Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Koppeling Pkxl


Flavista

Aanbevolen berichten

Weet iemand de exacte hoeveelheid SAE30 olie die in de versnellingsbak moet van een PK 50 blokje?

In het originele werkplaatshandboek en de handleiding vind ik 250 gr vermeld.

Als je weet dat het soortelijk gewicht van olie +- 0,9 kg per liter is, dan kom ik omgerekend op 0,225 ml. Die hoeveelheid krijg ik echter onmogelijk in de versnellingsbak. Ik heb deze week nieuwe olie op de bak gedaan en schat dat er +- maximaal 180 ml in ging.

Mag ik aannemen dat er voldoende olie in de bak is zolang deze er niet vanzelf uit de vulopening druipt? 

 

Het borgplaatje onder de moer die de koppeling vast zet, heeft een uitsparing waardoor het plaatje slechts op 1 manier kan worden geplaatst.

Is deze uitsparing voldoende om de moer te borgen, of is het aangewezen om de kanten van het plaatje tegen de moer te plooien? 

Is dit borgplaatje telkens te vervangen wanneer je de koppeling demonteert of kan dit, indien nog in goede staat, hergebruikt? En met hoeveel koppel dien je de moer aan te zetten?  

 

Wat zijn jullie bevindingen?

 

met vriendelijke groet,

Gunther

Link naar reactie

Zet de vespa op een "rechte" ondergrond zodat hij min of meer pas staat. Vul olie bij tot ze er langs de vulopening uitkomt, 5 minuutjes wachten zodat de overtollige olie eruit drupt en de "dop" erop.

 

Je moet de kanten van de moer opnieuw omhoog plooien, anders kan de moer van de koppeling loskomen. Als de rondel te hard beschadigd is koop je best een nieuwe.

 

De moer gewoon goed aanspannen is voldoende.  

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Bedankt voor het advies Nero.

 

Ik heb de olie bijgevuld tot deze uit de opening drupte.

 

De borgplaat heb ik aan twee zijden tegen de moer geplooid, dus deze zou normaliter niet meer los kunnen.

 

Vervolgens een nieuwe kabel gemonteerd en afgesteld en jawel het is gemaakt!

 

groet Gunther

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...