Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motor Probleem


IvesWesp

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Jullie hebben het mischien wel gezien dat ik bezig ben aan een vespa 50 R, maar nu hij draait ,en rijd ermee sputtert hij of snokken en trekt bijna niet op, aan wat zou het kunnen liggen? Eergisteren heb ik wel mijn carb voledig gereinigd laat iets weten wat ik moet doen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Sputteren bij gas geven is normaal teveel benzine, zeker dat ge uw vlotternaald en/of vlotter niet stuk gekookt hebt?

 

Heb ooit ook problemen gehad met een small frame carbu gehad, reinigen, afstellen, laten reinigen,... niets hielp. Als dit type carbu nog nieuw te verkrijgen is, koop dan een neiuwe. Deze zijn afgesteld van in de fabriek, afregelen hoeft normaal niet. 

 

Dit heeft je ook de zekerheid dat het probleem, moest het niet opgelost zijn, niet bij je carbu ligt en je naar een andere oorzaak moet zoeken.

 

Ps: een carbu kost zo'n 70€, dat is waarschijnlijk veel minder dan een revisie of het beginnen vervangen van een hele boel mogelijke defecten.  

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik heb alleen de onderdelen van de carburateur uitgekookt,de vlotternaald en de vlotter heb ik niet meegekookt juist die andere onderdelen omdat die van koper zijn, maar ik denk dat ik nog eens ga proberen om de carb uit te koken en zien wat het doet , rijden doet hij goed ,starten enz.. maar juist sputteren als ik rij ,maar alle andere tips zijn zeker welkom.

Link naar reactie

Ik heb alleen de onderdelen van de carburateur uitgekookt,de vlotternaald en de vlotter heb ik niet meegekookt juist die andere onderdelen omdat die van koper zijn, maar ik denk dat ik nog eens ga proberen om de carb uit te koken en zien wat het doet ,starten doet hij goed maar juist sputteren als ik rij ,maar alle andere tips zijn zeker welkom.

Link naar reactie

Ik ben nu mijn carb aan het reinigen en wat zie ik ,dat mijn lange sproeier maat 50 is en mijn korte sproeier maat 51 is ,op het forum heb ik zitten lezen dat de sproeier maat 52 weet niet maar zou het niet kunnen zijn dat mijn sproeier te klein ,voordien draaide hij goed zij ,natuurlijk kan hij zeggen wat hij wil maar heb wel zijn verzekering gezien dat hij ingeschreven was ,de compressie is ook goed voor de rest geen probleem ,schakelen oke,juist de motor die begint te sputteren vanaf de tweede en dan de derde veel kan het niet zijn denk ik maar wat ,hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen ,super veel ken ik er nog niet van ,kan wel mijne plan trekken voor sommige dingen,en dit wil ik zelf een beetje leren dus hopelijk heb ik hulp van jullie.

Link naar reactie

Ik denk dat ik meer werk ga hebben of verwacht,wat heb ik gedaan de carb voledig gereinigd ,dan doen draaien wat niet lukte ,wat zag ik er kwam olie van tussen de bogie raar ,heb het nu uit elkaar gehaald waar de piston zat en die was zwart , wat ik nu ga doen is de voledige motor onder handen nemen en hopelijk helpen jullie mij daarbij dank u.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

wat ik nu ga doen is de voledige motor onder handen nemen en hopelijk helpen jullie mij daarbij dank u.

 

Dat is goed, maar op 1 voorwaarde: dat je af en toe even ademhaalt tijdens het typen met een . (punt) en een enter ipv al die ,'s (komma's) in 1 hele lange zin.

Het is niet raar om nog eens te overlezen wat je post ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...