Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Even Voorstellen: Forumlid Farobasso


FaroBasso

Aanbevolen berichten

Beste Vespaliefhebbers,

 

Ik ben inmiddels 35 jaar, (nog) woonachtend in Amsterdam en sinds augustus 2013 in het bezit van een Vespa VN2T "Faro Basso" uit bouwjaar 1956 op orgineel Nederlands kenteken. Momenteel laat ik deze Vespa restaureren bij Maskes Vespaklassiekers in Rijen. Men heeft beloofd deze in het voorjaar van 2014 weer rijklaar te hebben..

 

Omdat de Vespa al sinds December 1957 in Nederland rondrijd, is deze oude dame vrijwel zeker een MISA Vespa: destijds in Jette (vlakbij Brussel) geassembleerd uit Italiaanse geimporteerde onderdelen. Zodoende is het de bedoeling om de scooter zoveel mogelijk in standaard MISA specs te restaureren.  ..inclusief 2 in de Max Meyerkleur meegespoten jethelmpjes.

 

Een Vespa uit de jaren 50 is niet bepaald een snelheidsduivel, maar dat is ook niet zo belangrijk:

Voor het snellere werk rijd ik een Ducati Monster uit 2004.

 

Vr. gr. FaroBasso.

Link naar reactie

Dag FaroBasso,

 

Ik mis misschien iets, maar waarom zou het een teken zijn dat je Vespa in Jette geassembleerd is, enkel omdat hij al sinds 57 in de lage landen rond rijdt? Ik heb een Faro Basso uit 1953, die ook al sinds '53 in België is ingeschreven. Maar dat is zéker geen misa. 

 

Ik weet niet of sinds 55 élke vespa die hier ingeschreven werd van Jette kwam. Misschien bedoel je dat?

 

groeten,

 

Dimitri

Link naar reactie

By the way: ik heb nog een GL150 uit Jette ook. Met een paar leuke Misa details: Donza zweefzadels voor en achter, origineel motorblokje... Maar jammer genoeg zonder papieren. Al denk ik dat de kans groot is dat ik de papieren nog in orde krijg. ;-)

Link naar reactie

Idd, voor 1956 weren de vespa's gewoon geïmporteerd vanuit Italie. Ik heb nog een GS150 van 1955 kunnen onderzoeken die volgens mij ook in Italie is geassembleerd (aquilla-zadel en gereviteerd embleem op het beenschild).

 

Naar wat ik ooit gehoord hebt zijn er bij MISA maar 4 modellen geassembleerd, de GL150 wideframe met 3 versnellingen, de GL150 largeframe, de GS150 (4 versnellingen) van VS1 tot en met VS5 en de GS160 largeframe. De rest werd gewoon geïmporteerd.

 

Zou het mogelijk zijn dat men toen geen rijbewijs moest hebben voor  150cc- motorvoertuigen?

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Dank jullie voor de reactie!

 

Peter van Maskes Vespa Klassiekers vertelde me dat het een MISA scooter is.

Hij kende deze scooter nog van de vorige eigenaar. (Heeft de vorige eigenaar nog geholpen met de verlichting)

De koplampring is van Zenith geloof ik. Er stond ook nog een nummer op.

 

@ Dimitri: Dat een '53 Faro Basso geen Misa is, is te verklaren: Misa assembleerde Vespa's van 1954 tot 1962.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...