Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Staat Oldiepomp Na Vastloper


Frederik9111

Aanbevolen berichten

Een clublid had vorige week een stevige vastloper met haar PX 125 2011. Het lieve kind dacht dat ze slechts af en toe een kwakje olie in het olietankje moest gieten. Soit... Na 2500 km met een kurkdroge olietank een streep van 20 meter getrokken op de E17 (!!) en het gelukkig kunnen navertellen...

De piston en cilinder zijn voor de vuilbak; nieuwe kit is reeds aanwezig. Krukas, lagers, etc... zien er nog ok uit en gaan we niet vervangen.

Echter is nu de vraag: is de oliepomp nog betrouwbaar? Kunnen we de (volle) olieleiding gewoon aansluiten? Of adviseren jullie de oliepomp te verwijderen en vanaf nu op zelfgemengde 2-takt te rijden?

Alle tips/adviezen/opmerkingen/ervaringen zijn welkom!

Link naar reactie

Als een lege olietank het probleem was moet je je geen zorgen maken. De pomp zelf is traagdraaiend en de onderdelen die sneldraaiend zijn worden gesmeerd door carterolie. 

 

Gewoon terug aansluiten die handel ;-)

Link naar reactie

Hum.. moeilijke... Ik voorzien in principe ook niet direct een probleem, maar 't zou zonde zijn om die nieuwe piston ook weer om zeep te rijden...

even overleggen met de eigenares of ze zelfmengen ziet zitten.

 

Nog iemand ervaringen/tips?

Link naar reactie

Doe een paar tankbeurten tweetakt in de tank en vul de olietank met olietot het niveau zichtbaar is in het kijkglas. Rij zo een paar honderd kilometer en als het oliepeil in de olietank zakt, dan werkt de pomp nog...

Link naar reactie

Uitstekende tip Speedracer! Een paar tankbeurten aan 4% lijkt me voor een nieuwe piston/cilinder zelfs een goed idee!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...