Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px 125 Hoge Roetuitstoot


Lorenzo

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Betse zei:

Allen, gezien de technische kennis van hierboven ... even volgende toch wel technische vraag...

Gister reed ik met mijn vriendin achterop naar de grootouders, waarbij tijdens het terugschakelen en op de motor remmen (niet zo aangewezen blijkbaar - nadien gelezen op het forum) de vespa px 125 plots stil viel. Nadien kreeg ik er geen beweging meer in... Ik heb getracht hem al lopende te starten (en schakelen naar 2de) dan maakte de motor wel het juiste geluid, maar ik kon geen gas geven of beter de motor trok niet (ik duwde en bepaalde integraal het toerental) Iemand enig idee hoe ik dit probleem oplos? Want rijden is leuker dan voortduwen met dit lenteweer :)  Alvast bedankt voor jullie feedback !

 

1. zit er nog benzine in?

2. zit uw bougiekop er nog op?

Link naar reactie
1 uur terug, EriX zei:

Sito+ zie je roesten terwijl je er naar kijkt. Dit is een goedkope uitlaat, maar omdat die zo snel roest ga je die meer moeten vervangen dan bijv. een SIp Road wat het dan uiteindelijk toch duurder maakt.

Ik koop dan ook een spuitbus hittebestendige verf van Motip. Jaarlijks vanonder halen en een nieuw laagje spuiten en hij kan er weer regen. :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Op 27 maart 2017 om 16:54, geertvespa zei:

1. zit er nog benzine in?

2. zit uw bougiekop er nog op?

Vandaag vespa open gehaald.

bougie vervangen en sproeier gekuist... Wederom wil hij niet starten :/ ik begin te denken dat het probleem nog steeds bij de ontsteking zit... (Sproeier of verstuivers werken nog mijn inziens) hoe kan ik kijken of bougie nog spanning krijgt? Alvast bedankt

Link naar reactie

draai de bougie uit en hou het onderste gedeelte (de schroefdraad) tegen een metalen deel van je motor en kick met de hand. Als je bougie vonkjes geeft is het goed.

LET OP: bougie zelf niet aan een metaal deel vasthouden anders krijg je een elektrische schok. Indien geen vonk eerst en vooral zien of uw contact opstaat

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Beste forumleden,

Ik heb het volgende aangeschaft:

-Air Intake System POLINI "venturi" for carburettor SI 20.20

-Jet SI SIP PERFORMANCE 106 for SI 20.15-17 A-D/20.20

-Jetting Kit DELL'ORTO 105-128 for SI 20.15-17 A-D/20.20

-Racing Exhaust SIP ROAD 2.0 for vespa 125 VNA-TAS/150 VBA

Gezien het warme weer ben ik van plan de onderdelen dit weekend te plaatsen.

Nu ben ik wel een beetje onzeker over welke sproeier te plaatsen en op welk tijdstip.

-Normaal zou ik eerst de uitlaat vervangen (hiervoor zal het wiel er ook af moeten denk ik, dat zien we dan wel weer)

-Ik plaats de nieuwe luchtfilter (en verwijder de katalysator die er momenteel nog op zit)

(dient de luchtfilter nog extra zorgen? Inoliën?)

-Dan plaats ik een nieuwe hoofdsproeier van 106 en zak dan mogelijks naar 105

be3( mixer tube - standaard?)/160 ( main air connector - standaard?)/105-106 ( hoofdsproeier)

Als ik het goed heb kan de motor vastslagen als het mengsel te arm is? (bij een te kleine sproeier)

Wanneer weet ik dan precies of de sproeier perfect is?

 

Alvast bedankt om mij hierdoor te gidsen enthousiaste (en slimme) forumleden!!!

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...