Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Olieverlies Gs 200 1989


paulo

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Onlangs stak ik mijn machine binnen bij de vespa verdeler de Pauw te Gent voor een olielek. Het gaat namelijk over tweetaktolie, denk ik? 

De pauw had het oliedekseltje in het carburatorbakje vervangen omdat er blijkbaar een barstje in zat. Inderdaad, nadien bleek hij droog te blijven.

Ik heb er een aantal km. met gereden zonder problemen het machientje draait goed. Daarna heb ik een tijdje niet gereden. Na een aantal dagen vakantie kwam ik thuis en lag er terug een plasje heldere olie onder de motor op het krantenpapier.Ik heb het carburatordekselje  opengedaan maar daar is niets speciaals aan te zien.

Heeft iemand enig idee waar hij zijn olie nog zou kunnen uitgooien. Ik heb wel opgemerkt dat het wel redelijk nat staat op de cilinderkop waar de uitlaat op gemonteerd is. Is dit normaal? 

Ik heb alles mooi gereinigd misschien moet ik er dan een aantal km. mee rijden en het nog eens bekijken vanwaar die olie zou komen.

Wat denken jullie?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

"Heldere" olie kan/komt meestal van boven. Heeft De Pauw jou olie ververst? Wellicht iets te veel bij getopt. Het teveel wordt er door de koppeling uitgezwierd door het overloopventiel ("tjoep" bovenop de carter; haal je achterwiel er es af, dan zie je't makkelijkst zitten; zoja dan zal ke daar een vettige boel zien). Na een paar dagen begint het dan stilletjes aan af te druppelen. Een pakkingcarterlek of onvoldoende afgesloten olievijs geeft (meestal) grijzige of zwarte olievlekken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...