Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw Maar Al Een Tijdje Aanwezig


Wilby

Aanbevolen berichten

Hé beste Vespisten,

 

ik ben Wilby ( William), ben 61 en sinds verleden jaar via een vriend geïnteresseerd geraakt door de wesp. Heb mij vorig jaar rond deze tijd een 300 GTS SuperSport besteld  in Grigio Titanio met een klein windscherm. Hij werd geleverd een week voor de Ride Out van United Scooters Halle september 2013 welke ik dan voor het eerst heb meegereden. Het was 42 jaar geleden dat ik nog op een brommer of motor gereden had, toen ik 16 was had ik een Flandria Sport met lange naftbak, dus had wel een beetje twijfels, maar na een paar km , ja dat is het hé, zalig. Enig minpunt , dommerik waarom ben je er niet eerder aan begonnen. Maar hoe gaat dat , heb 20 jaar aan autosport gedaan, 13 racewagens zelf gebouwd, dus technische bagage is er nu wel.

 

Toen ik ongeveer 12-13 jaar was ging ik iedere zondag voormiddag met een aantal oudere vrienden ' crossen' met brommer, scooters enz... de laatste herinneringen zijn met een Vespa, crossen op een smal baantje in de modder, ik achterop, 5, 10 ,20 keer vallen en terug vertrekken, heb nog een litteken aan mijn been daardoor, dus blijvende herinnering, maar wat een fantastische tijden. Een minpuntje, hadden we toen die Vespa's, Bella's en Lambretta's niet naar de knoppen gereden  hadden we nu een schatkamer, maar ja dit zal sommige van jullie waarschijnlijk  zeer bekend in de oren klinken, moest ik het geweten hebben ...

 

Ik ben hier nu toch al een paar maanden op het forum aan het lezen en meer om meer ben ik geïnteresseerd om een oude Vespa aan te kopen en te restaureren. Ik moet er zelf kunnen aan werken , een gerestaureerde interesseert me niet. Ondertussen begrepen dat er nogal wat addertjes onder het gras zitten, curry enz... niet simpel als je als leek ivm Vespa's op zoek gaat, want de prijzen zijn niet min. Maar vroeg of laat komt het er wel van en ga ik aan de slag en dit fantastische forum zal mij daar zeker bij helpen.

 

Ondertussen al een paar ritjes gedaan en dit jaar de Vespa Happening Aalst meegedaan met mij vrouwtje achterop, had nooit niet gedacht dat dit zou gebeuren maar ze was heel positief , ondertussen Topcase gekocht zodat ze wat steun heeft en, rijden maar.

 

Als Italië fan heb ik hier al uren jullie verhalen gelezen van de trips naar Italië, weet niet of ik daar nog aan toe ben maar vindt het fantastisch.

Moraal van het verhaal , Ik denk dat ik gestoken ben door een wesp.

 

Groetjes Wilby.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...