

Topbak!!

 

N

Link naar reactie

zie het framenummer , nog in romeinse cijfers 

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

@ N!ce. Weet je, eenmaal aan zo' n project begonnen maak je wat keuzes, logische keuzes wat mij betreft, die het origineel nooit meer evenaren. Zo bv. het px blok of de schijfrem, de 10 inch.

Het laatst wat ik zou willen is de illusie wekken dat ik de échte "sei giorni" wil simuleren. Is absoluut niet de bedoeling.

Ik bouw een scoot die voor mij en naar mijn persoonlijke smaak wordt samengestelt, niets meer , niets minder.

Voorts wil ik toch iets van de Acma erin houden, geen gs billen, geen gs blok, geen gs rondingen,

Thanks voor de reaktie N!ce.

 

Vroeg me af of je de 'open bil' zelf hebt gemaakt van de originele Acma bil, of past hier een repro open bil op?  Wellicht komen de bevestigingsbeugels aan motorzijde niet overeen.  

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...

Ondertussen toch wat radicale projectwijzigingen.

200 blok heeft plaats moeten maken voor gs150 blok. De Ironie... :)

Even alles gepast en ineens zijn ook alle problemen verdwenen, carbu raakt niet, subframe hoeft niet, cylinder raakt niet... Luchtfilter past niet onder de bil wordt dus een foam filter

Ook mooi CNC onderdeeltje van Bollag gehaald, laat montage van bitubo achter probleem loos toe... Moet nog meten wat uiteindelijke rijhoogte gaat zijn...

image.jpg3_3.jpg

image.jpg1_3.jpg

image.jpg4_3.jpg

image.jpg2_3.jpg

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...