Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kort Tripke Naar Frans Vlaanderen


Marc T

Aanbevolen berichten

ik heb net 3 dagen 200% genoten van een onverwacht tripje naar Frans Vlaanderen.

 

vorig jaar maakte ik een trip naar Zuid Frankrijk, 14 dagen onder weg en leuke dingen gedaan.

gevolg, vanaf de eerste warme lente dagen ben het terug te kriebelen. dit jaar kan ik door omstandigheden geen lange trip maken. maar niet getreurd ik kan er wel een korte doen.

 

toen ik zag dat het deze week mooi weer ging worden legde ik een paar vrije dagen vast en begon ik te zoeken naar een leuk logementje. wat ik vond in Steenvoorde (au coeur des hote, een aanrader)

 

woensdag vertrokken langs de expres weg van Antwerpen naar Zelzate en daar via kleine baantjes tot Aalter, Tielt, Roeselare om een eerste stop te houden in Ieper. ik bezocht er het "in Flanders field" museum, een aanrader.

 

554142.jpg

 

dan verder langs een paar kerkhoven richting Steenvoorde.

 

708b84.jpg

 

4dae13.jpg

 

de 2de dag

 

na een geweldig lekker ontbijt (en men brooddoos en thermos gevuld te hebben) vertrokken richting Cap Blanc Nez.

 

 

eerste stop Cassel. een mooie klim tot op het markt plein. gewandeld tot de top mooi panorama en dag gezegd aan generaal Foch.

 

284434.jpg

 

dan verder richting kust via Watten, Eperlecques richting Sangatte om dan de de eerste krijtrots te beklimmen tot de Obilisk van Cap Blanc Nez. terug bij men Vespa had hij gezelschap

 

64190e.jpg

 

afgedaald naar Escalle en daar op het strand gepicknict en een zwemke gedaan.

dan de D940 helemaal tot cap Gris Nez afgereden ... zo mooi dat ik hem nog eens terug gereden

 

2e9b50.jpg

 

heb. Dan terug richting Cassel waar ik men te goed deed aan de typische vlaamse keuken :)

 

28fd42.jpg

 

550061.jpg

 

2433fa.jpg

 

dag 3

 

via Watten richting Bergue zalige wegen langs kanalen, watertjes, grachten, vergezichten, en wat een rust.

 

d2c83d.jpg

 

Bergue is het dorpje waar men "Bienvenue chez les Ch'tis" heeft opgenomen ... dat viel wat tegen.

dan via Poperingen, Yper weer naar Tielt waar ik vrienden bezocht.

omdat ik geen GPS heb ben ik langs de foute weg terug naar Antwerpen gereden. de N70 die weg is te mijden als de pest, meer lichten en stil staan dan rijden en bij 27°C is dat geen aanrader.

 

wat onthoud ik van men tripje?

 

  1.  't kan warm zijn in zo een motovest, ook al zit die vol gaten ..
  2.  Frans Vlaanderen is echt een aanrader
  3.  je kan er heeeeerlijk eten
  4. de zijkanten van men banden zijn terug proper dank zij de heerlijk bochtige wegen.
  5. in België vindt men het niet meer de moeite om op een correcte manier pijlen te hangen ... iedereen heeft toch GPS, dus misschien moet ik het toch eens overwegen.
  6. je ruikt alles, van drogende aarde tot rozen, varkenskwekers, het maaien, het hooien, het verven van de witte lijnen, een brouwerij, de bakker, enz ... .
  7. en het aller belangrijkste, wat een gevoel van vrijheid geeft me die Vespa.!!!!

50f8cc.jpg

Link naar reactie

+1

ik heb het ondervonden dat het niet werkt, imangeshack zegt dat "uwen browser niet werkt" en dat je moet updaten ... als je het in firefox opend gaat het wel, bovendien, als je grotere foto's wil posten moet je een abbonement betalen.  ik krijg er de boebbelen van :P

dus tips zijn welkom om men foto's op een andere manier hier op de site te krijgen

waarschijnlijk zal ik een flicker of picasa account moeten aanmaken vrees ik.

Link naar reactie

Frankrijk, zalig om met de Wesp te toeren. Nog een aanrader niet zo ver van hier zijn de Franse Ardennen en het oosten van de Champagne. Een leeg stuk Frankrijk met zeer weinig verkeer...

 

dat klopt 200% ik ben daar vorig jaar doorgereden, op weg naar men familie. Frankrijk kent zo wel meer stukjes, er valt nog veel te ontdekken :)

dit zijn de foto's van vorig jaar ze staan ook ergens op de site hier. (ik denk vakantie trip Frankrijk)

http://www.flickr.co...s/99267590@N06/

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Gisteren een 1-dagtrip naar de Ardennen (Érezée en Durbuy) gemaakt, zonder autosnelwegen: totaal heen & terug 7u reistijd en 366 km. Toch wat veel om in 1 dag te doen (zeer vermoeid), maar was wel aangenaam! Een aanrader in Érezée: de chocoladefabriek, zeer heerlijke pralines!

ge moet dat wat opbouwen, als ge zo een aantal dagen na elkaar kan rijden merk je dat die 366 km vlotter gaan dan de eerste dag, het is een beetje als joggen :P

Link naar reactie

Ik ga ook regelmatig naar daar voor te fietsen, jammer genoeg nog niet gedaan met de wesp.

Zal ik toch eens werk moeten van maken, ...

mooi reis verslag.

Grts

zeker doen, het is er bij mij dit jaar niet van gekomen en heb er nu spijt van want ga moeten wachten tot volgend jaar ...

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...